Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
1
Hvordan bliver vi en kompetent bestiller
2
Lovpligtige fokuspunkter i §-50 undersøgelsen
Familie- forhold Udvikling og adfærd Skole- forhold Andre relevante forhold Sundheds- forhold Fritids- forhold og venskaber
3
Indsatsen for børn, unge og familier
Procesforløb i børn- og ungesager De 6 fokuspunkter Ønsket progression Måling og læring §50-under-søgelse Visitation Behandlings-plan Opfølgning – Resultater og effekter i for-hold til fokus-punkterne Under-retning Handleplan Behandling Bestillingsfunktion Udførerfunktion
4
Formål med effektindikatorer
Overvågning og måling af foranstaltningernes effekter for at styrke: kvalificering af udmøntning af mål/delmål i handleplanerne Styrke dokumentations- og evalueringsprocessen i foranstaltningen Visitationsgrundlag og valg af foranstaltning forventningsafstemning mellem ”bestiller” og ”leverandør”
5
Statusskema – Udvikling og adfærd
6
Statushandleplan 17 – 23 år G: Kompetencer i forhold til hverdagslivet i egen bolig Statuspunkter Status Aktuel dato: Selvhjulpen Skal have støtte Afhængig af hjælp G1: Struktur og døgnrytme G2: Daglige indkøb og madlavning G3: Rengøring G4: Tøjvask G5: Administrerer sin økonomi G6: Kontakt til offentlige myndigheder G7: Håndtere post, der modtages G8: Kan færdes på egen hånd, eks. med offentlige transportmidler Kommentarer Her skrives kommentarer….. . H: Forventet boligbehov indenfor handleplansperioden Statuspunkter Status Aktuel dato: Her beskrives mål, delmål og indsats….. . H: Forventet boligbehov Ja Nej H1: Selvstændig bolig H2: Selvstændig bolig med støtte H3: Bolig med voksenstøtte hele døgnet Kommentarer Her skrives kommentarer…..
7
Forslag til ny statushandleplan
A: Udvikling og adfærd Statuspunkter Status Aktuel dato: Her beskrives mål, delmål og indsats….. . Intet støtte-behov Mindre støtte-behov Moderat støtte-behov Stort støtte-behov Massivt støtte-behov A1: Kognitiv udvikling Sprog, koncentration, indlærings- og legekompetence A2: Motorisk udvikling Kropsholdning, grov-motorik A3: Motorisk udvikling – fin-motorik A4: Social relationel udvikling Samspil med andre børn og voksne, gensidighed, indlevelse, konfliktløsning, tilknytning, håndtering af angst, frustrationstærskel Intet støtte-behov Mindre støtte-behov Moderat støtte-behov Stort støtte-behov Massivt støtte-behov A5: Udadreagerende adfærd Angstprovokerende, truende, utilpasset, kravafvisende, uforudsigelig, skadevirkende A6: Indadreagerende adfærd Ulykkelig, utryg, angst, bekymret A7: Kriminel adfærd A8: Tilknytning til risikomiljøer (misbrug og kriminalitet) Kommentarer (F.eks. v. udredning, hvor der ikke fra starten kan foretages statusvurderinger) Her skrives kommentarer….. .
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.