Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Indsæt nyt billede: Format: B25,4 x 19,05 cm Klik på billed-ikonet midt på slidet. Find dit nye billede, højreklik på billedet og placér det bagerst. Hvis.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Indsæt nyt billede: Format: B25,4 x 19,05 cm Klik på billed-ikonet midt på slidet. Find dit nye billede, højreklik på billedet og placér det bagerst. Hvis."— Præsentationens transcript:

1 Indsæt nyt billede: Format: B25,4 x 19,05 cm Klik på billed-ikonet midt på slidet. Find dit nye billede, højreklik på billedet og placér det bagerst. Hvis du ikke kan få fat i billedeindsættelses- knappen; Læg teksten bagerst og klik på ikonen www.ibc.dk IBC Ungdomsuddannelser Anvendelsesorienteret undervisning/ Innovative arbejdsformer 26. september 2011 Maxwell T. Brown adjunkt mtb@ibc.dk

2 Tekstslide med bullets Brug ‘Forøge / Formindske indryk’ for at skifte mellem de forskellige niveauer Dagsorden Baggrund og overvejelser Undervisningsforløb Resultater og refleksioner www.ibc.dk IBC Ungdomsuddannelser

3 Tekstslide med bullets Brug ‘Forøge / Formindske indryk’ for at skifte mellem de forskellige niveauer Baggrund og overvejelser: www.ibc.dk IBC Ungdomsuddannelser action (flow) learning

4 Tekstslide med bullets Brug ‘Forøge / Formindske indryk’ for at skifte mellem de forskellige niveauer www.ibc.dk IBC Ungdomsuddannelser real world processes real motivation

5 Tekstslide med bullets Brug ‘Forøge / Formindske indryk’ for at skifte mellem de forskellige niveauer Property development: In town – Edge of town – Out of town - Roadside www.ibc.dk IBC Ungdomsuddannelser Developer (innovator/ communicator) Client (end user) Bank (short term money) Investor (long term money) Architect (expert) Town Planners (society) Construction Co. (bricklayer)

6 Tekstslide med bullets Brug ‘Forøge / Formindske indryk’ for at skifte mellem de forskellige niveauer www.ibc.dk IBC Ungdomsuddannelser

7 Tekstslide med bullets Brug ‘Forøge / Formindske indryk’ for at skifte mellem de forskellige niveauer Undervisningsforløb: IBC Ungdomsuddannelser Et merkantilt forløb: Business Issues – Innovative Commercial Development Klasse: hhx1c Marketing & innovation Er det derimod de kreative udfoldelser, iværksættermentaliteten og drømmen om selvstændighed, der appellerer til dig, er Marketing & innovation helt perfekt til dig. Afsætning A Virksomhedsøkonomi A Innovation B 14 lektioner A fictive business case. Eleverne skal udarbejde et koncept til et udviklingsprojekt på en lokal byggegrund. Eleverne skal arbejde gruppevis igennem KIE-modellens* 3 rum. *Jensen og Kromann-Andersen, 2009, KIE-modellen, Ehrvervsskolernes Forlag

8 Tekstslide med bullets Brug ‘Forøge / Formindske indryk’ for at skifte mellem de forskellige niveauer www.ibc.dk IBC Ungdomsuddannelser Almene mål -Evnen til at forstå og anvende det engelske sprog, herunder at udvide den enkelte elevs ordforråd indenfor det merkantile område, samt at den enkelte elev danner sig et overblik over tendenser indenfor de vestlige forbrugsbaserede økonomier. -At kunne deltage aktivt i internationale og globale sammenhæng både personligt og erhvervsmæssigt. Evaluering -Lærerbedømmelse af skriftlig aflevering. -Lærerbedømmelse af mundtlig præsentation. -Feedback og konstruktiv kritik fra eleverne vedr. den mundtlige fremlæggelse. -Evaluering af forløbet via mundtlig dialog mellem læreren og eleverne.

9 Tekstslide med bullets Brug ‘Forøge / Formindske indryk’ for at skifte mellem de forskellige niveauer www.ibc.dk IBC Ungdomsuddannelser Lektioner 1-2: gruppedannelsegruppedannelse og introduktion til caseintroduktion til case

10 Tekstslide med bullets Brug ‘Forøge / Formindske indryk’ for at skifte mellem de forskellige niveauer www.ibc.dk IBC Ungdomsuddannelser Lektioner 3-4 Det kreative rum Divergent brainstorming (bl.a. anvendelsen af gule sedler). Hvad for en projekttype kunne være spændende at udvikle på den givne byggegrund? Hvad for et projekt kunne være godt for Aabenraa Kommune, set ud fra et samfundsøkonomisk perspektiv? Eleverne frembringer og argumenterer i grupperne for deres ”rigdom af ideer” uden bekymring for slutproduktets form og begrænsninger. Obs! Eleverne skal opnå en metabevidsthed omkring de forskellige tilgange og arbejdsprocessor, der indgår i forløbets 3 rum.

11 Tekstslide med bullets Brug ‘Forøge / Formindske indryk’ for at skifte mellem de forskellige niveauer Lektioner 5-6 Det innovative rum www.ibc.dk IBC Ungdomsuddannelser Økonomiske realiteter og begrænsninger (ekstra case- materiale)(ekstra case- materiale) The council is flexible regarding usage, and schemes incorporating retail, office, industrial, hotel, restaurant and/or leisure facilities are considered appropriate uses. The development must be self-financing, although the level of the agreed sale price for the site may vary depending on the uses involved and what the council considers best for the community. Hvilke ”darlings” skal dræbes, og hvilke får lov til at overleve og fortsætte i processen? Gruppen skal vælge deres projektkoncept og omdanne det til et realistisk forslag.

12 Tekstslide med bullets Brug ‘Forøge / Formindske indryk’ for at skifte mellem de forskellige niveauer www.ibc.dk IBC Ungdomsuddannelser Lektioner 7-12 Det entreprenante rum Elevernes koncept skal formes og beskrives, sådan at det matcher virkelighedens krav (tredje tilføjelse til case materialet) Deadline to: Produce a report, in which you present your project with sketches and written information. A presentation, where you may present the same information, but with the opportunity to convince the council of the merits of your project as well as your company’s drive and commitment to its project. Konceptet skal gøres klar til at blive præsenteret for en kritisk modtager (”kommunen”). Samarbejdet omkring slutproduktet er i fokus. Anvendelse af engelskfaglige kompetencer er en nødvendighed for at løse opgaven.

13 Tekstslide med bullets Brug ‘Forøge / Formindske indryk’ for at skifte mellem de forskellige niveauer Resultater og refleksioner www.ibc.dk IBC Ungdomsuddannelser Eleverne har lært: ”Buildings (and other useful products) don’t just appear. Creative and professional processes are involved. These processes rely on good communication.” Jeg har lært: Innovations-rollespil kan skabe et motiverende læringsmiljø

14 Tekstslide med bullets Brug ‘Forøge / Formindske indryk’ for at skifte mellem de forskellige niveauer www.ibc.dk IBC Ungdomsuddannelser The Good, -Elevaktivitet -Engagement (flow) -Relevante spørgsmål -Oversættelse af termer -Metabevidsthed vedr. innovationsprocesser -Lærerrollen (coach) the Bad, -Manglende faglige forudsætninger (for ambitiøs på 1. år??) - tynde oplæg fra elevgruppernetynde oplæg fra elevgrupperne - misforståelse af opgaven and the Ugly. -“Kan vi ikke holde pause nu” -“Maria er syg i dag, og hun har vores præsentation” Evaluering:

15 Tekstslide med bullets Brug ‘Forøge / Formindske indryk’ for at skifte mellem de forskellige niveauer Spørgsmål? www.ibc.dk IBC Ungdomsuddannelser


Download ppt "Indsæt nyt billede: Format: B25,4 x 19,05 cm Klik på billed-ikonet midt på slidet. Find dit nye billede, højreklik på billedet og placér det bagerst. Hvis."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google