Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Online markedsføring og e-handel Voxeværket – Uge21.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Online markedsføring og e-handel Voxeværket – Uge21."— Præsentationens transcript:

1 Online markedsføring og e-handel Voxeværket – Uge21

2 Iværksætteriet i billeder

3 Virksomhederne

4 Program for i dag Find din målgruppe Vælg platform Effektiv online markedsføring Få mere ud af din trafik

5 Find din målgruppe 1.Lav en persona 35-45 år gammel Går i Red/Green Bor i midtjylland Lettere øvet golfspiller Læser Berlingske Stemmer konservativt Spiller golf 2 gange om ugen

6 Valg af platform Virksomhedens grundlag – ligesom en fysisk butik Muligheder for at skalere Begrænsninger – pas på Succes/fiasko Den perfekte platform?

7 Open source eller leje Open source 100% frihed Ingen support Nemt at finde hjælp Dyrere i opstart – bedre på lang sigt Leje af system Hurtigt at komme i gang Masse support Begrænsninger Hvad vil du have, den skal kunne?

8 Valg af leverandør Fleksibilitet i skift af leverandør Låst til udviklerhus Mit bedste råd: Tjek referencer!

9 Anbefalinger Open source Magento og Prestashop Leje af system Shoporama Udvikler hus Webpilots.dk

10 Effektiv online markedsføring Fokuser på bundlinjen, glem branding Google, Google og Google Presse Email marketing Word of mouth – start dialogen! Facebook og bannermarkedsføring

11 De lavthængende SEO-frugter 1.Brug aldrig tekst fra producenten – kun unikke beskrivelser 2.Redirect gamle produkter 3.Lav så mange indgangsvinkler som muligt 4.Lav din URL’er brugervenlige 5.Tekst, tekst og tekst 6.En side – et søgeord 7.Sæt ’brødkrummer’ på webshoppen

12 Linkbuilding Den største faktor indenfor søgemaskineoptimering Forskellen på et godt og dårligt link Start med følgende steder Venner, familie og tætteste netværk Fora om området (ingen reklame, kun hjælp!) Presseomtale Produktanmeldelser Studierabatter

13 5 minutters pause

14 Email marketing Den ENESTE kanal med fuld kontrol Billig og effektiv Vær personlig Anbefaling af programmer: Mailchimp og Ubivox

15 Opbygning af email-database Autocheck i købsprocessen (kilde: http://www.afdeling18.dk/blog/2011/7/13/maa-du-have-kryds-i-tilmeld- nyhedsbrev.aspx). http://www.afdeling18.dk/blog/2011/7/13/maa-du-have-kryds-i-tilmeld- nyhedsbrev.aspx Tjen penge på udsolgte varer Tilbyd en guide

16 Automails God service Mit automail forløb: Ordre bekræftelse 3 dage efter afsendelse: Er alt i orden? 7 dage efter: Trustpilot / spørgeskema 21 dage efter: Mangler du flere X bolde?

17 Brugervenlighed Tænk i fysiske butikker NEMT er bedre end FLOT Bundlinjen bestemmer Brugertest af siden A / B test Udlændinge-testen De lavt hængende frugter Hvad vil du have folk til? Lad en ikke-dansker kunne navigere Gør det nemt for folk at give dig, deres penge

18 Brugervenlighed

19

20


Download ppt "Online markedsføring og e-handel Voxeværket – Uge21."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google