Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afFilippa Bjerre Redigeret for ca. et år siden
1
Praksisforløb i grundskolen 1. -5. klasse Billedkunst som uddannelses- og dannelsesfag Konference i Fællessalen på Christiansborg d. 21. april 2010 v/ Alice Carlslund, landsformand, Danmarks Billedkunstlærere
2
Billedkunstfagets tre hovedsøjler
3
Billedmodellen
4
1.Klasse tegne og male med vægt på fortælling Emne: Mig selv og det, jeg kan lide at lave
5
1.Klasse tegne og male med vægt på fortælling Emne: Mig selv og det, jeg kan lide at lave
6
anvende enkle farveblandinger
8
anvende enkle teknikker, materialer og værktøjer i plant billedarbejde inden for tegning, grafik, maleri og collage
9
anvende enkle farveblandinger
11
Billedkundskab Billedsamtalen beskrive billeders indhold og historie i billedsamtaler undersøge og vurdere egne og andres billeder
13
Emne: Mig og mit sovedyr
16
Emne: Mig og min by
17
deltage aktivt i billedarbejde både i grupper og selvstændigt
19
kende til enkelte arkitektur- og designudtryk.
20
Samarbejde
21
Mig og mit værelse
24
Iagttagelse 2. kl. – emne: portrætter fremstille skitser og billeder på baggrund af iagttagelser og andre sanseoplevelser samt følelser og forestillinger
25
genkende motivkredse, herunder portrætter og familiebilleder
26
udforske og anvende forskellige rumlige materialer igennem konstruktioner
27
Visuel kommunikation: præsentere egne og andres billeder
28
anvende digitale fotos, som dokumentation og udtryksmiddel
29
Visuel kommunikation arbejde med enkle kombinationer af tekster og billeder
30
Morder i skoven Lavet af August og Mathias 3.a
32
Kaj og Lou er brødre. Hele familien skal ind i skoven. De spiser deres madpakker mellem træerne.
34
Så hører de en rumlen, og så bliver de bange. En morder kommer...
36
De blev bange og de klatrede op i træerne.
37
Lou er meget bange. Han kravler væk. Han kravler ned i jorden
38
Vi mødte indianere
39
Menneskene er døde efter at morderen har været der.
41
Og så kom de hjem igen
42
Lavet af August og Mathias 2.a – 3.a Tofthøjskolen 2009
43
Junglebilleder – 2. kl.
47
Det er farligt i junglen Photostory
48
Stolen 3.kl. udforske og anvende forskellige rumlige materialer igennem konstruktioner
53
Udstilling
54
Blindtegning 4. kl.
55
Iagttagelse 4. kl.
56
Obelisk 6. -9. kl - et fællesarbejde Symbolarbejde visualisering af det, der betyder noget for mig
58
Kredsløb – i udvikling Tematisk billedarbejde i 5. kl.
67
I slutningen af 5. kl. har eleverne blik for billeder. Ingen billedkunstundervisning i 6. kl. 7. kl. 8. kl. 9. kl.
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.