Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afMarcus Carstensen Redigeret for ca. et år siden
1
1 Velkommen til Generalforsamling 2009
2
2 Dagsorden Ledelsens beretning om selskabets virksomhed Forelæggelse af årsrapport 2007/08 og koncernregnskab til godkendelse Beslutning om anvendelse af overskud eller dækning af tab i henhold til den godkendte årsrapport Valg af medlemmer til bestyrelsen Valg af revisor Forslag fra bestyrelsen
3
3 2007/08 Udfordrende år – trods omsætningsvækst Kraftig ledelsesmæssig reaktion Mange ledelsesændringer OP-Kuvert AB Lettershop Mailservice InterMail Negativ resultatudvikling Lettershop Mailservice InterMail Graphic
4
4 2007/08 og 2008/09 Tilkøbte svenske lettershop-aktiviteter, StroedeRalton AB Har udviklet sig som forventet IT-implementering sat i bero Forventningerne til 2008/09 Er baseret på de herskende – ikke-positive konjunktur forhold
5
5 Highlights 2007/08 Utilfredsstillende udvikling i de danske Lettershop aktiviteter og InterMail Graphic Der er dog fortsat stigende interesse for Lettershopydelser og dialog markedsføring Indkøring af fælles IT system påbegyndt i februar 2008 i InterMail Graphic, den videre implementering udsættes indtil dette er fuldt færdiggjort. Der har været fokus på at integrere StroedeRalton efter købet i januar 2008. Omsætningen steg fra 490,8 mio kr til 645,7 mio kr, svarende til 31% Fremgangen tilskrives primært tilkøbet af OP kuvert i januar 2007 og StrodeRalton i januar 2008 Resultat før skat blev -21,2 mio. kr mod +26,6 mio. kr året før. Nedgangen skyldes en skuffende udvikling i de danske lettershop aktiviteter samt InterMail Graphic, samt at der i forrige regnskabsår var indtægtsførsel af badwill og salg af ejendomme for i alt ca kr 19 mio
6
6 Forretningsområderne 2007/08 Markedsledere inden for fulfillment services samt mailhåndtering. Rådgivning, planlægning og gennemførelse af direct mail kampagner. Leverandør af IT-løsninger inden for dialog- markedsføring, loyalitetsprogrammer etc. Moderne produktionsvirksomheder i S, SF og DK specialiserede i produktion og tiltrykning af konvolutter. Højteknologisk grafisk virksomhed med pro- duktion og salg af blanketter, formularer samt direct mail-tryksager og grafiske produkter. Kompletterer salg af totalløsninger.
7
Geografisk fordeling af bruttoomsætning ( i % og i mio. kr.) 2007/082008/09, est. 7
8
Historisk udvikling i omsætning pr segment 8
9
9 Udvikling i omsætning og resultat før skat, mio. kr.
10
10 Hovedelementer i VækstPlanen Hastig udvikling af nye procesforløb og serviceydelser – digitale og fysiske – der skaber efterspørgsel efter alle InterMails aktiviteter og understøtter koncernens udvikling Etablering af fælles IT-platform for de danske selskaber Etablering af salgsorganisation til storkunder i Danmark Målet for 2007/08 var en omsætning på ca. 400 mio. kr. og et resultat på ca. 35 mio. kr. Markante ledelsesmæssige ændringer for at vende tilbage til en vækstorienteret/overskudsgivende virksomhed Strategisk review starter i løbet af 2008/09 ( ) (-) ! !
11
11 Resultatopgørelse Mio. kr.2006/072007/08 Nettoomsætning490,8645,7 Bruttoresultat153,6184,3 Primær drift (EBIT) 38,1(5,2) Finansielle poster, netto(11,5) (16,0) Resultat før skat26,6(21,2) Skat0,74,2 Årets resultat27,3(17,0) InterMails andel27,1(17,7)
12
12 Balance Mio. kr.30. sep. 200730. sep. 2008 Aktiver Langfristede aktiver i alt391,6402,4 Kortfristede aktiver i alt163,3176,5 Aktiver i alt554,9578,9 Passiver Egenkapital i alt169,0144,5 Langsigtede forpligtelser i alt 282,2297,4 Kortsigtede forpligtelser i alt103,6136,9 Passiver i alt554,9578,9
13
13 Pengestrømme Mio. kr.2006/072007/08 Pengestrømme fra driftsaktivitet8,222,3 Pengestrømme fra investeringsaktivitet(65,9)(48,9) Pengestrømme fra finansieringsaktivitet64,828,6
14
14 Forslag til overskudsdisponering InterMail har fastlagt en udbyttepolitik, hvorefter selskabet vil udbetale ca. 30% af årets resultat, og selv under ugunstige forhold udbetale mindst 3 DKK i udbytte. På baggrund af det meget utilfredsstillende resultat i 2007/08 samt konjunktur- og markedssituationen, der forventes i 2008/09, vil bestyrelsen dog i år indstille, at udbytte politikken fraviges, og at der ikke udbetales udbytte, samt at årets resultat overføres til næste år.
15
15 Aktiens udvikling, indekseret
16
16 Forventninger til 2008/09 Resten af året forventes at blive et år med store udfordringer. –Ny CEO, og ny organisation med 2 segmenter. –Konvolut og Kommunikation –Større samarbejde og tættere integration mellem segmenterne –Skabe resultatfremgang i Lettershop Mailservice –Restrukturere InterMail Graphic og opnå resultatfremgang Omsætningen forventes at blive omkring 600-620 mio kr. ( DKK/SEK 0,7) Resultat før skat forventes af blive på omkring 0 –Konjunktur- og valutakursforhold ( især SEK) er ”dark horse”
17
17 Fokusområder i 2008/09 Ny ledelse og organisation Afklaring af IT platform for de danske selskaber Skabe resultatfremgang i Lettershop ( både i DK og S), samt i InterMail Graphic Fuldt fokus på drift og likviditet InterMail er nu en stor, nordisk virksomhed – det skal vi udnytte fuldt ud. Kunder, kunder og kunder!
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.