Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afSten Astrup Redigeret for ca. et år siden
1
Obamas brug af sociale medier i præsidentkampagnen 2008
2
Barackobama.com
3
Inspireret af Howard Deans 2004 kampagne Værge folk Hyppigt opdateret (Mumbai) Ikke kun en brochure Integreret Flickr og YouTube
4
MyBarackObama.com
5
Facebook medstifter Chris Hughes 1,5 millioner brugere Organisere vælgere Få fat på ”swingvotes” Del din egen historie via blog
6
IPhone application
7
Facebook, YouTube, Reddit, Digg, MySpace, Twitter, Blogging Donate your status to Obama-kampagne Især det unge segment Positiv omtale Nedtone tilsvininger
8
SMS –Til unge vælgere på velvalgte tidspunkter –Reminder til at huske og stemme Fra politikjunkier til den almene amerikaner –Donationer –Fritid
9
Mange bække små… $293 millioner på TV reklamer på 1½ år Kampagnen var bygget på Obamas følgere via kreativitet på nettet SEO – gennemtænkt og vellykket –Title tag –Img tag –Header tag
10
Change.gov
11
Site til den præsidentielle overgang Indtil d. 20 januar og 30 dage efter ”…the transition process will offer you opportunities to participate in redefining our government.” Fortsat interagere med folk på et meget personlig niveau
12
Tørre tal Facebook: 3 millioner friends YouTube: 134.000 subscribtions MyBarackObama: 1.5 mill. accounts Op mod 300 svar på blogindlæg i den første time $600 millioner i donationer i alt
13
Og dog… –50% af alle donationer var traditionelle –Hovedparten af klippene var fra TV –”Obama will live and die by the digital sword..” –Andrew Keen
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.