Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Tværmedial Kommunikation 4 Kommunikationsstrategi, DMTK 4 Virksomhedens digitale marketingsplan DMTK 5 forår 2016 Pillon - KU.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Tværmedial Kommunikation 4 Kommunikationsstrategi, DMTK 4 Virksomhedens digitale marketingsplan DMTK 5 forår 2016 Pillon - KU."— Præsentationens transcript:

1 Tværmedial Kommunikation 4 Kommunikationsstrategi, DMTK 4 Virksomhedens digitale marketingsplan DMTK 5 forår 2016 Pillon - KU

2 Gruppeopgave kapitel 3 Eksemplificér hvordan jeres virksomhed kan tiltrække og fastholde målgruppen ved udnyttelsen af forskellige motivationer til at være på sociale medier. Hvis jeres virksomhed er en forretningsidé og endnu ikke eksisterer, vælg en mulig konkurrent til nedenstående øvelser Lav en prioriteret liste over din virksomheds betalte, ejede og fortjente medier. Findes der blogs virksomheden samarbejder eller bør samarbejde med? Hvordan? Bør virksomheden selv iværksætte en blog, og i så fald indenfor hvilke rammer? Opsamling Markedsmål Kommunikations-mål Identitet og image Interessefelter Gruppeopgave 4 Digitalisering De 7 P’er Gruppeopgave 5 21. september 2018 Tmk 4 - DMTK 4 og 5

3 Sammenlign jeres virksomheds og en konkurrents website.
Gruppeopgaver kap 6 Analysér designaspekterne for nogle af virksomhedens vigtigste produkter/ydelser Hvor konsistent er æstetikken og symbolværdien indenfor sortimentet/ydelserne? Analysér jeres website, herunder webdesignaspekter, usability og hub-funktion Sammenlign jeres virksomheds og en konkurrents website. Skitsér et webdesignbrief til en ekstern webdesigner. Opsamling Markedsmål Kommunikations-mål Identitet og image Interessefelter Gruppeopgave 4 Digitalisering De 7 P’er Gruppeopgave 5 21. september 2018 Tmk 4 - DMTK 4 og 5

4 Sammenkæd AIDAE-modellen med promotion mix’en
Gruppeopgave kapitel 4 Med udgangspunkt i en selvvalgt virksomhed som opfattes at have en problematisk image (eller Dong): Undersøg sammenhængen mellem identitet, image og nuværende markedskommunikation Definér nogle markeds- og kommunikationsmål til en ny kampagne der lever op til SMART-modellen Skitsér en promotion mix til en kampagne, der skal mindste kløften mellem virksomhedens identitet og image Sammenkæd AIDAE-modellen med promotion mix’en Forklar på hvilke interessefelter de nye kommunikationsobjekter skal møde målgruppen Opsamling Markedsmål Kommunikations-mål Identitet og image Interessefelter Gruppeopgave 4 Digitalisering De 7 P’er Gruppeopgave 5 21. september 2018 Tmk 4 - DMTK 4 og 5

5 Markedet bliver i stigende grad digitaliseret og globaliseret
Hvorfor er digital marketing for de fleste virksomheder ikke mere en mulighed, men en nødvendighed? Markedet bliver i stigende grad digitaliseret og globaliseret Opsamling Markedsmål Kommunikations-mål Identitet og image Interessefelter Gruppeopgave 4 Digitalisering De 7 P’er Gruppeopgave 5 21. september 2018 Tmk 4 - DMTK 4 og 5

6 Markedet bliver i stigende grad digitaliseret og globaliseret
Hvorfor er digital marketing for de fleste virksomheder ikke mere en mulighed, men en nødvendighed? Markedet bliver i stigende grad digitaliseret og globaliseret Hvilke skærpede krav stiller digitaliseringen til marketingmikset? Product Stærk produktbranding og/eller virksomhedsbranding. Price Løbende kontrol af prissammenligningsportaler, overvejelser ang. netbutikker (Zalando) og tilbudsportaler (SweetDeal), forskellige nationale afgifter. Opsamling Markedsmål Kommunikations-mål Identitet og image Interessefelter Gruppeopgave 4 Digitalisering De 7 P’er Gruppeopgave 5 21. september 2018 Tmk 4 - DMTK 4 og 5

7 21. september 2018 Tmk 4 - DMTK 4 og 5

8 Promotionsmikset integrerer on- og offline kanaler People
Place Overvejelse om man sælger online, offline eller både og. Hvilke varer, hvilke priser? Onlinekøb fra udlandet er nu større en grænsehandlen (17-14 mia.) Promotion Promotionsmikset integrerer on- og offline kanaler People De person(lighed)er, der varetager virksomhedens online interaktion (chat, brevkasse, reklamation m.v.) skal være troværdige repræsentanter for virksomhedens identitet Physical evidence Den virtuelle fremtoning skal afspejle den fysiske Process Brug nyeste relevante platforme. Understøt troværdigheden vha. eksterne garanter (e-mærket) Opsamling Markedsmål Kommunikations-mål Identitet og image Interessefelter Gruppeopgave 4 Digitalisering De 7 P’er Gruppeopgave 5 21. september 2018 Tmk 4 - DMTK 4 og 5

9 21. september 2018 Tmk 4 - DMTK 4 og 5

10 21. september 2018 Tmk 4 - DMTK 4 og 5

11 Gruppeopgaver kap 5 Er virksomhedens online og offline marketing konsistent? Kan sammenspillet forbedres? I så fald hvordan? Er virksomhedens marketingsmiks tilpasset digitaliseringens krav? Hvis ikke, hvordan bør det forbedres? Opsamling Markedsmål Kommunikations-mål Identitet og image Interessefelter Gruppeopgave 4 Digitalisering De 7 P’er Gruppeopgave 5 21. september 2018 Tmk 4 - DMTK 4 og 5

12 21. september 2018 Tmk 4 - DMTK 4 og 5

13 21. september 2018 Tmk 4 - DMTK 4 og 5

14 21. september 2018 Tmk 4 - DMTK 4 og 5


Download ppt "Tværmedial Kommunikation 4 Kommunikationsstrategi, DMTK 4 Virksomhedens digitale marketingsplan DMTK 5 forår 2016 Pillon - KU."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google