Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

IT Strategi og status Temadag - økonomi Indledning Ældre Sagen udvikler dig til en digital virksomhed IT er en central del af Ældre Sagens service og.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "IT Strategi og status Temadag - økonomi Indledning Ældre Sagen udvikler dig til en digital virksomhed IT er en central del af Ældre Sagens service og."— Præsentationens transcript:

1

2 IT Strategi og status Temadag - økonomi

3 Indledning Ældre Sagen udvikler dig til en digital virksomhed IT er en central del af Ældre Sagens service og kommunikation med medlemmer og frivillige Vidtgående hensyn til vores ikke IT-kyndige medlemmer Vi vil bruge vores digitale netværk til at forbinde medlemmer Vi vil sikre gode digitale oplevelser i kontakten med Ældre Sagen Vi vil anvende IT til at tiltrække og fastholde loyale medlemmer

4 IT-anvendelsen i DK

5

6

7

8

9 Formål Sikre en effektiv og værdiskabende IT anvendelse Understøtte de strategiske mål i Ældre Sagen Strategisk styringsredskab, som understøtter udarbejdelsen af handlingsplaner og øvrige IT services Strategien angiver, hvordan IT skal udvikle sig i det kommende år

10 IT Strategi Initiativer 2017Indsatsområder Ældre Sagens Strategi og Vision Ældre Sagens Strategi 2017- 2021 Indsatsområder Initiativer 2017 Igangværende projekter Grundlag

11 Ansvar og organisering Kilde IT i praksis ® 2015

12 Ansvar og organisering Kilde IT i praksis ® 2015

13 Ansvar og organisering Øverste ledelse (AC) sætter rammerne for organisering og anvendelse af IT. Ansvaret er placeret hos COO Ansvaret for leverancen af IT ligger hos IT chefen Der er gensidig forpligtelse til at: Opsøge rådgivning hos IT – forstå mulighed og begrænsninger IT informerer AC og planlægger efter Ældre Sagens Strategi, indsatsområder og initiativer

14 Sammenfatning - mål Understøtte lokalbestyrelser og frivillige på IT Videreudvikle vores hjemmesider Mobil optimeret hjemmeside Personaliseret og målrettet dialog Funktioner og informationer via Apps Sammenhængende dialog på tværs af digitale kanaler, - hvor marketing også foregår digitalt

15 Sammenfatning - status Bookingsystemet – arrangementer og aktiviteter Ny hjemmeside – nyt indhold på ny platform Ny hjemmeside er mobiloptimeret, snart følger frivilligportalen Personalisering og målrettet dialog starter på ny frivilligportal - opsamling og anvendelse af adfærdsdata er forudsætning for yderligere personalisering Ny App med medlemstilbud Sammenhængende dialog på tværs af kanaler - styr på stamdata samt indsamling og anvendelse af adfærdsdata, samt principper for sammenhængende dialog

16 Sammenfatning - fremtid Fortsætter med nuværende mål i IT Strategien Gennemfører de prioriterede initiativer for 2017 og igangværende projekter.

17 IT sikkerhed Alt vores arbejde med IT sikkerhed understøtter: Tilgængelighed (aftalt oppetid på systemerne) Pålidelighed (vi ikke mister data og overholder lovgivning) Fortrolighed (afpasset niveau i forhold til forretningen og lovgivning)

18 IT sikkerhed Revisors anbefalinger: IT Risikovurdering (tilgængelighed, pålidelighed og fortrolighed) – en systemejer fra forretningen IT Sikkerhedspolitik (med udgangspunkt i Risikovurdering) IT Beredskabsplan (hvilke systemer skal reetableres først) Change management procedure (hvem godkender ændringer på kritiske systemer og infrastruktur) Andet: Generelle trusselsbillede (RANSOMWARE) EU persondataforordningen (lov fra 2018)

19 KORT STATUS PÅ PROJEKTERNE IT-Platform Lokal afdelinger Ny app Lokale nyhedsbreve

20 NY PLATFORM Frivilligportalen

21 Leverandøren har afleveret løsningen til overtagelsesprøve Overtagelsesprøve betyder, at Ældre Sagen tester løsningen op mod de aftalte godkendelseskriterier Overtagelsesprøven er gennemført: 16 fejl, heraf kvalificerende fejl Leverandøren har de kommende uger til at få udbedret fejl Herefter tester vi igen indtil fejl er udbedret

22 Frivilligportalen Løsningen udsættes for en sikkerhedstest Udføres af PwC’s afdeling for IT sikkerhed Med testen afsløres eventuelle sårbarheder Sårbarheder skal udbedres før drift Gentager sikkerhedstesten indtil det konstateres at sårbarheder er udbedret Når vi har godkendt overtagelsesprøve og sikkerhedstesten er bestået orienterer vi om en lanceringsplan

23

24

25

26

27

28

29

30

31

32

33 NY PLATFORM Lokale nyhedsbreve

34 Der er gennemført et afklaringsforløb med vores leverandør (Pentia) Der foreligger et tilbud på en løsning, som anvender det nyhedsbrevssystem Ældre Sagen anvender i forvejen Tilbud omfatter Login Opbygning af nyhedsbrev Integration til nyhedsbrevssystem Udsendelsesoversigt Der skal gennemføres en pilottest, hvorefter vi tager endelig stilling til tilbuddet

35 NY PLATFORM Lokal digital tilstedeværelse

36 Der er sat en proces i gang som skal afklare lokalafdelingernes behov for digital tilstedeværelse Der er afholdt en intern workshop mellem sekretariatet og leverandøren, hvor udbyttet er hypoteser om lokalafdelingernes behov Der er besøgt 3 (Vallensbæk, Silkeborg, Nykøbing Falster) ud af 4 lokalafdelinger (Aalborg udestår): En formiddag med 4 – 6 frivillige En eftermiddag med 6 – 8 medlemmer Herefter omsættes viden til konkrete forslag og prototyper, som kan forbedre oplevelsen fra frivillige og medlemmer Forslag og prototyper præsenteres for de 4 lokalafdelinger

37 Lokal digital tilstedeværelse Efter præsentation tilrettes forslag og prototyper, og der sættes et foreløbigt punktum for lokalafdelingernes input Herefter begynder arbejdet med samle prototyperne til en samlet digital oplevelse Når projektet er genformuleret præsenteres det for Landsbestyrelsen

38 NY PLATFORM Ny app med tilbud og rabatter

39 FORMÅL Ny app med tilbud og rabatter Det mest populære på hjemmesiden, nyhedsbreve og i den gamle app Give medlemmer en bredere tilgang til tilbudsområdet Relevans Brugerens geografiske placering Brugerens interesseområde Aktualitet Påmindelser/notifikationer om aktuelt/relevant nyt Det overordnede formål med en ny app er at gøre Ældre Sagens tilbud endnu mere tilgængelige for brugerne, og dermed bidrage til medlemsloyaliteten

40 PROCES Ny app med tilbud og rabatter Vi har indgået kontrakt med Adapt Mobile Vi er i gang med afklaringsfase og er ved at lave den endelige produkt specificering Under afklaringsfasen arbejdes der med en prototype Prototypen er afprøvet overfor medlemmer Resultat fra brugertesten anvendes og prototypen tilpasses

41 PROTOTYPE Ny app med tilbud og rabatter

42 PROTOTYPE Ny app med tilbud og rabatter

43 KORT STATUS PÅ PROJEKTERNE Spørgsmål Lokal afdelinger Ny app Lokale nyhedsbreve


Download ppt "IT Strategi og status Temadag - økonomi Indledning Ældre Sagen udvikler dig til en digital virksomhed IT er en central del af Ældre Sagens service og."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google