Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afSteffen Steensen Redigeret for ca. et år siden
1
Ole B. Poulsen Hvordan DGI kan styrke implementeringen af nye tiltag og nye it-systemer Et debatoplæg til direktionen Udviklings- og strategimøde den 17. april 2015 Bilag 1.1
2
Navn Navnesen Baggrund
3
Navn Navnesen Fakta Kulturanalyse 2013 Lav score på opfattelsen af hvordan DGI’s systemer understøtter eksisterende arbejdsprocesser. Vi vil score bedre på næste kulturmåling Søren og Sørens besøgsrunde 2014 Mere ”konsolidering” mindre ”nyt”
4
Navn Navnesen At ihukomme DGI har, af ikke planlagte årsager, haft flere større sammenfaldende it- forretningsprojekter, som alle fandt deres afslutning primo 2015 Nyt dgi.dk Marketing automation Dynamics AX Kontoplan Rapportering Mimer Gruppe- og projektrum Et sådan ‘sammenløb’ af projekter og ‘turbulens’ bør vi undgå fremadrettet
5
Navn Navnesen Igangværende tiltag Brugerorganisationen ver. 3.0 Stadig nyetableret (november 2014) Systemejer samles 1. gang i juni 2015 Ansvar: sikre systemer og arbejdsprocessers rette udformning, og uddannelse i brug af samme Decentral ansvar for 1. level support Ny supporter i DGI IT pr. 1/5-2015 Stadigt voksende antal af online kurser (som kursus for nye medarbejdere) Vi har endnu ikke set den fulde effekt af ovenstående
6
Navn Navnesen Mere værdi af bestående systemer
7
Navn Navnesen DGI’s it-brugerorganisation og support Antaget at de rette it-systemer forefindes så ønsker vi: At alle brugere ved, hvordan de bedst betjener/anvender disse. Nuværende metode baserer sig på, at praksis formidles fra it-brugerorganisation og DGI IT Kanaler: Sidemandsoplæring, online kurser, Mimer wiki, SD løsninger, 1-1 kurser Praksis viser at målgruppen (alle brugere) har svært ved at finde tid til at forstå og agere på informationer.
8
Navn Navnesen IT-brugerorganisationen Den vurderes som særdeles væsentlig for at opnå værdi af DGI’s it-systemer Skal vi lade brugerorganisationens værdi analysere for at dokumentere, at det er den rette strategi? Metode Spørgeskema til direktører og afdelingsledere samt involverede i brugerorganisationen Fokus: Brugernes vurdering af dens værdi Dens medlemmers vurdering af ‘jobberigelse’
9
Navn Navnesen Supplementer Frikøbe nødvendige ressourcer i brugerorg. (som f.eks. systemejere) => Øget professionalisering Tydeligere ansvar Højere grad af centralt placerede ressourcer til 1. level support I DGI IT Som delvis sourcing af opgaven i samarbejde med ekstern leverandør Kan indarbejdes med Conventus support som er voksende
10
Navn Navnesen Øget fokus på at ‘drive’ værdi Flere centrale ressourcer, som proaktiv udnytter potentiale i bestående systemer, ved at undervise og regulere ‘adfærd’ (pt. systemejer ansvar) Work smarter not harder Kampagneuger med undervisning: Uge 16: optimale brug af arrangementer i CRM. Uge 18: Opgaveregistrering og synkronisering … Belønningssystem ved lignende bruger til bruger værdi-tiltag
11
Navn Navnesen Bedre implementering af nye systemer
12
Navn Navnesen Består af primært to elementer som kan styrkes: Prioritere etablering af de rette systemer som giver størst værdi eller forretningsudvikling, og som brugerne oplever ‘passer’ Ledelse af forandringer
13
Navn Navnesen Prioritering
14
Navn Navnesen Systemejere og superbrugere leverer input til eksisterende systemers udvikling i form af ‘user stories’ Alle udviklingsopgaver fastholdes fra 2. kvt. 2015 i TFS (Team Foundation Server) Forretningen kan følge fremdrift og prioritering Alle interessenter herunder DGI IT kan se sammenhæng (WHY) til DGI’s strategi
15
Navn Navnesen TFS
16
Navn Navnesen Højt prioriterede 2015 projekter Vision 25-50-75 BI Rapportering Marketing automation CRM platform opdateres DGI skydning programkompleks L2017 STAP stævneprogram og APP Mimer rum for HR, Wiki for beslutninger, Asynkron møder (HB weblokale) Single sign-on på alle DGI’s portaler Er der projekter som vi skal udsætte?
17
Navn Navnesen Ledelse af forandringer
18
Navn Navnesen Postulat: Vi mangler i DGI flere ledere med forståelse for og uddannelse i forandringsledelse. Grunduddannelse findes i DGI Systematisk opsamling og erfaringsudveksling af erfaringer med forandringsledelse Review af implementeringsplaner og gennemførelser, som delelement i gevinstrealisering ved gevinstansvarlig Hvordan skaber vi bedre rum og rammer til forståelse og forankring af de forandringer vi ønsker?
19
Navn Navnesen Kompetencer og ressourcer
20
Navn Navnesen Nødvendige kompetencer I det nuværende setup er kompetencer tilstedeværende i DGI, men knappe. It opgaven er for systemejere og superbrugere en sekundær funktion Vi mangler flere der proaktiv og pædagogiske tager ansvar for og videreformidler den rette praksis (som PEP forløb) Jeg mener ikke vi på dette felt kan trække mere på brugerorg., vil vi skærpe feltet kræver det centrale ressourcer
21
Navn Navnesen Næste træk
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.