Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afHelena Bjerre Redigeret for ca. et år siden
1
Opstartsmøde på museet, mindst 2 fra hvert partnerskab.
2
Sørg for at præsentere jer godt med fag og projekterfaringer og forventninger. Hvad betyder alle forkortelserne på jeres gymnasium eller museum: AT, KUAS, REGIN, PU, rådighedspulje, osv.
3
Vælg en tovholder, som på skift sikrer kalender mm.
4
Museet byder på en walk and talk rundt i udstillinger, samlinger, magasiner mm, så alle fag på museet er præsenteret
5
Museets netværk, kan det klare 30 elever på én gang? Hvordan organiseres netsøgning så?
6
Sørg for at invitere museumskollegaen til at følge et par timer på gymnasiet. Måske er det mange år siden, museumskollegaen har været på et gymnasium sidst.
7
Det er godt at evaluere bare 5 min. efter hvert møde. Og en halv time når det konkrete projekt er slut. En afslutning med forældre kan anbefales, men arrangementet skal planlægges.
8
Husk at kommunikere på kollektivmail, så alle er orienteret, også hvis der er frivillige med i projektet.
9
Eleverne kommer mange steder fra. Et morgenbesøg kl. 8.00 betyder, at nogle elever kommer 7.30 med bussen, og det er koldt at stå udenfor, hvis museets døre først åbnes kl. 8
10
En kop kaffe og kage er god at forventningsafstemme over, før og efter. Er vi enige om undervis- ningsforløbet og rollefor- delingen mellem museums- menneske og underviser? Og efter forløbet – gik det som det skulle? Fik under- viserne deres ønsker opfyldt og blev museets samling sat i værk?
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.