Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Kundebetjening for taxichauffører Mandag d. Tirsdag d. Onsdag d. Torsdag d. Fredag d. Lørdag d. Søndag d. Fyraftens møde SMS opgave 1 Udføre opgave 1 SMS.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Kundebetjening for taxichauffører Mandag d. Tirsdag d. Onsdag d. Torsdag d. Fredag d. Lørdag d. Søndag d. Fyraftens møde SMS opgave 1 Udføre opgave 1 SMS."— Præsentationens transcript:

1 Kundebetjening for taxichauffører Mandag d. Tirsdag d. Onsdag d. Torsdag d. Fredag d. Lørdag d. Søndag d. Fyraftens møde SMS opgave 1 Udføre opgave 1 SMS opgave 2 Udføre opgave 2 SMS opgave 3 Udføre opgave 3 Mandag d. Tirsdag d. Onsdag d. Torsdag d. Fredag d. Lørdag d. Søndag d. SMS opgave 4 Udføre opgave 4 SMS opgave 5 Udføre opgave 5 Fyraftens møde SMS opgave 6 Udføre opgave 6 Mandag d. Tirsdag d. Onsdag d. Torsdag d. Fredag d. Lørdag d. Søndag d. SMS opgave 7 Udføre opgave 7 SMS opgave 8 Udføre opgave 8 SMS opgave 9 Udføre opgave 9 SMS opgave 10 Mandag d. Tirsdag d. Onsdag d. Torsdag d. Udføre opgave 10 SMS opgave 11 Udføre opgave 11 Fyraftens møde

2 Fyraftensmøde Firmaets intentioner med kurset Firmaets definition af god service og god kvalitet Kursets indhold og opbygning Tilmeldingsproceduren

3 SMS opgave 1 Åben døren for kunden ved ind- stigning og giv en god velkomst hil- sen. Åben døren ved udstigning og giv en god farvelhilsen. Sørg for god øjenkontakt med alle kunder.

4 SMS opgave 2 Sørg for at rengøre bilen hver gang, den trænger til det. Ryst altid måtterne, støvsug, puds ruderne og vask bilen. Det bliver lettere at overbevise din afløser om, at du gerne vil modtage en ren bil, hvis du selv afleverer den i ren tilstand.

5 SMS opgave 3 Tilbyd kunderne dagens avis, hvis det drejer sig om en længere tur. Mange passagerer opfatter dette som en ekstra god service.

6 SMS opgave 4 Prøv at bruge sikkerhedsselen, ikke kun når du kører alene, men også når der er kunder i bilen. Mange kunder er ikke klar over, at de skal anvende sikkerhedsselen i en taxi.

7 SMS opgave 5 Hvis der er flere mulige ruter, gør da kunden opmærksom på dette. Forklar om eventuel forskel på tid og pris. Spørg om hvilken rute, der skal vælges. Kunden har altid ret til at bestemme ruten, og du undgår diskussion om, hvorvidt turen er blevet for lang og for dyr.

8 Fyraftensmøde Erfaringer med SMS opgave 1 Erfaringer med SMS opgave 2 Erfaringer med SMS opgave 3 Erfaringer med SMS opgave 4 Erfaringer med SMS opgave 5 Evaluering af forløbet som helhed Kursets videre forløb

9 SMS opgave 6 Kundetilfredsheds- undersøgelse: Spørg alle dine kun- der, hvilke kriterier, de har for god kun- deservice og kvalitet i taxien. Uddele og modtage spørgeskemaer.

10 SMS opgave 7 God kundebetjening er blandt andet at kunne aflæse kundernes behov for at kunne skabe en afslappet, men professionel stemning i bilen. Vær opmærksom på, om kunden har lyst til at snakke eller hellere vil have ro. Hvis kunden ønsker at snakke, tænk så over hvad den pågældende kunde ønsker at snakke om.

11 SMS opgave 8 Sørg for i de næste dage at overholde alle færdselsregler. F.eks. hastighedsbe- grænsningen, 50 km/t indenfor tættere bebyg- get område, 80 km/t udenfor tættere bebyg- get område. Også når du ikke har kunder med i bilen.

12 SMS opgave 9 Hvis du ryger, så sørg for kun at holde rygepause, når du er udenfor bilen. Sørg i øvrigt for, de næste dage, at lufte bilen grundigt ud efter hver tur.

13 SMS opgave 10 God kundeservice er bl.a. at aflæse kundens behov, inden det udtrykkes. Prøv at være opmærksom på kundens behov og opfyld det uden at kunden behøver bede dig om det. Forestil dig, hvad den pågældende kunde opfatter som god kundeservice. Hav situationsfornem- melse.

14 SMS opgave 11 Sørg for at overholde firmaets beklædnings- regulativ. Det viser firmaets ansigt udadtil og gør det nemmere for kunderne at identificere chaufføren f.eks. på et værtshus eller i venteværelset. Gør i de næste dage noget særligt ud af påklædningen. For herrenes vedkom- mende, brug hvid skjorte og slips.

15 Fyraftensmøde Erfaringer med SMS opgave 6 Erfaringer med SMS opgave 7 Erfaringer med SMS opgave 8 Erfaringer med SMS opgave 9 Erfaringer med SMS opgave 10 Evaluering af forløbet som helhed Resultatet af kundetilfredshedsundersøgelsen Erfaringerne med kurset Hvad kan fastholdes i fremtiden


Download ppt "Kundebetjening for taxichauffører Mandag d. Tirsdag d. Onsdag d. Torsdag d. Fredag d. Lørdag d. Søndag d. Fyraftens møde SMS opgave 1 Udføre opgave 1 SMS."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google