Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Kl. 19.00-19.35 (Klasse A 1,2,3 og B 1,2,3) Kl. 19.45-20.20 (Klasse C 1,2,3 og D 1,2,3) Skoleårets fokuspunkter Berlin Studietimer og fællestimer Læseundervisning.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Kl. 19.00-19.35 (Klasse A 1,2,3 og B 1,2,3) Kl. 19.45-20.20 (Klasse C 1,2,3 og D 1,2,3) Skoleårets fokuspunkter Berlin Studietimer og fællestimer Læseundervisning."— Præsentationens transcript:

1 Kl. 19.00-19.35 (Klasse A 1,2,3 og B 1,2,3) Kl. 19.45-20.20 (Klasse C 1,2,3 og D 1,2,3) Skoleårets fokuspunkter Berlin Studietimer og fællestimer Læseundervisning Forældreintra Til- og framelding af fag Fravær Indstillinger til prøve Brobygning, indstilling til optagelsesprøve mv. UU vejlederne Program i salen

2 Skoleårets fokuspunkter At eleverne får deres bedste skoleår nogensinde, bliver afklarede omkring studievalg – og sprængfyldt med LYST til at gå i skole, og modnes personligt.

3 Skoleårets fokuspunkter Eleverne skal selv tage ansvar – EUS samtaler er vigtige elementer – sætte egne mål og forfølge dem – fra start sat fokus på målsætninger. Bevidste valg!!!!

4 Studietur Berlin Tilmeldinger:Stort set alle Afgang: D.8. oktober kl. 5.45 Hjemkomst: D.12. oktober ca. kl. 21.00

5 Studietur Berlin Regler: Adfærd Aftaler skal holdes Alkohol / rusmidler Overtrædelse af reglerne kan medføre hjemsendelse på forældres regning – gælder altid i forbindelse med alkohol / rusmidler.

6 Fysik - kemi Tysk Fransk Tilbudsfag

7 Studietimer Fællestimer Andre tilbud

8 8 Side 8 Læsning på HUC 2012-2013

9 Side 9 Fremtidens Skole bør tage udgangspunkt i ungdommens udfordringer Kilde:Hans Henrik Knoop, Lektor Århus Universitet og Forskningsdirektør Universe Research Lab Fremtidens Skole: En integreret undervisningsindsats, der bringer seneste viden inden for de tre områder: Faglig, personlig og kropslig udvikling; (et ”holistisk” perspektiv). I højere grad fokus på den enkelte elevs individuelle Læringsstil og udviklingsbehov Faglig udvikling Social udvikling Kropslig Udvikling Livsglæde

10 Flow – Orden i hovedet på den fede måde Hans Henrik Knoop Oplevelsesmæssigt er flow-tilstanden kendetegnet ved, at man er fuldstændig involveret, fokuseret og koncentreret. Fire former for orden: I kroppen I forståelsen I opmærksomheden Social og eksistentiel orden

11 Flow – Orden i hovedet på den fede måde Hans Henrik Knoop Hvis man ønsker at nå langt i undervisningen, er det derfor ganske lige til. Man skal bare sørge for, at eleverne har det godt på de fire måder. Kilde: Hans Henrik Knoop, Damarks Pædagogiske Universitetsskole: ”Flow – Orden i hovedet på den fede måde” 2003

12 Læsetilbud på HUC 2012-2013 Hvad siger ny 10.klasselov 2007: Alle elever tilbud om læseløft Eleven afkrydser i ansøgningsskemaet Generel Læsescreening Hjælp til faglige udfordringer Sådan løser vi opgaven på HUC: Eleven med behov for læseindsats får medio september tilbudt en Læseundersøgelse, der afdækker læseprofilen Læsescreening for alle elever august-september Resultatet til 1. EUS Intensivt læsekursus 2 lektioner pr. uge i 10 uger Start 19.sept. og 16.januar

13 Hvordan støtter du dit barns læsning i uddannelsesforløbet? Tal om læsning Fjern tabuer ved at tale åbent om læseproblemer Einstein og Thomas Edison var ordblinde Velkommen i klubben! Oplys om IT Rygsæk Meddel skolen, hvis der tidligere er bevilget IT Rygsæk, som evt. er afleveret i hjemkommunen eller på tidligere skole Dit barn har krav på hjælpemidlet hele studieforløbet Skab plads til læsning Ikke alle læser bedst i ro, ved et skrivebord med en god arbejdslampe. Giv plads til mange måder at læse på.

14 Skoleansvarlig: Jakob Witthøft jawi@hillerod.dk Koder Hvad bruges det til? Spørgsmål? Forældreintra

15 10 – 15% Skriftlig information til hjemmet Samtaler mellem elev/kontaktlærer 15 - 20 % Samtale med elev/forældre/kontaktlærer Over 20% - drøftelse om nyt tilbud? Samtale med elev/forældre/kontaktlærer og skolens ledelse Skriftligt fravær: Dansk og Matematik = 4 timer Engelsk og Tysk/Fransk = 3 timer FRAVÆR

16 Til- og framelding af tilbudsfag fransk, tysk og fysik/kemi Overvejelser sammen med forældre Kontakt UU/underskrift God grund Forældreunderskrift Kort snak med en fra ledelsen

17 UNGDOMMENS UDDANNELSESVEJLEDNING HALSNÆS HILLERØD Vejledere 10. klasseskolen Karsten Tanghøj: A1,M3,B1,B2,B3 7232 5707, kata@hillerod.dk Danica Caspersen: A3,C1,C2,C3 7232 5705, daca@hillerod.dk Inger-Lise Petersen: A2,D1,D2,D3 7232 5712, ilpe@hillerod.dk

18 ● Vejledningsaktiviteter i 10. klasse Hvad sker der i 10. klasse – for eleverne ● Brobygning en uge – 48 eller 49 ● Individuel vejledning efter behov ● Praktik efter behov ● Uddannelsesplan samt tilmelding til ungdomsuddannelserne ● 1. marts

19 Uddannelsesmesse FrederiksborgCentret 2012 - aftenåbent den 3. oktober kl. 16 – 20 Uddannelsesaftener 2012 Halsnæs: Arresø Skole - Magleblik den 1. november Hillerød: Hillerødsholmskolen den 14. november Åbent Hus-arrangementer på uddannelsesinstitutionerne Januar og februa r

20


Download ppt "Kl. 19.00-19.35 (Klasse A 1,2,3 og B 1,2,3) Kl. 19.45-20.20 (Klasse C 1,2,3 og D 1,2,3) Skoleårets fokuspunkter Berlin Studietimer og fællestimer Læseundervisning."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google