Quiz 3.1. Quiz 1 – Assignment dIntProg, E14 Hvad er værdierne af x og y efter udførelse af følgende program? 1.x er 6, y er 3 2.x er 8, y er 5 3.x er.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
1 Problemkompleksitet 2 Problemers kompleksitet En ineffektiv algoritme: køretiden vokser eksponentielt med input- størrelsen Et problem, der ikke kan.
Advertisements

Indledende Programmering Uge 2 - Efterår 2006 Selektioner og interaktion mellem objekter Susanne Brix Lindros.
KONCEPT Klasser og objekter En klasse beskriver et World ArrayList
Psykologi, Human Factors og HCI
Dag 3 Indkøbskurv Jeres sider er nu synlige på Dagens program:
1 Bevisteknikker. 2 Bevisteknikker (relevant både ved design og verifikation) Teorem: Der findes uendeligt mange primtal Bevis: Antag at der findes et.
GP 10, 7/ Grundlæggende programmering Efterår 2001 Forelæsning 10 onsdag 7/ kl. 9:15 – 12:00.
FEN IntroJava AAU1 Java grundelementer Variable og datatyper Sætninger og udtryk Metoder.
Delphi og C++ Builder C++ Referencer og pointere.
MATLAB Programmering Anders P. Ravn Institut for Datalogi Aalborg Universitet Forår 2005 d = size(s); for k = 1:d(1), for n = 1:d(2), if (s(k,n) < 0) r(k,n)
Programmering af dynamiske websider pages/tutorials/introducing-aspnet- web-pages-2/intro-to-web-pages- programming.
Landbrugskemi.
18. Strategisk analyse af interne forhold
Interfaces – brug. Overblik Tidligere: –Interfaces Comparable gør det muligt at bruge Collections metoderne –min, max, sort, … –Algoritmemønstre Find.
Delphi og C++ Builder C++ Builder. C++ Historie Sproget blev designet for AT&T af danskeren Bjarne Stoustrup En objektorienteret videreudvikling.
W1b1 PC baseret analyse og simulering. w1b2 Definition Digital Elektronisk beregningsmaskine, der har intern hukommelse til lagring af program og mellem-regninger.
FEN KbP/seminar 1: Specifikationer/Notationen Q 1 Kontraktbaseret programmering: Seminar 1 Om specifikationer Algoritmenotationen Q.
Forelæsning 5.1 Brug af klassen Collections og interfacet Comparable samt parametriserede typer Projektuge: Ants and Spiders / Lommeregner dIntProg,
GP 5, 26/ Grundlæggende programmering Efterår 2001 Forelæsning 5 onsdag 26/ kl. 9:15 – 12:00.
Procestræ under afvikling af cp init login shell cp cp src dest.
FEN KbP/seminar1: ProgUdsagn1 Kontraktbaseret programmering Seminar 1 Programudsagn og programbeviser.
Paradigmer i Programmering 2. Sammensatte typer Tupler og lister Programmering med rekursion Programmering med pipe-lines Programmering med polymorfe.
Primitive typer. dIntProg, F08Typer.2 Subtyperelation for primitive typer byte ≤ short ≤ int ≤ long ≤ float ≤ double char boolean double d; int i; d =
FEN IntroJava AAU1 Klasser og objekter Grundbegreber Student-Course.
Forelæsning 2.2 Tilstand og opførsel (repetition)
Fundamentale sprogbegreber
03 – Udtryk og metoder. 2 NOEA2009Java-kursus – Udtryk og metoder Udtryk i Java Java har standard udtrykene… Værditildeling Subrutiner og funktionskald.
PD – kursusgang 3 Introduktion til Java Script. Mål Viden om hvordan JavaScripts indlejres i HTML dokumenter Viden om programmering i JavaScript  Erklæring.
Intro Siden sidst: evaluering på opgaver og virtuel kursus.
Opfølgning på Dygtig Skildpadde (Michael) To algoritmeskabeloner findEn findAlle Primitive typer (forfremmelse og begrænsning) Identitet versus lighed.
Virkefeltsregler i Java int i; int j; int k; i = i+j; String t; Sequence s; int i; int j; Sequence s; String s; int i; int j;
Repetition af dIntProg v/ Morten D. Bech. Tour de force Variabler Løkker Comparable ImErKo-reglen Eksamenssæt dIntProg, E13.
Identitet vs lighed. Spørgsmål Hvad udskriver run metoden? 1.”Ens!” 2.”Forskellige!” 3.Ved ikke public class Driver{ public static void run(){ String.
Begreber og Redskaber 3. Plan for idag Om metoder, parametre, returværdier Overblik over klasser,objekter,nedarvning Et par ord om objekt-orientering.
Fundamentale sprogbegreber Sætninger og udtryk Niveauer af programbeskrivelse (statisk versus dynamisk syn)
Checklister Comparable og Comparator. dIntProg, E08Checklister.2 Checkliste for Comparable Antagelse –vi har en liste med elementer af typen T: List lst;
Klasser og objekter. dIntProg, E08Klasser og objekter.2 Grundbegreber Klasser og objekter –beskrivelse –oprettelse Attributter og metoder –tilstand –opførsel.
DAIMIIntroducerende objektorienteret programmering3B.1 Definition af klasser Klasseskelet, metoder, et eksempel: dato.
DAIMIIntroducerende objektorienteret programmering4B.1 Grundlæggende og Reference Typer i Java Typer, tilstand, erklæring, reference- og værdi semantik,
Interfaces Afkobling af programkomponenter (eksempel: Comparable)
Polymorfi Abstrakte klasser, substitutionsprincippet, statisk og dynamisk type.
 Jens Bennedsen 2001Multimedie programmering11.1 Lingo Basis.
Collectionklasser Klassifikation og anvendelse. dIntProg, F08Collectionklasser.2 Samlinger af objekter Objektreferencer –for at holde fast i et objekt.
Fundamentale sprogbegreber Typer. dIntProg, F08Typer.2 Typer Primitive typer –boolean –byte, char, short, int, long, float, double Objekttyper –klassetype.
Klasser og objekter. dIntProg, F08Klasser og objekter.2 Grundbegreber Klasser og objekter –beskrivelse –oprettelse Attributter og metoder –tilstand –opførsel.
Introduktion til programmering Repetition. dIntProg, F08Repetition.2 dIntProg Sidste forelæsning (12/10) –kort tilbagemelding på evaluering –repetition.
Jesper Mosegaard Multimedie Programmering E2003 MMProg uge44 Java til Lingo Klasser, statements og lister.
Virkefeltsregler i Java int i; int j; int k; i = i+j; String t; Sequence s; int i; int j; Sequence s; String s; int i; int j;
Quiz Uge 2 – torsdag. Hvorfor har vi clicker quizzer? Formålet med quizzerne er –at afveksle undervisningsformen – så I ikke falder i søvn –at tvinge.
Grammatik Sætninger. Typer af sætninger Sætning: består mindst af et subjekt og et verballed Peter løber Helsætning: en sætning, der kan stå alene Eva.
Forelæsning Uge 2 – Torsdag Java syntax og style guide Sætninger –Simple sætninger (assignment, interne og eksterne metodekald) –Sammensatte sætninger.
Forelæsning Uge 2 – Torsdag
Forelæsning Uge 4 – Mandag
Quiz – Uge 2 – torsdag – første time
Quiz – Uge 3 – mandag – første time
Forelæsning Uge 2 – Mandag
Quiz Uge 2 – mandag.
1587 Server - Blandet miljø Webintegrator HF1
Klasser og objekter (Afsnit i manualen).
Quiz – Uge 3 – torsdag – første time
Forelæsning Uge 2 – Mandag
Programmering.
Quiz – Uge 3 – mandag – første time
Forelæsning Uge 2 – Mandag
Quiz Uge 2 – mandag.
Quiz Uge 2 – mandag.
Quiz – Uge 3 – torsdag – første time
Forelæsning Uge 2 – Mandag
Quiz Uge 2 – mandag.
Quiz – Uge 3 – mandag – første time
Præsentationens transcript:

Quiz 3.1

Quiz 1 – Assignment dIntProg, E14 Hvad er værdierne af x og y efter udførelse af følgende program? 1.x er 6, y er 3 2.x er 8, y er 5 3.x er 5, y er 8 4.x er 2, y er 1 int x; int y; x= 1; y= 2; x= x+y; y= x+y; x= x+y; x = 1 y = 2 3X 5 X X 8

Quiz 2 – Assignment dIntProg, E14 Hvad er værdierne af x og y efter udførelse af følgende program? 1. x er 1, y er x er 2, y er x er 4, y er x er 2, y er 1 int x; int y; x= 1; y= 2; x= x+y; y= x-y; x= x-y; x = 1 y = 2 3X 1 X X 2

1 Quiz 3 – Assignment dIntProg, E14 Hvilket af følgende programmer ombytter værdierne af x og y? Alle tre variabler er af typen int. x = y; y = x; x = y; t = x; x = y; y = t; x = t; y = x; t = y; x = y 0 y = y 0 x = y 0 y = y 0 y = x 0 x = x 0 t = x 0 x = y 0 y = x 0 x = t 0 y = t 0 t = t

Quiz 4 – Selektion dIntProg, E14 1.x er 1, y er 3 2.x er 2, y er 4 3.x er 1, y er 2 int x; int y; x= 1; y= 2; if ( x < y-1 ) { x= x+1; } y= y+x; Hvad er værdierne af x og y efter udførelse af følgende program? x = 1 y = 23 X x < y-1 er falsk

Quiz 5 – Selektion dIntProg, E14 Hvad er værdierne af x og y efter udførelse af følgende program? int x; int y; x= 1; y= 2; if ( x < y-1 ) { x= x+1; } else { y= y-x; } 1.x er 1, y er 1 2.x er 2, y er 2 3.x er 2, y er 4 x = 1 y = 21 X x < y-1 er falsk

Quiz 6 –Turtlegrafik dIntProg, E14 Hvilke af følgende kodestumper tegner en trappe med 6 trin? for (int i= 0; i<3; i++) { move(30); turn(90); move(30); turn(-90); } for (int i= 1; i<6; i++) { move(30); turn(90); } for (int i= 0; i<6; i++) { move(30); turn(90); move(30); turn (-90); } for (int i= 0; i<6; i++) { move(30); turn(90); }

Quiz 7 –Turtlegrafik dIntProg, E14 Hvilke af følgende metoder tegner en 5-takket stjerne? public void star() { for (int i= 0; i<5; i++) { move(100); turn(150); } public void star() { for (int i= 0; i<5; i++) { move(100); turn(720/5); } public void star() { for (int i= 1; i<5; i++) { move(100); turn(144); } 1 2 3