FEN 2006-11-6IntroJava2006 - AAU1 Grafik – Crayon-objekter.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Lidt om pladsholdere.
Advertisements

Lavet i Visual Basic.NET. Opret en nyt projekt Vi oprettede et Windows Forms Application projekt.
Videregående pc-vejledning
FEN IntroJava AAU1 Introduktion til Java programmering Kursusintroduktion Introduktion til programmering Java og BlueJ.
T1 – OPGAVE 14.2 LINETT & SABRINA Klasse Varer namespace Opgave_14._2 { class Varer { private string vare; private string farve; private double.
Lav en tilfældig retvinklet trekant
NetBeans Installation og brug.
// Semaphore.java package semaphore; public class Semaphore { int resources = 1; // Constructors Semaphore() {} Semaphore(int i) { resources = i; } synchronized.
Structs Structs allokeres på stakken Memory-allokering sker ved oprettelse af variabel og ikke ved new Der kan defineres metoder incl. Constructor. Eksempel.
Lav en tilfældig retvinklet trekant
FEN IntroJava AAU1 Opsamling: afvikling af Java-programmer Input fra keyboard og fil Fra en prompt Fra BlueJ Fra NetBeans.
FEN IntroJava AAU1 Java grundelementer Variable og datatyper Sætninger og udtryk Metoder.
Trigonometrisk Lommeregner
C# programmering Per P. Madsen Afd. for Proceskontrol
Demo ACC system Forklaring ACC system ACC FARVE SYSTEM © SK, 2009.
FEN NOEA/IT Programmeringsteknologi 1 Arv og polymorfi Substitutionsprincippet Abstrakte klasser Design Patterns (Composite)
Iteration og parametrisering
MEC, DAIMIIntroJava AAU1 Crayon-objekter nu med loops og metoder.
Interfaces – brug. Overblik Tidligere: –Interfaces Comparable gør det muligt at bruge Collections metoderne –min, max, sort, … –Algoritmemønstre Find.
Dag 7: Javascript Screen-broadcast – gå til - Indtast mødenummer - Vælg html-viewer - Klik Join sessionwww.123beam.com Php-opsamling (php-warning.
DAMP E2003 Tirs. 21/10 Status litt. mm. (15 min.) Grupper opstiller tidsestimat, tekniske behov og projekt mål. –mailes til (30 min.) Commotion.
Claus Brabrand, ITU, Denmark Mar 17, 2009Projekt: “Visualisering” Claus Brabrand [ ] ( “FÅP”: First-year Project Course, ITU, Denmark )
Forelæsning 5.1 Brug af klassen Collections og interfacet Comparable samt parametriserede typer Projektuge: Ants and Spiders / Lommeregner dIntProg,
FEN IntroJava AAU1 Loops og algoritmer Sweep – for-loop Søgning – while-loop.
FEN IntroJava AAU1 Klasser og objekter Grundbegreber Student-Course.
Forelæsning 2.2 Tilstand og opførsel (repetition)
FEN IntroJava AAU1 Endnu mere om Klasser og Objekter Mange til mange relationer Student-Course v3.
RUMLIGT KOORDINATSYSTEM
Begreber og Redskaber 4. Plan for idag Om metoder, parametre, returværdier Et par ord om objekt-orientering Håndkøring af programmer.
Begreber og Redskaber 3. Plan for idag Om metoder, parametre, returværdier Overblik over klasser,objekter,nedarvning Et par ord om objekt-orientering.
Klassevariable- og metoder Tilstand og opførsel på klasseniveau.
 Bærbak & Caspersen, 2000Introducerende objektorienteret programmering1.1 Turtlemaskinen Arkitektur, instruktionssæt og eksempler.
DAIMIIntroducerende Objektorienteret Programmering1 Polymorfi og nedarvning Motivation for arv og “mange former”
 1999, Henrik B. ChristensenIntroducerende objektorienteret programmering8A.1 Polymorfi og nedarvning Motivation for arv og “mange former”
 Jens Bennedsen 2001Multimedie programmering10A.1 Polymorfi og nedarvning Motivation for arv og “mange former”
Lærde skildpadder Specialisering af skildpadder – nye kompetencer (metoder/kommandoer)
DAIMIIntroducerende objektorienteret programmering4B.1 Typer og tilstand i Java Typer, tilstand, erklæring, variable, primitive datatyper, reference- og.
Klasser og objekter. dIntProg, E08Klasser og objekter.2 Grundbegreber Klasser og objekter –beskrivelse –oprettelse Attributter og metoder –tilstand –opførsel.
DAIMIIntroducerende objektorienteret programmeringkd.1 Definition af klasser Klasseskelet, metoder, et eksempel: dato.
 Henrik Bærbak, 2000Introducerende objektorienteret programmering11B.1 Destilleret UML Oversættelse fra UML til Java.
DAIMIIntroducerende objektorienteret programmering1B.1 Skildpadder Modeller, objekter og opførsel.
DAIMIIntroducerende objektorienteret programmering4B.1 Grundlæggende og Reference Typer i Java Typer, tilstand, erklæring, reference- og værdi semantik,
Indledende Programmering Uge 6 - Efterår 2006
Lærde skildpadder Specialisering af skildpadder – nye kompetencer (metoder/kommandoer)
DAIMIIntroducerende Objektorienteret Programmering8A.1 Polymorfi og nedarvning Motivation for arv og “mange former”
Grafik Modeller, objekter og opførsel. dIntProg, F08Grafik.2 Nye begreber Repetition (iteration) –gentagelse af opførsel Parametrisering –generalisering.
 Jens Bennedsen 2001Multimedie programmering1.1 Skildpadder Modeller, objekter og opførsel.
Lærde skildpadder Specialisering af skildpadder – nye kompetencer (metoder/kommandoer)
 Jens Bennedsen 2001Multimedie programmering3A.1 Definition af klasser Klasseskelet, metoder, et eksempel: dato.
DAIMI, AUIntroducerende objektorienteret programmering11A.1 Destilleret UML Oversættelse fra UML til Java.
DAIMIIntroducerende objektorienteret programmering2A.1 Lærde skildpadder Specialisering af skildpadder – nye kompetencer (metoder/kommandoer)
Skildpadder Modeller, objekter og opførsel.  Michael E. Caspersen, 2000Introducerende objektorienteret programmeringSkildpadder.2 Model Modeller bruges.
FEN IntroJava AAU1 Introduktion til programmering Et program: HelloWorld Objekter og klasser.
Forelæsning Uge 1 – Torsdag
Quiz – Uge 3 – mandag – første time
Forelæsning Uge 2 – Mandag
Forelæsning Uge 2 – Torsdag
Forelæsning Uge 2 – Torsdag
SketchUp En intro i 3D tegning.
Quiz – Uge 3 – mandag – første time
Parametrisering En kort introduktion.
Skole / School School is fun.
Forelæsning Uge 2 – Mandag
Hvis det i trekant ABC gælder, at vinkel C = 90º, er a2 + b2 = c2
Quiz – Uge 3 – mandag – første time
Præsentationens transcript:

FEN IntroJava AAU1 Grafik – Crayon-objekter

FEN IntroJava AAU2 Model (0,0) Tavle En pens tilstand: - (position, vinkel, farve, bredde) - starttilstand: ((0, 0), 0, Color.black, 1) 0 (360) Position: (x,y) Vinkel: v Farve: color Bredde: positivt tal... Eller ((midt, midt), 0, Color.black, down) (400,500)

FEN IntroJava AAU3 Metoder public void move(double d) Flyt d enheder i aktuel tegneretning, mens der tegnes public void moveto(double x, double y) Flyt til position (x,y), mens der tegnes public void jump(double d) Flyt d enheder i aktuel tegneretning uden at tegne public void jumpto(double x, double y) Flyt til (x,y) uden at tegne public void turn(double a) Drej a grader med uret public void turnto(double a) Drej til tegneretning a (x-aksens retning er 0 grader) public void erase() Slet alt på tavlen

FEN IntroJava AAU4 I BlueJ Skal bruges – ikke ændres Skal kodes

FEN IntroJava AAU5 Eksempel import java.awt.*; public class CrayonSquares { public void main() { Crayon blue_pencil = new Crayon(Color.BLUE, 1); Crayon red_pencil = new Crayon(Color.RED, 1); //tegn det blå kvadrat: blue_pencil.jumpto(100, 100); blue_pencil.turnto(0); blue_pencil.move(100); blue_pencil.turn(90); blue_pencil.move(100); blue_pencil.turn(90); blue_pencil.move(100); blue_pencil.turn(90); blue_pencil.move(100); blue_pencil.turn(90); //Tegn det røde kvadrat:

FEN IntroJava AAU6 Øvelser 1.Hent projektet opgCrayon. Åben det og kør det. 2.Tegn et grønt kvadrat uden om de to andre. 3.Tegn en ligesidet trekant inden i en ligesidet sekskant. 4.Eksperimenter med Crayon-objekter og lav nogle ”kunstneriske” tegninger.