Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

. Forhandlingsadgangen i de nye udbudsdirektiver! Afd. chef Adam Hey Udbud & Indkøb 26. Marts 2014 Udbudsmorgen!

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: ". Forhandlingsadgangen i de nye udbudsdirektiver! Afd. chef Adam Hey Udbud & Indkøb 26. Marts 2014 Udbudsmorgen!"— Præsentationens transcript:

1 . Forhandlingsadgangen i de nye udbudsdirektiver! Afd. chef Adam Hey Udbud & Indkøb 26. Marts 2014 Udbudsmorgen!

2 Rammebetingelser Aktionærer (borgere) 103.000 + ………….(vækst) Bestyrelse (2014-17) 25 (10 + 6) = 16 + 9 Budget 2014: 4,6 mia. kr. ……..uændret siden 2010! Årlige indkøb: Ca. 1,5 mia. kr. Effekter/udbud: 2011-13: 82 mio. kr. (2011-16: ¼ mia. kr.) Indikator for KonkurrenceUdsæt. 27,0 (2012) ….. Landsgennemsnit: 25,4 Indkøbsfællesskab SPAR5 (Gentofte, Rudersdal, Gladsaxe og Lyngby-T.) Skatteprocent: 22,8 (3. laveste i DK) Medarbejdere: Ca. 6.500 (ca. 600 i adm.) Medlem af KL (interesseorg.) I alt 98 kommuner (273) Areal: Incl. Frb. Have + Sdr. marken 8,7 km2 (mindste i DK) Omegnskommune: København (!)

3 Rammebetingelserne for udbud? (2) Borgmester Kommunaldirektør Direktion (5) By- og Miljø- området Fysisk planlæg. Infrastruktur Grønne omr. Ejendomme Brandvæsen Renovation Service- området Udbud & Indkøb: (10 personer) Juridisk afd. Borgerservice Erhverv/Kultur IT-afdeling Stabsområdet: Økonomi HR-funktioner Kommunikation Dir. sekr. Børne- og Ungeområdet Daginst. Skoler/SFO Specialinst./børn Social-, Sundhed- og Arbejdsmarked Adm. sociallovg. Ældreomr. Særligt udsatte Beskæftigelse

4 Dialogmuligheder i dag! Udbudsprocessen: Forbe- redelse Udbuds- materiale Udbuds- fasen Eva- lue- ring Stand- stillpe- riode Kontrakt- fasen Kilder: Bl.a. nuværende kontraktforløb, lovgivning, brancheorg., behov, politik, pris, andre kommuners erfaringer – og input fra leverandører! Skriftlig (!) besvarelse af spørgsmål Tilbud vurderes i fht. krav/tilde- lingskriterier – e vt. behov for at præcisere indhold i tilbud. Forberedelse af implementering med forbehold for indsigelser……..! Opfølgning i henhold til kontrakt + dialog ”om alt”! Dialog med markedet – nuværende og potentielle leverandører!

5 Dialog før udbud: Form Genudbud/nyt udbud afgørende! A.Vælge antal efter bekendtgørelse 1. gangs udbud af kommunens IT-drift (individuelle møder) B.Indbyde alle (kendte!) potentielle leverandører 1. gangs udbud af et kommunalt plejecenter (individuelle møder) C.Indbyde (forventede!) relevante leverandører Udbud af vej- og parkopgaver (fælles møde) D.Uformel dialog med potentielle leverandører – incl. nuværende leverandør E.Dialog med nuværende leverandør! F.Løbende netværkskontakter………….!

6 Dialog/forhandling i morgen! F L E K S I B I L I T E T …….? Relevante udbudsformer/Off.-Priv: Konkurrencepræget dialog (art, kompleksitet, risiko) Udbud med forhandling efter forudgående bekendtgørelse Udbud med forhandling uden forudgående bekendtgørelse Innovationspartnerskab (servicepartnerskab)

7 Forhandlingsemner? (Konkurrencepræget dialog) ALT ……………….. ! Omkostningsfaktorer Kvalitet Logistik- og leveringsforhold Personalemæssige forhold ( ved udlicitering ) Udviklingsønsker Innovationsmuligheder Ændringsmuligheder i kontraktperiode Implementeringstiltag Samarbejdsform i kontraktperiode Vilkår ved kontraktophør

8 Og så er det tid for….. ? ahey@frederiksberg.dk Mob.: 2898 2050


Download ppt ". Forhandlingsadgangen i de nye udbudsdirektiver! Afd. chef Adam Hey Udbud & Indkøb 26. Marts 2014 Udbudsmorgen!"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google