Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Erhverv & Økonomi 2005. Relancering Mission statement: ”Avisen skal redigeres efter væsentlighedsprincippet. Hver enkelt JP- journalist skal hver dag.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Erhverv & Økonomi 2005. Relancering Mission statement: ”Avisen skal redigeres efter væsentlighedsprincippet. Hver enkelt JP- journalist skal hver dag."— Præsentationens transcript:

1 Erhverv & Økonomi 2005

2 Relancering Mission statement: ”Avisen skal redigeres efter væsentlighedsprincippet. Hver enkelt JP- journalist skal hver dag bestræbe sig på at videregive den bedst opnåelige version af sandheden.”

3 Relancering Mission statement: ”JP kæmper for individets rettigheder og søger at beskytte det mod overgreb fra magthavere af enhver slags. Avisen informerer om, hvad der sker i samfundet og afdækker kritisable forhold.”

4 Relancering Erhverv & Økonomi skal være: Nyhedsførende Sandhedssøgende – ikke forudindtaget Fair Bedste arbejdsplads

5 Relancering …under hensyn til: Læserne JP’s redaktionelle grundlov Behovet for bevægelse

6 Relancering Landets største erhvervsavis 440.000 daglige læsere Eneste landsdækkende avis

7 -Overraskende indhold (Har du hørt…?) -Kvalitet (De bedste 20 pct...) -Overskuelighed (Broadsheet = overblik) -”Min platform” (Klart profilerede sektioner) -Udsyn (Verden uden for DK kommer læserne ved) Relancering

8 Målgruppe E&Ø’s kernelæser: Er veluddannet Har en indkomst over middel Er aktiv i arbejds- og privatliv Vil gerne vide mere end naboen

9 Målgruppe …og skal derfor have en avis, der: Informerer Engagerer Tilfredsstiller ”the need for speed” Gør en mærkbar forskel

10 Design Signal: Effektiv, seriøs og ustyrlig Prioritering Overblik Flere og kortere nyheder Flere indgange til artiklerne

11 Ny avisopbygning 12 helstøbte erhvervssektioner – hver uge

12 Ny avisopbygning Mandag: E&Ø + ”Vækst” Tirsdag: E&Ø + 2 ErhvervsEjd. Onsdag: E&Ø + 2 Karriere Torsdag: E&Ø + 2 Digitalt Fredag: E&Ø + 2 Global

13 Ny avisopbygning Weekend Lørdag: E&Ø + 2 Penge Søndag: ErhvervsMagasinet

14 Redaktionelt Opprioriteret: Landbrugets virksomheder Samfundsøkonomi MMV’er Internationalt erhvervsstof IT-stof

15 Redaktionelt Opprioriteret: Faste elementer kendt ramme Undersøgende journalistik Navnestof Boligøkonomi

16 Redaktionelt Opprioriteret: Erhvervspolitik Investeringsstof Private equity Eksterne klummer

17 Redaktionelt Flere sektioner øger muligheden for at målrette informationerne

18 Tillæg Vækst Målgruppe: Iværksættere og beslutningstagere i mindre og mellemstore virksomheder

19 Tillæg ErhvervsEjendomme Målgruppe: Erhvervsfolk, der køber, sælger, formidler eller opfører erhvervsbygninger

20 Tillæg Karriere Målgruppe: Alle erhvervslæsere med interesse for karriere, ledelse, arbejdsliv og udvikling af arbejdspladsen

21 Tillæg Digitalt Målgruppe: IT-/telebrugere, erhvervsfolk med ansvar for, men ikke specialviden om, IT-budgetter og -udvikling.

22 Tillæg Global Målgruppe: Alle E&Ø-læsere

23 Tillæg Penge Målgruppe: Privatøkonomisk- og investeringsinteresserede JP-læsere

24 Tillæg ErhvervsMagasinet Målgruppe: Alle E&Ø-læsere

25 E&Ø E&Ø’s varemærke skal være: Kvalitetsjournalistik Bedste ideudvikling Bedste formidling Nyheder, nyheder, nyheder Avisen, der gør arbejdet helt færdigt


Download ppt "Erhverv & Økonomi 2005. Relancering Mission statement: ”Avisen skal redigeres efter væsentlighedsprincippet. Hver enkelt JP- journalist skal hver dag."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google