Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

© 2012 Microsoft Corporation. Alle rettigheder forbeholdes. Planlægge et Lync-møde Du kan planlægge et Lync-møde ved at bruge Outlook tilføjelsesprogrammet.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "© 2012 Microsoft Corporation. Alle rettigheder forbeholdes. Planlægge et Lync-møde Du kan planlægge et Lync-møde ved at bruge Outlook tilføjelsesprogrammet."— Præsentationens transcript:

1 © 2012 Microsoft Corporation. Alle rettigheder forbeholdes. Planlægge et Lync-møde Du kan planlægge et Lync-møde ved at bruge Outlook tilføjelsesprogrammet til Lync, hvis du bruger Outlook. Hvis du ikke bruger Outlook, kan du konfigurere Lync-møder med Lync Web Scheduler, som findes på https://sched.lync.com,https://sched.lync.com Sådan planlægger du et møde ved hjælp af Outlook: 1.Åbn din Outlook-kalender, gå til fanen Hjem, og klik på Nyt Lync-møde. 2.Tilføj modtagere, et emne, dagsorden samt dato og tidspunkt i mødeindkaldelsen. Mødeindkaldelsen indeholder mødelinket og, hvis din konto er konfigureret til telefonmøder med manuelt opkald, oplysninger om mødelyd, som mødedeltageren kan bruge til at deltage i mødet. Angive mødeindstillinger Du kan tilpasse visse mødeindstillinger, bl.a. hvem der kan få adgang, præsentere og dele video under et individuelt møde, og om chat er aktiveret. De indstillinger, du kan foretage, afhænger af, om du bruger Outlook. Hvis du bruger Outlook, skal du foretage indstillingerne fra mødeindkaldelsen til et møde, du sætter op. Åbn mødeindkaldelsen, og klik på Mødeindstillinger under fanen Hjem, og vælg derefter de korrekte indstillinger under Indstillinger for adgang og præsentationsvært og Indstillinger for lyd og telefon. Hvis du ikke bruger Outlook, kan du ændre visse indstillinger for deltagere under et møde, du er præsentation svært på. Se Administrere deltagere senere i denne artikel for at få flere oplysninger. Deltage i et Lync-møde 1.Gør et af følgende: Over søgefeltet i hovedvinduet i Lync skal du klikke på ikonet Møder og derefter klikke på Deltag i mødelisten. Klik på Deltag i Lync-møde i mødeinvitationen. I mødepåmindelsen skal du klikke på Deltag i onlinemøde. Hvis mødeinvitationen indeholder opkaldsoplysninger, kan du ringe til mødet fra en telefon. 2.Medmindre du ringer ind, skal du vælge en af disse indstillinger i vinduet Deltagermødelyd. Har jeg brug for en pinkode, et arbejdsnummer eller et lokalnummer? Som regel kan du komme direkte igennem, når du ringer op til et møde. Hvis du bliver bedt om en pinkode, skal du bruge tastaturet på din telefon til at indtaste dit nummer og pinkode. Hvis du ikke kan huske din pinkode, skal du klikke på Har du glemt opkaldspinkoden? i mødeindkaldelsen og følge anvisningerne på siden om, hvordan du nulstiller. Lync-møder Brug Lync (komplet lyd- og videooplevelse) Du kan bruge computerlyd og -video med din computers indbyggede enheder eller med et headset og kamera. Ring til mig: Lync ringer dig op på det nummer, du angiver. (Er kun tilgængelig, hvis telefonmøder med manuelt opkald er tilgængeligt for din konto; kontakt teknisk support på din arbejdsplads for at få flere oplysninger). Deltag ikke med lyd Vælg dette, hvis du beslutter, at du ønsker at ringe ind til mødet med en telefon (og hvis mødeindkaldelsen indeholder opkaldsoplysninger) eller deltage i lyddelen senere. Brug mødenumrene og id'et fra invitationen til at ringe op. Oversigtsvejledning til Lync 2013 til Office 365

2 Dele skrivebordet eller et program Under et Lync-møde kan du dele dit skrivebord eller et bestemt program. 1.Peg på præsentationsknappen (skærm) i mødevinduet. 2.På fanen Præsenter skal du klikke på: Skrivebord for at vise indholdet af hele skrivebordet. Program og derefter dobbeltklikke på det ønskede program. 3.Klik på Giv kontrol på delingsværktøjslinjen øverst på skærmen for at dele kontrollen over din delesession med en anden deltager. BEMÆRK Du kan tage kontrollen tilbage når som helst ved at klikke på Giv kontrol og derefter Tag styringen igen 4.Klik på Stop præsentation på værktøjslinjen, når du er færdig. Dele en PowerPoint-præsentation 1.Peg på præsentationsknappen (monitor). 2.Gå til fanen Præsenter, klik på PowerPoint, og overfør filen i mødet. 3.(Valgfrit) Gør et af følgende: Hvis du vil flytte slidene, skal du klikke på Miniaturer og klikke på den slide, du vil vise, eller du kan bruge pilene nederst i møderummet. Hvis du vil se dine præsentationsnoter, skal du klikke på Noter. Klik på knappen Anmærkninger øverst til højre på sliden for at åbne værktøjslinjen, hvor du kan bruge fremhævninger, stempler, laserpegepind osv. Optage og afspille mødet Lync-optagelse kan bruges til lyd, video, chat, applikationsdeling, PowerPoint- præsentationer og whiteboard. 1.I mødevinduet skal du klikke på Flere indstillinger og derefter klikke på Start optagelse. 2.Brug kontrolelementerne i bunden af møderummet til at sætte optagelsen på pause og genoptage eller standse optagelsen. Når optagelsen er stoppet, gemmer Lync den automatisk i et format, der kan afspilles i Windows Media Player og Zune. For at afspille eller slette en optagelse skal du klikke på Administrer optagelser i menuen Flere indstillinger og klikke på dit valg. Du kan også klikke på Gennemse for at gå til optagelsens placering og lave en kopi af filen for at lægge den på en delt placering, så andre kan se den. Administrere deltagere I mødevinduet skal du pege på knappen Personer og gøre et af følgende: For at administrere en deltager skal du højreklikke på personens navn under fanen Deltagere og bruge indstillingerne til at slå lyd fra, slå lyd til, fjerne og så videre. For at administrere alle skal du under fanen Handlinger klikke på: o Inviter flere personer for at tilføje deltagere. o Slå lyd fra for andre deltagere for at eliminere baggrundsstøj. o Ingen mødechat for at deaktivere chat. o Ingen deltagervideo for at forhindre deltagerne i at starte deres video. o Skjul navne for at skjule navne på billederne. o Gør alle til deltagere, hvis der er for mange præsentationsværter. o Inviter via mail for at sende indkaldelser via mail til yderligere personer.


Download ppt "© 2012 Microsoft Corporation. Alle rettigheder forbeholdes. Planlægge et Lync-møde Du kan planlægge et Lync-møde ved at bruge Outlook tilføjelsesprogrammet."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google