Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Hvorfor Digital Post? - og vejen dertil www.digst.dk/digitalpost.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Hvorfor Digital Post? - og vejen dertil www.digst.dk/digitalpost."— Præsentationens transcript:

1 Hvorfor Digital Post? - og vejen dertil

2 Overgang til obligatorisk Digital Post 1. november 2013 bliver det obligatorisk for virksomheder 1. november 2014 bliver det obligatorisk for borgere

3 Digital Post - Digitaliseringsstrategien ”Frem mod 2015 forventes det, at 80 pct. af alle breve til borgerne, der kan afsendes digitalt fra de offentlige myndigheder også bliver det. Tilsvarende forventes det, at de offentlige myndigheder i 2015 modtager op mod 80 pct. af alle ansøgninger og anmeldelser fra borgerne digitalt.” ”Fuld digital kommunikation med virksomhederne”

4 Lov om Offentlig Digital Post En del af den fællesoffentlige digitaliseringsstrategi Loven blev vedtaget i juni og trådte i kraft 1. juli x 2 bekendtgørelser er på vej på: Fritagelse/læseadgang Ikrafttrædelse

5 I drift siden 2010 på borger.dk og virk.dk Ca. 2 mio. borgere og virksomheder modtager Digital Post fra det offentlige – ca borgere er ”tilmeldt alt” - eBoks har ca. 3.8 mio. brugere virksomheder er tilmeldt alt I 2012 blev der sendt over 23 mio. breve I april måned ,2 mio. breve sendt – en stigning på 26pct. ift. i 2012 P.t. indsamlet mobilnumre Digital Post - Leveres af e-Boks

6 Der er penge at spare Aftalt økonomi på 721 mio. kr. i kommuner og regioner, heraf ca. 330 mio. kr. som DUT Samlet potentiale på ca. 1 mia. kr. inkl. staten

7 Vejen til Digital Post Forberedelse (april – juli 2014): Netværkskommunikation; samarbejde med e-Boks og understøttelse af lokal markedsføring og lokale informationsindsatser (tekster, materialer m.v. på borger.dk/for myndigheder) Del af bølge 2-kampagnen: ”Det offentlige bliver mere digitalt” (annoncer, presse og netværk) Samarbejde med virksomhedskampagnen (Erhvervsstyrelsen) Klargøring af support Forbedring af hjælpeuniverset på borger.dk Forbedring af hjælpetekster i digital post-løsningen. Underretning (august – oktober 2013 og 2014): ”Det sidste brev fra det offentlige” Presseindsats om Digital Post (i regi af/forud for bølge 3-kampagnen). Kampagne, bølge 3 (november 2014 – januar 2015) Informationskampagne om Digital Post og bølge 3-løsninger Presseindsats om Digital Post og bølge 3-løsninger. Advisering (november 2014 til november 2015): Adviseringsbrev til borgere, der endnu ikke har logget på Digital Post, når de modtager deres første meddelelse i digital post. Advisering til 15-årige + tilflyttere om tildelingen af en digital postkasse (nov  )

8 Målgrupper - e-Boks-brugere (ca. 3,8 mio. – ikke alle aktive) a)Kun tilmeldt private virksomheder b)Tilmeldt offentlige myndigheder (før eDag3) - Digital post-brugere a)Tilmeldt alle myndigheder (ca ) b)Tilmeldt nogle myndigheder (ca ) - Ikke-digitale borgere - Ældre - Unge - Handicappede - Børnefamilier -Virksomheder -Forskellige typer og størrelser

9 Assistance til myndigheders egne kampagner Genbrug af ikon fra bølge 1-kampagnen Tekster (fordelene, e-Boks vs. Digital Post, trin-for-trin-guides til tilmelding og send post) Radiospot/manuskript til radiospot Folder med trin-for-trin-guide Idékatalog ( -signatur, indstik i brevforsendelser, print på kuverter…) Film om tilmeldingen og fordelene (og evt. film målrettet unge) Hjælp til målgruppe-analyse: statistik over tilmeldte borgere (geografi og demografi) – ligger på digst.dk Deling af myndighedernes egne materialer med andre (til inspiration og også gerne til genbrug) Liste med gode – og dårlige – idéer til kampagnearbejdet

10 Video fra Københavns Kommune


Download ppt "Hvorfor Digital Post? - og vejen dertil www.digst.dk/digitalpost."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google