Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Udvidet akademikerkampagne med trainee-forløb Præsentation af AC’s model for udvidet akademikerkampagne med T-forløb i 2012-13.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Udvidet akademikerkampagne med trainee-forløb Præsentation af AC’s model for udvidet akademikerkampagne med T-forløb i 2012-13."— Præsentationens transcript:

1 Udvidet akademikerkampagne med trainee-forløb Præsentation af AC’s model for udvidet akademikerkampagne med T-forløb i 2012-13

2

3

4 Dimittendernes udfordringer 13.000 nye LVU’ere om året 4.000 LVU’ere trækker sig tilbage hvert år Behov for 9.000 nye job til LVU’er hvert år 3.000 nye job til LVU’ere i den offentlige sektor i 2000-2010 Jobvæksten i den offentlige sektor er reduceret i 2012 og 2013 Der skal skabes langt over 6.000 nye jobs til LVU’ere i den private sektor i de kommende år

5 Formål og succeskriterier Formål: Så mange ledige dimittender som muligt i job i den private sektor 1.000 T-forløb i løbet af 2012-13 30.000 virksomheder kontaktes af telemarketingsfirmaer 7.500 virksomhedsbesøg 800 akademikere i job 300 akademikere i virksomhedspraktik 2.500 jobåbninger

6 AC’s rolle Koordinering af phonerkampagne inkl. aflønning af phonerfirma Take-off-møder, uddannelsesdage, ”mødekit” til virksomhedsbesøg, opfølgning på match Materialeproduktion (inkl. cases) Koordinering med samarbejdspartnere (a-kasser, beskæftigelsesregioner, jobcentre, erhvervsorganisationer, kampagnens styregrupper etc.) Akademikerbasen Evaluering på virksomhedskontakt og udtræk til samarbejdspartnere

7 Samarbejdspartneres rolle Afholdelse af virksomhedsbesøg Registrering af virksomhedsbesøg Match (hvis muligt – ellers opslag til kampagnesekretariatet) Markedsføring af Akademikerbasen

8 Phonerkampagnen AC indgår aftale med phonerfirma (Valeur + Markman) Kontaktpersoner i jobcentre og A-kasser sender liste over medvirkende konsulenter til AC AC inviterer kontaktpersoner, konsulenter, phonerfirma og øvrige besøgskonsulenter til Take-off møde i hver region AC tilbyder uddannelsesdag for jobcenterkonsulenter (enten i forbindelse med Take-off eller som separat uddannelsesdag) AC sender virksomhedslister til kontaktpersoner i jobcentre Jobcentre kan vælge enkelte virksomheder fra (inden take-off) Besøgskonsulenter tager ”kalenderdage/tidspunkter” med til take- off

9 Uddannelsesdag for konsulenter Kl. 10:00: Velkomst og gennemgang af dagen Kl. 10:15: Akademikere i SMV´er. Kompetencer, opgaver og de typiske udfordringer. v/ Louise Rosenbaum, AC 11:00: Pause 11:15: Det gode virksomhedsbesøg v/ekstern foredragsholder 12:00: Frokost 12:45: Match mellem virksomhed og kandidat v/ Recruiter og Matchkonsulent K. Falkvist - herunder Akademikerbasens funktioner 13:30: Kaffepause med videndeling og matchøvelse 14:15: Rapportering i DefGo v/ Louise Rosenbaum, AC 14:30: Støtteordninger: Aktuelle støtteordninger og proceduregange 15:00: Afrunding

10 Take off møder Praktisk afklaring af bookingprocedurer- og registrering samt virksomhedslister Videndeling, gode råd og informationsmateriale til det gode besøg – mødeguide, skabelon til jobopslag og kompetenceguide Afholdes umiddelbart inden mødebookerne starter udringningen – dvs. 1 uges tid før besøgene kommer i kalenderen Akademikerkampagnen inviterer deltagere

11 Match En jobåbning må aldrig sande til!!! Match gerne med egne kandidater først Send jobåbningen videre hvis egne kandidater ikke matcher Enten til Akademikerkampagnens Sekretariat eller til netværket Registrer i DefGo

12 Koordinering af Match Akademikerkampagnens Sekretariat koordinerer gerne: Udsendelse af jobåbninger til netværket Udsendelse af jobåbninger til kandidater - via Akademikerbasen Tager kontakt til virksomheder der har jobåbninger, men som I ikke selv matcher på Udarbejder cases fra de gode match - bare I overleverer kontaktdata til kandidat og virksomhed til os

13 Akademikerbasen.dk www.Akademikerbasen.dk/admin Adgang: Eget Login til alle konsulenter Profildatabase – kandidater indtaster informationer + uploader eget cv Enkel platform Kun for konsulenter – Fokus på kompetencer og opgaveløsning – AC hoster basen og tager sig af fejlmeldinger

14 Akademikerbasens principper Kampagnebase – Dvs. svingende antal profiler alt efter aktivitet i kampagnen Frivillighedsprincippet – Opfordring til at oprette profil - ikke påbud – Kun aktive og aktuelle profiler, der er parate til kontakt til SMV- segmentet Rette kandidat til alle jobåbninger – Søg gerne blandt egne kandidater først – men send jobåbningen videre på Akademikerbasen og ud i netværket

15 Registrering Overblik over alle resultater, som besøgskonsulenterne skaber for AC’erne i kampagnen Mulighed for rapporter, der viser resultater løbende for hver enkelt kommune og region Etablering af virksomhedsnetværk med latente jobmuligheder Statistik over jobåbninger fordelt på virksomhedsstørrelse og branche

16 Registrering i Defgo Baggrundsdata: Besøgsdato, kommune, virksomhedsnavn kontaktperson, antal ansatte og branche. Indledende eller afsluttende møde? Indledende møde Spm: Resulterede første møde med virksomheden i ansættelse? Hvis, ja: Hvilken type ansættelse? (Ordinær ansættelse (tidsbegrænset eller fastansættelse), videnpilot, løntilskud, virksomhedspraktik) Spm.: Hvis nej, hvad så? Der blev indgået aftale om påbegyndelse af rekrutteringsproces Aftale om videre dialog, konsulenten følger op Virksomheden udviste interesse og vender muligvis selv tilbage (bliver registreret som en afslutning) Virksomheden var ikke interesseret (bliver registreret som afslutning)

17 Afslutning af registrering Baggrundsdata: Besøgsdato, kommune, virksomhedsnavn kontaktperson, antal ansatte og branche. Indledende eller afsluttende møde? Afsluttende møde: Spm.:Hvad var slutresultatet for virksomhedskontakten? Svar: Ordinær ansættelse, virksomhedspraktik, løntilskud, videnpilot, intet resultat Spm.: Hvis intet resultat, hvorfor? Svar: Der kunne ikke findes det rette match, virksomheden var ikke længere interesseret Statistiske noter: Det er ikke muligt at gå videre i spørgeskemaet før hvert enkelt spørgsmål er besvaret. Benyt så vidt muligt de givne kategorier i stedet for ”andet”-kategorierne.

18 Kursus modulet Generelle forretningsforståelse (bundlinjetankegang og beslutningstagning i SMV segmentet) Kommunikation – på flere niveauer Jobsøgningsstrategi der retter sig mod SMV segmentet Individuel coaching der stiller skarpt på akademiske kompetencer der bidrager til vækst i SMV segmentet Direkte dialog med virksomheder/ repræsentanter fra SMV segmentet

19 Varighed og udbytte Kurserne kan vare fra 1 uge til 3- 6 uger med differentieret mål om indhold og udbytte Den korte version fokuserer på kandidatens jobsøgning i SMV segmentet De længere forløb inddrager forretningsforståelsen, den eksterne kommunikation samt vækststrategier og større volumen på den direkte kontakt med SMV segmentet Dynamisk kursuskatalog med oversigt over relevante kurser på markedet Udvikling af relevante kurser i samarbejde med udbydere

20 Events og arrangementer Mødepladser for virksomheder og kandidater: Busture Matchmaking Laboratorie for nye mødeformer


Download ppt "Udvidet akademikerkampagne med trainee-forløb Præsentation af AC’s model for udvidet akademikerkampagne med T-forløb i 2012-13."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google