Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light 23. AUGUST 2016ADJUNKT HANNE BALSBY THINGHOLM AARHUS UNIVERSITET AU ELEVAKTIVERENDE UNDERVISNING ‘ACTIVE.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light 23. AUGUST 2016ADJUNKT HANNE BALSBY THINGHOLM AARHUS UNIVERSITET AU ELEVAKTIVERENDE UNDERVISNING ‘ACTIVE."— Præsentationens transcript:

1 Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light 23. AUGUST 2016ADJUNKT HANNE BALSBY THINGHOLM AARHUS UNIVERSITET AU ELEVAKTIVERENDE UNDERVISNING ‘ACTIVE LEARNING’

2 23. AUGUST 2016ADJUNKT HANNE BALSBY THINGHOLM AARHUS UNIVERSITET AU For at få punktopstilling på teksten (flere niveauer findes), brug ‘Forøg listeniveau’ For at få venstrestillet tekst uden punktopstilling, brug ‘Formindsk listeniveau’ Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light FORHOLDET MELLEM UNDERVISNING OG LÆRING ​ Undervisning er ikke et mål i sig selv men et middel for læring.

3 23. AUGUST 2016ADJUNKT HANNE BALSBY THINGHOLM AARHUS UNIVERSITET AU For at få punktopstilling på teksten (flere niveauer findes), brug ‘Forøg listeniveau’ For at få venstrestillet tekst uden punktopstilling, brug ‘Formindsk listeniveau’ Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light PASSIV ELLER AKTIV LÆRING? TRANSFER ELLER MENINGSKONSTRUKTION?

4 23. AUGUST 2016ADJUNKT HANNE BALSBY THINGHOLM AARHUS UNIVERSITET AU For at få punktopstilling på teksten (flere niveauer findes), brug ‘Forøg listeniveau’ For at få venstrestillet tekst uden punktopstilling, brug ‘Formindsk listeniveau’ Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light TANKPASSERPÆDAGOGIK ELLER DIALOG?

5 23. AUGUST 2016ADJUNKT HANNE BALSBY THINGHOLM AARHUS UNIVERSITET AU For at få punktopstilling på teksten (flere niveauer findes), brug ‘Forøg listeniveau’ For at få venstrestillet tekst uden punktopstilling, brug ‘Formindsk listeniveau’ Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light KRÆVER ELEVENS AKTIVE DELTAGELSE…

6 23. AUGUST 2016ADJUNKT HANNE BALSBY THINGHOLM AARHUS UNIVERSITET AU For at få punktopstilling på teksten (flere niveauer findes), brug ‘Forøg listeniveau’ For at få venstrestillet tekst uden punktopstilling, brug ‘Formindsk listeniveau’ Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light  Bonwell & Eison (1991) define active learning as: "anything that involves students in doing things and thinking about the things they are doing" (p. 2).  Felder & Brent (2009) define active learning as: "anything course-related that all students in a class session are called upon to do other than simply watching, listening and taking notes" (p. 2). WHAT IS ACTIVE LEARNING? https://www.cte.cornell.edu/teaching-ideas/engaging-students/active-learning.html

7 23. AUGUST 2016ADJUNKT HANNE BALSBY THINGHOLM AARHUS UNIVERSITET AU For at få punktopstilling på teksten (flere niveauer findes), brug ‘Forøg listeniveau’ For at få venstrestillet tekst uden punktopstilling, brug ‘Formindsk listeniveau’ Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light HVORFOR AKTIV LÆRING?

8 23. AUGUST 2016ADJUNKT HANNE BALSBY THINGHOLM AARHUS UNIVERSITET AU For at få punktopstilling på teksten (flere niveauer findes), brug ‘Forøg listeniveau’ For at få venstrestillet tekst uden punktopstilling, brug ‘Formindsk listeniveau’ Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light HUSK GLEMSELSKURVEN AKTIVITETER ER GODE GENTAGELSER TEGN EN BIL

9 Vurdering af din tegning: 4 hjul 2 point Forlygter 4 point En chauffør der holder ved rattet 5 point Farvet bilen 5 point Nummerplade 4 point Landskab -­ 10 point

10 23. AUGUST 2016ADJUNKT HANNE BALSBY THINGHOLM AARHUS UNIVERSITET AU  Tre tanker, tak (private/fælles)  Enig – uenig  Mindmap (brainstorm/overblik)  1-2-4-8(ex definition: individuel refleksion- med sidemand-fire i en gruppe-sammenlign en andens gruppe)  Formulere spørgsmål til hinanden (evt. thinking dice)  Summe og opsummering (kronologisk)  Interview eller debat (argumentere)  Den varme stol (hovedperson)  Perspektivskift – ‘se med andre øjne’  Skibet er ladet med ​ http://undervisermetro.au.dk/aktiviteter/ http://undervisermetro.au.dk/aktiviteter/ HVORDAN? KUN INSPIRATION - INGEN FÆRDIG LISTE MED AKTIVITETER

11 23. AUGUST 2016ADJUNKT HANNE BALSBY THINGHOLM AARHUS UNIVERSITET AU Overskrift én linje Bold eller Regular HVORDAN? KUN INSPIRATION - INGEN FÆRDIG LISTE MED AKTIVITETER  Exit ticket (evaluering/kommentar fra elever) I dag har jeg lært… Jeg blev overrasket, da… Jeg er begyndt at tvivle på… Jeg tror jeg vil… Jeg ville gerne have haft… Nu forstår jeg… Det ville have været mere interessant, hvis… Jeg kan være mere effektiv i timen, hvis… Jeg ønsker…

12 23. AUGUST 2016ADJUNKT HANNE BALSBY THINGHOLM AARHUS UNIVERSITET AU For at få punktopstilling på teksten (flere niveauer findes), brug ‘Forøg listeniveau’ For at få venstrestillet tekst uden punktopstilling, brug ‘Formindsk listeniveau’ Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light  ‘kritisk refleksion/critical thinking’  ‘teaching thinking skills’  ‘teaching how to study’  ‘think aloud’  HOT-DUG (High Order Thinking for Deep UnderstandinG) ​  Internationale studerendes oplevelser af undervisningen i DK (uni) ​ Study in Denmark – What’s it like (Part 2 – quality of teaching) Study in Denmark – What’s it like (Part 2 – quality of teaching) AT UNDERVISE I AT TÆNKE…

13 23. AUGUST 2016ADJUNKT HANNE BALSBY THINGHOLM AARHUS UNIVERSITET AU For at få punktopstilling på teksten (flere niveauer findes), brug ‘Forøg listeniveau’ For at få venstrestillet tekst uden punktopstilling, brug ‘Formindsk listeniveau’ Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light ‘HOT-DUG’ VED BRUG AF THINKING DICE - INSPIRERET AF BLOOMS TAXONOMI

14 23. AUGUST 2016ADJUNKT HANNE BALSBY THINGHOLM AARHUS UNIVERSITET AU For at få punktopstilling på teksten (flere niveauer findes), brug ‘Forøg listeniveau’ For at få venstrestillet tekst uden punktopstilling, brug ‘Formindsk listeniveau’ Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light KUNSTEN AT STILLE SPØRGSMÅL…


Download ppt "Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light 23. AUGUST 2016ADJUNKT HANNE BALSBY THINGHOLM AARHUS UNIVERSITET AU ELEVAKTIVERENDE UNDERVISNING ‘ACTIVE."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google