Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

NYHEDSBREV Årgang 10 Nummer 2, Februar 2014 Bestyrelse

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "NYHEDSBREV Årgang 10 Nummer 2, Februar 2014 Bestyrelse"— Præsentationens transcript:

1 NYHEDSBREV Årgang 10 Nummer 2, Februar 2014 Bestyrelse
Formand Jesper Holm, Bernstorfflund Allé 15, 2920 Charlottenlund, Kasserer Niels Købke, Ermelundsvænget 5, 2920 Charlottenlund John Zangenberg Erik Lind Jacobsen Jørgen Tarris Rune Serigstad Jeanette Grau Engstrøm Hanne Hammer Bankkonto: Tilmelding til arrangementer på: Foreningens hjemmeside: Referat fra ordinær generalforsamling i Bernstorff-Jægersborg Grundejerforening Mandag 17. marts 2014 kl Klubhuset Ordrup Cycle Club (OCC), Jægersborg Alle 148 B, 2820 Gentofte. Generalforsamlingen afholdtes med følgende dagsorden efter vedtægterne: Valg af dirigent. Formandens beretning. Forelæggelse af regnskabet. Fastsættelse af kontingent. Eventuelle forslag. Valg af bestyrelse og revision. Eventuelt. Referat Ad 1: Bestyrelsen foreslog Svend Falk-Rønne som dirigent. Han blev valgt og konstaterede den lovlige indvarsling af generalforsamling og at dagsorden, tidspunkt og sted overholdt vedtægterne. Der var 62 tilmeldte. Ad 2: Formandens beretning: ”Kære medlemmer. Jeg vil atter i år indlede med at takke Svend Falk-Rønne, for at han har villet påtage sig opgaven som dirigent. Vi er i aften i hård konkurrence med flere andre generalforsamlinger, og derfor er det dejligt at se så mange deltagere – og flere nye ansigter. I 2014 er vi tilbage i et normalt år efter vores 100 års fødselsdag sidste år. Det blev fejret i Skovshoved Sejlklub, hvor den gode mad og vin, syngepiger og musik, borgmestertale og kommunal gave skabte de festlige rammer for omkring 80 deltagere. En stor tak til vores festudvalg, som havde lagt megen energi og mange overvejelser i arrangementet. Vores arbejdsår siden sidste generalforsamling har som sædvanligt omfattet mange forskellige aktiviteter. Der har været afholdt 7 bestyrelsesmøder, hvilket er lidt flere en normalt, men dels har der være forberedelse af jubilæum og så har der været en del forandringer i bestyrelsen, jf. senere. Der har været bestyrelsesmøder og Generalforsamling i Fællesrådet for Grundejerforeninger i Gentofte Kommune. Her er kommet en ny og aktiv bestyrelse, som har medført, at arbejdet i denne gruppe igen føles relevant. Det er også Fællesrådet, der står for møder i kontaktudvalget med kommunen – de såkaldte Borgmestermøder – hvoraf der har været 2. I Fællesrådet overvejer vi for tiden, hvordan vi kan bruge disse møder bedre. De er efterhånden stivnet i en form med skrevne spørgsmål, der besvares af et velforberedt embedsværk. Næsten som en pressekonference med den kinesiske præsident. Der har været det årlige statusmøde med Vej- og Parkafdelingen. Mødet var oprindelig planlagt til efteråret, men formodentlig grundet valget blev det udskudt til februar i år. Referatet er endnu ikke fremkommet, og det er desværre symptomatisk for den meget ringe forberedelse til mødet, som vi oplevede fra forvaltningen. Vi håber at den ny chef for området med tiden vil få mere facon på det. Der var i april den årlige markvandring ved Søndersø arrangeret af Vej- og Parkafdelingen, hvor man gennemgår vedligeholdelsesplaner, tilplantning, placering af bænke og meget andet. Der har efterfølgende været flere møder, besigtigelser, mailvekslinger og andet om forholdene i området. På opfordring af os, kan vi glæde os over, at vi senere ved valget har en kandidat, der selv bor i området og er aktiv i dialogen med kommunen. Vi har foreslået, at kommunen vurderer muligheden for et LAR projekt ved Søndersø for at stabilisere vandstanden i søen, og foreløbig er det aftalt, at gartnerne løbende vil rapportere vandstanden i søen, så vi får et ordentligt grundlag at diskutere på.

2 I Hundesømosen er legepladsen renoveret, og jeg ved ikke om det skyldes vores indsats, men vi skrev til forvaltningen i forbindelse med planlægningen af arbejdet, at vi meget gerne fortsat ville have vand på lejepladsen – og det har vi fået i en i øvrigt flot og spændende renovering.. Efter færdiggørelsen af Rundkørsel på Jægesborg Allé Skrev vi til Vej & Park og påtalte, den ”Gravhøj” man havde placeret midt i rundkørslen. Efterfølgende er den fjernet og erstattet med en pæn beplantning. Der har været møder i kontaktgruppen for Bernstorff Slotshave, hvor der fra Slots og Ejendomsstyrelsen fortsat er mange planer for området: Der er nu både får, heste og bier i slotshaven, og der arbejdes fortsat med renoveringen. Stormen i efteråret væltede mange store træer, så beplantningsplanerne er blevet lidt justeret i forhold til det oprindelige. Årets medlemsmøde blev ikke til noget, da kræfterne blev brugt på jubilæum. Vi regner med at komme stærkt tilbage. Den store hvervekampagne i 2012, hvor vi have Danbolig og Torben Haraldsted som velvillig sponsor, er fortsat i Vi følger op på alle bolighandler i vores område og sender brev og brochure til alle nye ejere. Det giver et godt resultat, og medlemsfremgang på over 25 % i 2012 er fortsat så vi nu ligger på 295 medlemmer – heraf 6 nye i Der skal lyde en stor takt til Majse Købke, som har taget sig af dette. Til de af jer der er med for første gang i aften skal der lyde en særlig velkomst. Og så til den mere grundejerpolitiske side af vores arbejde. Der har i årets løb været to store sager, som vi har brugt mange ressourcer på. Den ene er solfangere på en ejendom på Prins Valdemarsvej. Sagen går tilbage til Vi fremlagde på generalforsamlingen i 2011 vores indstilling til sagen. Det var og er vores opfattelse, at grundejeren ikke er blevet behandlet rimeligt af kommunen i denne sag. Om det er forvaltningen eller det politiske system, der har lagt linjen er ikke klart, men man kan ikke først give en tilladelse, derefter udstede en ny lokalplan uden væsentlige ændringer om dette forhold, og så nægte at give tilladelse. Det er tilmed sådan, at netop denne grundejer har opført sig fuldkommen efter bogen – herunder har han selv fundet den gamle servitut, som kommunen ikke havde. Netop i disse dage er sagen ved at finde sin afslutning, og meget tyder på, at konsekvensen bliver en højere bebyggelsesgrad, fordi der opføres en 50m kvm. carport, som man monterer solcellerne på. Den anden sag, som vi ser nærmere på i øjeblikket, drejer sig om nedrivning af en villa og opførelsen af en ny på Tinglevvej ned mod Springdammen. Her er et meget omfattende sagsmateriale, som ihærdige grundejerne i området har udarbejdet. I korte træk drejer det sig om manglende overholdelse af byggelinjer, opfyldning med jord til niveauregulering og ændring af søbredden med opfyldning. Vi er blevet bedt om at se på sagen, og det vil vi formodentlig også. Endelig er der en afsluttet sag fra Skovvej 35 A og B, hvor vi sammen med en række lokale beboere protesterede mod lokalplan om udstykning. Denne sag blev afsluttet til vores og grundejernes tilfredshed, med at der ikke blev givet tilladelse til udstykning. Og så vil jeg lige vende tilbage til de vigtigste punkter fra Vej & Park mødet – selvom vi som sagt endnu ikke har fået referat fra mødet, der fandt sted 3. februar. Renovation – det nye system er i drift. Der har været nogen utilfredshed med placering af spande efter tømning, men det bliver nok bedre. Vi har opfordret til, at tømningskalenderen udsendes for det kommende år, når den nuværende udløber medio 2014. Opretning af Jægersborg Allé - Arbejdet ved Lille Femvej er næste afslutte, men desværre må vi vente på asfaltering af vejen til sommer 2015 Søndersø – jf ovenfor Om lidt skal vi til valgene til bestyrelsen. Der er sket store ændringer. Vores Kasserer Carsten Scheuer valgte at stoppe af personlige årsager midt i perioden, men vi kan glæde os over, at Niels Købke trådte til og Niels opstiller til valg. Jeg vil gerne takke Niels for en god og effektiv indsats allerede nu. Grethe Wiese har valgt at takke af efter mange år i bestyrelsen. Grethe har været vores vågne øje og skarpe tunge i forhold til Vej & Park, og så har hun et utroligt detaljeret kendskab til vores område. Tak for din store indsats i mange år i bestyrelsen. Søren Schächter har været vores bygningsfagmand som arkitekt og med særlig viden om ”Den ældre boligmasse”. Søren har også været vores repræsentant i kontaktgruppen i Bernstorff Slotshave. Og så har Søren stået for det eneste arrangement, som vi har været nødt til at aflyse: Miljø i ældre villaer – 1 deltage tilmeldt – det var formanden. Endelig takker Majse Købke af som formalt medlem af bestyrelsen, men vi kan fortsat række på Majse, til forskelligt praktisk, hvis der bliver behov for det. Majse har gjort et stort arbejde med hvervning og med kontakten til medlemmerne ved vores arrangementer, hvor mange af jer har oplevet hendes venlige og hjælpsomme tilgang til opgaven. Også en meget stor tak til dig. Bestyrelsen har søgt afløsere via en mail til medlemmerne, og jeg glæder mig til under punktet om valgene at kunne præsentere fire nye kandidater og to suppleanter. Med disse ord vil jeg afslutte min beretning og åbne for spørgsmål eller kommentarer.” Der var ingen spørgsmål og beretningen blev taget til efterretning. Ad 3: Kasserer Niels Købke fremlagde regnskabet , som blev godkendt uden kommentarer. Ad 4: Forslaget om uændret kontingent for 2015 på 100 kr. blev vedtaget. Ad 5: Der var ikke modtaget forslag Ad 6: De nye kandidater til bestyrelsen præsenterede sig, og alle blev derefter valgt i henhold til bestyrelsens forslag på dagsordenen: For to år til 2016: Formand: Genvalg af Jesper Holm. For et år til 2015: Kasserer: Nyvalg af Niels Købke. Bestyrelsesmedlemmer: For to år til 2016: Genvalg af John Zangenberg og nyvalg af Jeanett Grau Engstrøm, Ibstrupvej 43 A, og Hanne Hammer, Solbakkevej 29. For et år til 2015:Nyvalg af Jørgen Tarris, Soløsevej 1, og Rune Serigstad, Søndersøvej . Revisor: Genvalg af Leo Gutkin, Skovmosevej 1. Revisorsuppleant. Genvalg af Erik Kold, Fortunvej 27. For et år til 2014:Bestyrelsessuppleant: Genvalg af Kristine Hammer Sørensen, Ibstrupvej 34 A, og nyvalg af Kirsten Brennum, Prins Valdemars Vej 27 Ad 7: Bestyrelsen fik overrakt en del historisk materiale fra 1960 til 1971, som vil indgå i vores arkiv. Generalforsamlingen afsluttedes kl , hvorefter der var middag.


Download ppt "NYHEDSBREV Årgang 10 Nummer 2, Februar 2014 Bestyrelse"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google