Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

ASF-bekendtgørelsen ASF har to elementer: sproglig bevidsthed sproglig analysefær- dighed ASF- forløbet er: sammenhængende et samarbejde mellem dansk og.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "ASF-bekendtgørelsen ASF har to elementer: sproglig bevidsthed sproglig analysefær- dighed ASF- forløbet er: sammenhængende et samarbejde mellem dansk og."— Præsentationens transcript:

1 ASF-bekendtgørelsen ASF har to elementer: sproglig bevidsthed sproglig analysefær- dighed ASF- forløbet er: sammenhængende et samarbejde mellem dansk og fremmed- sprog, herunder latin

2 Faglige mål - eleverne skal kunne: Sprogets kategorier Præcis terminologi Syntaktisk analyse Belyse forskelle mellem sprog Anvende viden om latin og sproghistorie (orddannelse og ordforråd) Sprog og kultur Sproglige genrer og sproghandlinger Sprognormer Strategier til indlæring af fremmedsprog

3 Kernestof Tale og skrift Udtryks- og indholdssiden Sproghistorie Grammatisk terminologi Analysefærdighed Sociolingvistik Læringsstrategier

4 Latindelen – skal vise konkrete grundlæggende sproglige fænomener Kasus og ledstilling Morfologi Analytisk-syntetisk sprog Orddannelse i sproghist. sammenhæng Græsk i latin og latin i moderne sprog Sprog og kultur Dette på basis af korte, lette tilrettelagte tekster på latin

5 Arbejdsformerne Diskussionsoplæg i plenum – præsentation af problem (ppt) Language awareness – opgaver It-øvelser (i datarum) – herunder også virtuel grammatik Lærebog Selvstudium (herunder it-studier) og hjemmeopgaver

6 Evaluering Initialtest*) (screening) En til to tests under forløbet Finaltest *) *) testningen skal kontrollere både analyse- og bevidsthedsdelen


Download ppt "ASF-bekendtgørelsen ASF har to elementer: sproglig bevidsthed sproglig analysefær- dighed ASF- forløbet er: sammenhængende et samarbejde mellem dansk og."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google