Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Oversigtsreference til Lync 2013 til Office 365 © 2012 Microsoft Corporation. Alle rettigheder forbeholdes. Med Lync kan du begynde at samarbejde uden.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Oversigtsreference til Lync 2013 til Office 365 © 2012 Microsoft Corporation. Alle rettigheder forbeholdes. Med Lync kan du begynde at samarbejde uden."— Præsentationens transcript:

1 Oversigtsreference til Lync 2013 til Office 365 © 2012 Microsoft Corporation. Alle rettigheder forbeholdes. Med Lync kan du begynde at samarbejde uden at skulle planlægge et møde. Du kan starte et improviseret møde, dele noget på din computer (en fil, et websted og så videre), tage og dele noter, brainstorme sammen på et whiteboard, give eller arbejde på en PowerPoint- præsentation eller sende en fil. Eller du kan planlægge et Lync-møde og dele og samarbejde derfra. For oplysninger om oprettelse af og deltagelse i Lync-møder, se enten http://office.microsoft.com/da-dk/HA102827058 og http://office.microsoft.com/da-dk/HA102828887 eller, hvis du bruger Office 365 drevet af 21Vianet, http://office.microsoft.com/en-us/HA104042994 og http://office.microsoft.com/en-us/HA104042985. http://office.microsoft.com/da-dk/HA102827058 http://office.microsoft.com/da-dk/HA102828887http://office.microsoft.com/en-us/HA104042994 http://office.microsoft.com/en-us/HA104042985 1.På listen over kontakter skal du dobbeltklikke på en kontakt for at starte en chatsamtale og tilføje personer eller grupper ved at trække dem ind i vinduet fra din liste over kontakter. Eller du kan deltage i et planlagt Lync-møde. 2.Peg på præsentationsknappen (skærm). Herefter skal du i fanen Præsenter enten: Klikke på Skrivebord for at vise indholdet af hele skrivebordet. Klikke på Program, hvis du vil dele et åbent program, og derefter dobbeltklikke på det ønskede program. 3.(Valgfri) Hvis du vil tilføje lyd, skal du klikke på telefonknappen. 4.(Valgfri) Hvis du vil tilføje video, skal du klikke på kameraknappen. Deling og samarbejde Give kontrollen over din delingssession til andre Tillad andre at bladre gennem slides, bidrage med oplysninger og foretage ændringer på et whiteboard eller en OneNote-fil, PowerPoint-fil eller andre slags filer eller vise et program med blot et par klik med musen. Tag kontrollen tilbage når som helst. 1.På værktøjslinjen for deling øverst på skærmen skal du klikke på Giv kontrol. 2.Klik på navnet på en person under deltagere for at give vedkommende adgang, eller klik på Giv automatisk kontrol for automatisk at give adgang til enhver, der anmoder om styring af dit skrivebord. Vælge, hvem der kan hente delte filer I et planlagt møde kan du under præsentationen begrænse, hvem der kan hente en kopi af den fil, du deler, hvis for eksempel informationen ikke er færdig, eller hvis den er fortrolig. 1.Under en delingssessionen skal du pege på præsentationsknappen (skærm) og derefter klikke på knappen Administrer indhold, der kan vises. TIP: Du ved, at du kan dele, når du ser værktøjslinjen for Deling øverst på din skærm. 2.Klik på menuen Tilladelser, og vælg derefter et af følgende: Arrangør for kun at tillade den person, der har konfigureret mødet, at hente filen. Præsentationsvært for kun at tillade personer, som arrangøren har konfigureret som præsentationsværter, at hente filen. Alle for at tillade alle deltagere at hente filen. Dele skrivebordet eller et program Tag kontrollen over en delingssession tilbage 1.For at tage kontrollen over dit skrivebord eller program tilbage skal du igen klikke på Giv kontrol. 2.Hvis Giv automatisk kontrol er valgt, skal du klikke på denne indstilling for at rydde den. For at tage kontrollen tilbage fra en person skal du klikke på Tag styringen tilbage.

2 Dele noter Ofte har du brug for tage noter under et møde. Hvis du bruger OneNote, kan du tage noter, som alle kan se, og I kan arbejde sammen om disse noter, og/eller du kan dele noter, du allerede har taget. 1.Peg på præsentationsknappen (skærm) i et samtalevindue, og klik på fanen OneNote. 2.Klik på Delte noter, og vælg derefter en notesbog eller en noteside i notevælgeren, eller klik på Ny notesbog for at oprette en ny. Den side, du vælger, havner på skrivebordet, og de andre deltagere modtager en meddelelse om den delte notesbog. Tillad dem at tilføje noter, hvis du ønsker det (se afsnittet "Videregiv styring" for yderligere oplysninger). Dele en fil eller et billede Du skal blot trække og indsætte gemte filer, herunder billeder, eller kopiere og indsætte en fil eller et billede til tekstområdet i et samtalevindue. Der vises en lille udgave af billedet eller filtypen, som brugeren kan gemme eller åbne for at få vist i detaljer. Eller du kan bruge indstillingen til filoverførsel. I samtalevinduet skal du klikke på præsentationsknappen (skærm) og derefter bruge fanen Vedhæftet fil. Lync sender en invitation til filoverførsel til deltagerne, og filen sendes, hvis invitationen accepteres. TIP Du kan også trække en fil over på en kontakts navn, hvorefter der sendes en besked om overførslen til modtageren, som så kan vælge at acceptere eller afvise filoverførslen. Dele et whiteboard Et whiteboard er et tomt område, hvor du kan skrive noter, tegne eller importere billeder, som mødedeltagerne kan arbejde sammen om. Det er meget velegnet til brainstorming. Peg på præsentationsknappen (skærm) i samtalevinduet, og klik på Whiteboard under fanen Præsenter. Brug anmærkningsværktøjerne på højre side af whiteboardet til at fremhævning, stempler, laserpegepind, skrive, tegne og andre værktøjer. Dele en PowerPoint-præsentation 1.Peg på præsentationsknappen (skærm), og klik på PowerPoint i fanen Præsenter. 2.Gør et af følgende: Hvis du vil flytte slidene, skal du klikke på Miniaturer og klikke på den slide, du vil vise, eller du kan bruge pilene nederst i møderummet. Hvis du vil se dine præsentationsnoter, skal du klikke på Noter. For at bruge fremhævede ord, laserpegepind og andre kommentarværktøjer skal du klikke på knappen Anmærkninger på den øverste højre side af sliden. Anmærkninger vil ikke ændre den faktiske fil, men du kan gemme en kopi med anmærkninger, hvis du ønsker det. For at forhindre nogen i at springe frem i præsentationen eller lave anmærkninger skal du i mødevinduet klikke Flere indstillinger, klikke på Indstillinger for Lync-møde og derefter vælge tilladelsesniveau for deltager(e)


Download ppt "Oversigtsreference til Lync 2013 til Office 365 © 2012 Microsoft Corporation. Alle rettigheder forbeholdes. Med Lync kan du begynde at samarbejde uden."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google