Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Oversigtsvejledning til Lync 2013 FORTROLIGT. Må kun distribueres til partnere med aftale om hemmeligholdelse. Microsoft giver ingen garantier, hverken.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Oversigtsvejledning til Lync 2013 FORTROLIGT. Må kun distribueres til partnere med aftale om hemmeligholdelse. Microsoft giver ingen garantier, hverken."— Præsentationens transcript:

1 Oversigtsvejledning til Lync 2013 FORTROLIGT. Må kun distribueres til partnere med aftale om hemmeligholdelse. Microsoft giver ingen garantier, hverken udtrykkeligt eller stiltiende. © 2012 Microsoft. Alle rettigheder forbeholdes. Med Lync kan du starte et samarbejde uden at behøve at planlægge et møde. Du kan starte et improviseret møde, dele en PowerPoint-præsentation, samarbejde på et whiteboard eller dele din skærm i en chatsamtale. 1.Dobbeltklik på en kontakts navn for at starte en chatsession. 2.Hold markøren over præsentationsknappen (skærm), og gør følgende under fanen Præsenter: Klik på Skrivebord, hvis du vil vise hele indholdet af skrivebordet. Klik på Programmer, og dobbeltklik på det ønskede program. Der vises en delingsværktøjslinje øverst på skærmen, og du får besked om, at du deler. 3.Klik på telefonknappen, hvis du vil tilføje lyd. 4.Klik på kameraknappen, hvis du vil tilføje video. 5.Hvis du vil afslutte delingssessionen, skal du klikke på Stop deling på værktøjslinjen. Deling og samarbejde Overdrage kontrollen over delingssessionen til andre Du kan give andre tilladelse til at tage kontrollen over delingssessionen, bidrage med oplysninger, foretage ændringer i et dokument eller demonstrere et program. 1.På delingslinjen øverst på skærmen skal du klikke på Overdrag kontrol. 2.Klik på navnet på en person under Deltagere for at give vedkommende adgang, eller klik på Overdrag kontrol automatisk, hvis du automatisk vil give adgang til alle, der anmoder om kontrollen over dit skrivebord. Dele en PowerPoint-præsentation 1.Dobbeltklik på en kontakts navn for at starte en chatsession. 2.Hold markøren over præsentationsknappen (skærm). 3.Klik på fanen Præsenter, klik på PowerPoint, og overfør filen i chatten. 4.Hvis du vil flytte slidene, skal du klikke på Miniaturer og derefter klikke på den slide, du vil vise, eller bruge pilene nederst i mødelokalet. 5.Hvis du vil se dine præsentationsnoter, skal du klikke på Noter. 6.Klik på knappen Anmærkninger øverst til højre på sliden for at åbne værktøjslinjen og bruge fremhævning, stempler, laserpegepind osv. Tage kontrollen over en delingssession tilbage 1.Hvis du vil tage kontrollen over dit skrivebord eller et program tilbage, skal du klikke på Overdrag kontrol igen. 2.Hvis Overdrag kontrol automatisk er valgt, skal du klikke på den for af fravælge dette. Hvis du vil tage kontrollen tilbage fra en person, skal du klikke på Overtag styringen igen. Dele skrivebordet eller et program

2 Starte en gruppechatsamtale Start en gruppechatsamtale ved at markere flere kontakter eller en gruppe fra listen Kontakter. Du kan også ændre en igangværende samtale til en gruppesamtale. 1.Hold Ctrl nede, mens du klikker på hver af de kontakter, du vil invitere. 2.Højreklik på markeringen, og klik på Send en chatbesked. 3.Skriv din besked, og tryk på Enter. 4.Hvis du vil tilføje lyd, skal du klikke på telefonknappen. 5.Hvis du vil tilføje video, skal du klikke på kameraknappen. 6.Hvis du er i en almindelig chatsession med to deltagere, og du vil tilføjeflere personer, skal du holde markøren over personikonet og klikke på Inviter flere personer. Starte et ikke-planlagt telefonmøde Start et ad hoc-møde for at diskutere et emne, som kræver øjeblikkelig handling. 1.Vælg kontakterne ved at holde Ctrl nede og klikke på navnene. 2.Højreklik på markeringen, og klik på Start et telefonmøde. 3.Vælg, hvordan du vil starte telefonmødet: Lync-opkald – Lync ringer op vha. computerlyd. Mobil, Arbejde eller et andet nummer – Lync ringer til dine kontakter fra det nummer, du vælger. 4.Dine kontakter modtager en meddelelse, hvori de kan acceptere eller afvise invitationen. Overføre en fil Brug filoverførsel til at sende dokumenter til dine kontakter i en chatbesked. 1.Dobbeltklik på en kontakts navn for at åbne en chatsamtale. 2.Træk filen fra din computer og slip den i samtalevinduet, eller brug fanen Vedhæftede filer i præsentationsmenuen. Lync sender en filoverførselsinvitation til modtageren, og filen sendes, hvis invitationen accepteres. TIP! Du kan også trække en fil hen på en kontakts navn, hvorefter der sendes en meddelelse, hvori modtageren kan acceptere eller afvise filoverførslen. Dele et whiteboard Et whiteboard er en tom side, som kan bruges til at skrive noter på, tegne på eller importere billeder, og som deltagerne kan arbejde sammen omkring. 1.Hold markøren over præsentationsikonet (skærmikon) i samtalevinduet, og klik på Whiteboard under fanen Præsenter. 2.Brug anmærkningsværktøjerne i højre side af whiteboardet, f.eks. fremhævning, stempel, laserpegepind, skrive- og tegneværktøjer.


Download ppt "Oversigtsvejledning til Lync 2013 FORTROLIGT. Må kun distribueres til partnere med aftale om hemmeligholdelse. Microsoft giver ingen garantier, hverken."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google