Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

1 Erfaringer med produkter Hvilke problemstillinger er vi stødt på ved indførsel af LON- teknologi i vores produkter? Hvilke fejl har vi set i marken?

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "1 Erfaringer med produkter Hvilke problemstillinger er vi stødt på ved indførsel af LON- teknologi i vores produkter? Hvilke fejl har vi set i marken?"— Præsentationens transcript:

1 1 Erfaringer med produkter Hvilke problemstillinger er vi stødt på ved indførsel af LON- teknologi i vores produkter? Hvilke fejl har vi set i marken? Hvad er der brug for i egen og kundens organisation?

2 2 G10 MAGNA UPE 2000 LON netværk Ahaa et LON-netværk. Der har vi problemet !!

3 3 Coburg sagen Nyt produkt Output-variable bliver ikke opdateret på netværk Alle de andre LON-enheder virker som de skal ”Fejlen må være i jeres produkt” Monitorering af LONtalk-pakker (hvor blev de af) Analyse af LONtalk-pakker (er det virkelig nødvendigt ?) Diskussionsforum hos Echelon Host based nodes lever ikke altid op til specifikationen Certificering kunne have hjulpet

4 4 NIX pille !! Kan/må ikke servicere LON-netværket Kan ikke udskifte et LON-interface uden system-integratoren. I Tyskland har integratoren ingen garantiforpligtigelse hvis Grundfos downloader ny kode i vores LON-produkter. Selv om produkterne har flash, kan man ikke forvente at kunderne downloader og installerer nyeste software Hvis opdatering er nødvendig i forbindelse med fejl, kommer der en regning.

5 5 Fejlkilder Forkert brug/forståelse af pumpcontroller profilet –ingen læser profilet –Ovd-variable bliver brugt forkert, burde egentlig udelades Bindingsværktøj som ikke understøtter UNVT’s eller nye SNVT’s Network management tool som ikke understøtter program download. Forkert program ID –Uvidenhed om LONmaker –Det kan være svært at være komponentleverandør og samtidig kende en masse til systemintegration. Vi troede, at alle, der arbejder med LON, kunne downloade ny kode på et splitsekund

6 6 Krav til egen organisation Et stort antal serviceteknikere skal kende til vores LON produkter Uddannelse i brug af LON-produkterne De rigtige værktøjer skal være til rådighed Uddannelse i brug af værktøj. Kontakt med specialisterne hos system- integratorerne

7 7 Krav til kundens organisation Kendskab til vores produkter Viden om profil for vores produkter Værktøjs kassen skal være i orden –ofte problemer med små mangelfulde tools i forbindelse med bindinger/monitorering af nye SNVT’s –ofte for mangelfuldt kendskab til værktøj. Viden om LON hos montører


Download ppt "1 Erfaringer med produkter Hvilke problemstillinger er vi stødt på ved indførsel af LON- teknologi i vores produkter? Hvilke fejl har vi set i marken?"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google