Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Kampagner Forår 2006 v/ Dorrit Overgaard, Marketing Manager

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Kampagner Forår 2006 v/ Dorrit Overgaard, Marketing Manager"— Præsentationens transcript:

1 Kampagner Forår 2006 v/ Dorrit Overgaard, Marketing Manager

2 Serviceeftersyn – kampagnen
MS : Få et gratis serviceeftersyn Markedsføring på ms websites MS nyhedsbreve til kunder Markedsføring på virk.dk Kampagneside med selvtest Find en forhandler i dit nærområde Hvad gør partnerne Tilbyder gratis serviceeftersyn Følger op og aftaler kundemøde Udfører tjek hos kunden Følger opmed anbefalinger og tilbud Brug de mange tilbud hos disti’erne Markedsfør dine tilbud Læg banner på dit website Lav dit eget tilbudl Følg op telefonisk Brug de mange salgsmaterialer Synliggør værdi for kunden Brug dine gode kunder som referencer

3 Har du brug for et serviceeftersyn?
Bannerannonce

4

5

6 – disti tilbud Tjek de gode tilbud hos vores distributører !
Actebis – Weber grill tilbud Ved køb af SBS’2003 optjenes point Point omsættes til en Weber grill Actebis + Tech Data – iPod tilbud HP Reseller Option Kit tilbud Køb HP Server og HP udgave af SBS2003 til en superpris Points der konverteres til den smarte IPod fra Apple SMG - Påsketilbud Påsketilbud – for nye kunder hos SMG Modtag et stort påskeæg, hvis det er første gang du køber en SBS Ved køb af SBS2003 optjenes point Points omsættes til et gavekort eks. påskefrokost

7 SMG Intel baseret serverløsning med præinstalleret SBS2003 Attraktive specifikationer målrettet den mindre virksomhed Stærke pristilbud Tech Data SBS HP server inkl. CA PS2 kampagnetilbud Forhandler kampagnetræning 19. og 20. april Slutkunde seminar maj / juni – afholdes af udvalgte forhandlere kr ,- i tilskud pr. slutkundeseminar

8 Goddag. kort præsentation af Broe 
Jeg kommer fra en lille EDB virksomhed hvor vi er 3 ansatte og hvor vi lever af at lave infrastruktur Jeg har i dag fået 10 minutter til at fortælle jer om vores erfaringer med Microsoft serviceeftersynskampagne ! Første gang vi var med i serviceeftersynskampagnen var som Pilot Partner, og dengang sad vi bare og ventede på at Microsoft kom med leads. Vi fik et, hos en vognmand, der havde en PC, og hvor jeg brugte de 2 gratis timer til at rette op på en masse fejl på denne PC. Praktiske erfaringer med brug af Serviceeftersynskampagnen Johnny Broe, Broe Computer Service SBSC partnermøder den marts 2006

9 Historie fra det virkelige liv: januar – februar
100 breve udsendt m. folder Resultat: 8 nye kunder - heraf 1 der har ordret for kr. og 3 kunder hvor der er afgivet tilbud på omkring 100K kr. stykket 8 emner - hvor serviceftersynet mangler at blive afholdt Denne gang sidder vi ikke og venter på at Microsoft skal skaffe leads. Vi har sendt 100 breve ud hvor vi indtil nu har scoret 8 nye kunder og hvor vi har modtaget den første ordre på kr. Derudover har vi til 3 af dem tilbud ude på omkring kr. stykket Ud af de 100 emner mangler 8 emner som var interesseret i et besøg men som ikke i øjeblikket har tiden til et sådan besøg, så vi vil vende tilbage til dem efter aftale Hvis vi ikke tager de 8 som mangler et besøg med, så har vi en score i løbet af de 2 første måneder på 8% ved serviceeftersynskampagnen 

10 Hvordan ? Udvalgt emner - mindre virksomheder mellem 5-25 ansatte i lokalområdet (490 stk) Frasorterede multinationale selskaber o.lign. - til rest ialt 250 emner Udsendt 25 breve hver 2. onsdag med kampagnematerialet Efterfølgende onsdag telefonkontakt Afholdelse af Serviceeftersynet – ved brug af Microsoft’s skabelon Resultatet kender I Hvordan gør vi så 4. LAV ET MØDE med Microsoft, Nævn Microsoft mange gange så det kunden siger nej til er Microsoft F.eks. Goddag jeg ringer i forbindelse med et brev som jeg har sendt til dig omkring en MICROSOFT KAMPAGNE (MSK) der går på et GRATIS serviceeftersyn og som er uforpligtende. Har du modtaget dette? (Lad kunden tale og hver klar til hans indvendinger, overbevis ham om at nye øjne måske finder noget som er blevet overset) Forklar at Microsoft er meget interesseret i et sådan eftersyn forbi Microsoft bliver skudt i skoene at Microsofts produkter ikke er gode nok og har mange fejl, men når Microsoft kommer ud viser det sig altid at være mange andre ting som f.eks 5. Køre efter Microsoft skabelonen, og behøver ikke at tage præsis 2 timer (det hurtigste var 20 minutter og det længste var 4 timer) Når mødet er færdigt så lav en rapport på gennemgangen og aftal en aflevering af rapporten. Hvis kunden ikke er interesseret i et nyt møde så mail det og ring op og forklar om de punkter du har fundet.

11 Tilmeld dig serviceeftersynskampagnen
Tilmeld dig her og bestil kampagnematerialet Deadline: 3. april 2006 Læs om kampagnen her Tilmeld dig her

12 Ekstra kampagneopstarts møde 5. april i Århus
Sted: IT Support Gruppen, Kampagne introduktion Få et 2-timers gratis serviceeftersyn af din virksomheds IT Baggrund og formål Erfaringer fra tidligere eftersynskampagne Hvad skal du gøre Gennemgang af kampagnens elementer Vejledning i anvendelse Tilmelding og praktiske spørgsmål Pause Service eftersynet Hvordan anvender I alle tjek skemaerne Få det maksimale ud af kundebesøget Tips og tricks Spørgsmål Afslutning Tilmeld dig

13 MBS salgs- & marketing aktiviteter
C5 aktiviteter Annnoncering af partner seminarer Fælles annonce i lands- og lokalmedia Gøre opmærksom på arrangementer Print og online annoncer April – juni – seminar-in-a-box Tilmelding på C5 - generel markedsføring Søgeord på Google & MSN C5 markedsføring på ms og virk.dk – kampagnesite Bestil gratis CD med C5 demos... C5/XAL løn seminarer for partnere 6 x seminar ny lønpatch Special lønkampagnetilbud til kunder 27 – 29 – 30 marts København – Århus og Esbjerg 85 partnere tilmeldt Musikhuset VEGA - kundereference C5 og SQL Nye partner træningseminarer i maj 15 nye rapporter (SQL 2005)l Brochure m. beskrivelse af rapporter 2 kunde referencer

14 MBS salgs- & marketing aktiviteter
MS CRM aktiviteter Partner banner og test Check din virksomheds CRM parathed Online banner og parathedstest til CRM cert. partnere og salgsagenter Emner/kunder tester sig selv og får individuel CRM analyse og rapport Partner salgspræsentation MS - generel markedsføring Søgeord på Google & MSN C5 markedsføring på ms og virk.dk Kampagnesite Kunde-paratheds-check CRM®webcheck – selv test Salgsagent - seminarer Salgstræning 31. marts – MS, Hellerup Salgstræning 5. april – Helnan, Århus Salgstræning 17. maj – MS, Hellerup Tilmelding: MS CRM kunde cases/webcasts 4 kundecases Markedsføring på ms og virk.dk Ny CRM bog til kunder/emner

15 Check din virksomheds CRM parathed

16 Brug nyhedsbreve – kommuniker online med dine kunder

17

18 Vejledning i brug af e-mail skabelon lægges på SBSC portalen
Kopiér wordfilen ind i din Til-feltet kan fx hedde: ”Abonnent på nyhedsbrev”. Skriv lidt nyt om din virksomhed listen sættes ind i BC-feltet. Subject feltet hedder fx ”Januar nyhedsbrev fra <dit firmanavn>” Indsæt dit eget link og telefonnummer Sæt din egen bjælke eller signatur ind i stedet for Indsæt links til s med subject: ”Tilmeld nyhedsbrev” ”Afmeld nyhedsbrev” Indsæt firmaets kontaktdata og linket til jer

19 Tilmelding til anvendelse af Nyhedsbrev
Skriv til Forudsætning du er SBSC partner

20 Vind 1 Xbox 360 – fortæl dine kunder om SB portal
Fortæl dine kunder om kundeportalen Send eller udlever folder Tips og tricks til kunderne; Office, websites Inspirations artikler om alt inden for IT Abonner på månedligt nyhedsbrev Gode tilbud og kampagner Licensrådgivning Købs vejledninger Konkurrencevilkår Udlever 50 postkort til dine kunder 50% vækst i unikke brugere Marts: % i løbet af de næste 3 måneder Vi trækker lod om 3 stk. Xbox Vi trækker lod 6. juni 2006

21 eller send en mail: sbscdk@microsoft.com
? Modtages i pausen eller send en mail: Spørgsmål


Download ppt "Kampagner Forår 2006 v/ Dorrit Overgaard, Marketing Manager"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google