Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Dagens menu 13:15 - Business Integration - Microsofts strategi og visioner Jørgen Rahbek, Business Integration salgschef, Microsoft Danmark 13:40 - Kundecase.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Dagens menu 13:15 - Business Integration - Microsofts strategi og visioner Jørgen Rahbek, Business Integration salgschef, Microsoft Danmark 13:40 - Kundecase."— Præsentationens transcript:

1

2 Dagens menu 13:15 - Business Integration - Microsofts strategi og visioner Jørgen Rahbek, Business Integration salgschef, Microsoft Danmark 13:40 - Kundecase – Dansk Supermarked Jens Christensen – Afdelingsleder, Dansk Supermarked Gruppen 14:25 - Pause 14:45 Nye muligheder med BizTalk Server 2004 Jørgen Rahbek, Microsoft Danmark 15:10 - Kom i gang med Business Integration Jørgen Rahbek, Microsoft Danmark 15:30 - Tak for i dag

3 Business Integration - Microsofts strategi og visioner Jørgen Rahbek Salgschef, Business Integration Microsoft Danmark JorgenR@microsoft.com

4 Agilitets analyse 75 % af de danske virksomheder mener, at forandringsparathed er den vigtigste konkurrenceparameter. Virksomhederne oplever i dag en meget høj grad af forandring i deres omgivelser. 52 % vurderer, at deres evne til at omstille sig ikke lever op til omgivelsernes krav.

5 Business Integration EDI XML xCBL Firewall Offentlig eller privat virksomhed Egne forretnings- applikationer ERP CRM Lager og logistik EAI B2B Samhandelspartnere Kunde markedsplads Leverandør markedsplads Leverandør Finans og regnskab

6 Et reelt problem? Kilde: Danmarks Statistik, januar 2002 Barrierer for værdi af IT investeringer

7 Nye salgskanaler Nye salgskanaler Introduktion af nye produkter Introduktion af nye produkter Personaliserede volumenprodukter Personaliserede volumenprodukter Nytænkning i servicemodeller Nytænkning i servicemodeller Reducerede omkostninger og spild Reducerede omkostninger og spild Forøget medarbejderfleksibilitet Forøget medarbejderfleksibilitet Automation Automation Standardisering af kommunikations- infrastruktur Standardisering af kommunikations- infrastruktur Reducerede gennemløbstider Reducerede gennemløbstider Glade aktionærer Stigende omsætning Profit Return on Assets Udnyttelse af fast kapital Optimering af lagre Optimering af lagre Optimering af transport Optimering af transport Outsourcing/co-sourcing Outsourcing/co-sourcing Resultat.. Målt ved … Målt ved … Resulterer i… Driver forretningsværdi... Kortere tid = konkurrencefordel Supply chain inventory visibility Supply chain inventory visibility Leverandørejede lagre og varer Leverandørejede lagre og varer Hurtig opfyldning af lagre og buffere Hurtig opfyldning af lagre og buffere Mød kunde- og leverandørprocesser Mød kunde- og leverandørprocesser Reducerede drifts- omkostninger Udnyttelse af drifts- kapital Nøgle forretningsprocesser driver konkurrenceevne og aktionærværdi Men hvordan kan man opnå værdi fra IT-systemerne, hvis de ikke kan dele data og sikre en mere effektiv styring af forretningsprocesserne?

8 Forretningskrav Reagér hurtigt på ændrede kundekrav Træf bedre beslutninger – hurtigere! Acceptér – og udnyt - dynamiske handelsrelationer Forøg hastigheden i forretningsprocesserne Reagér hurtigt på trusler for konkurrenter

9 IT Infrastruktur Fælles applikationer Fælles data-model Den “ideelle” virksomhed Website Website Marketing Marketing E-handel E-handel Kundeservice/ CRM Kundeservice/ CRM Opkoblede kunder Indkøbssystemer Indkøbssystemer Salgssystemer Salgssystemer Markedspladser Markedspladser Supply chain mgmt Supply chain mgmt Integrerede samhandelspartnere Integrerede produktivitetsværktøjer Integrerede produktivitetsværktøjer Medarbejderportaler Medarbejderportaler Business intelligence Business intelligence Mobile løsninger Mobile løsninger Beslutningsdygtige medarbejdere

10 Den virkelige virksomhed ( …hvis man er heldig) Kundeservice Supply Chain ERP Human Resources Finans- og regnskab KunderPartnereMedarbejdere

11 Integrationsservere – fundament for reducerede omkostninger og nødvendig fleksibilitet

12 BizTalk Mapper - simultantolken

13 Det virkelige integrationsmål Business Integration – ikke blot “systemintegration” Kunder Bank IndkøbsordreDistribution ERP Tjek kredit- status Lager Ordrestyring Opdatér ERP Begynd afsendelse Send varerne Fakturér kunde Tjek lageret Levér fra lager

14

15 BizTalk Adaptere - nu mere end 340 tilgængelige MegaNavisionOnyx Oracle e-bus PeachtreePeopleSoftPeregrinePivotalQADQuickbooksRemedy RethinkNDo SAP ScalaServiceSwitchSiebelStaffwareUltimusVantiveVisibility Walker Int Worldtrak HIPAA, HL7 (Healthcare) RosettaNet (High Tech) CIDX (Chemical) O/POS & RBI (Retail) FIX, SWIFT (Financial) cXML, xCBL (Suppliers ) MS SQL Server XA Transactions ODBC OLE DB JDBCHTTP/SFTPRdbNet-ISAM OracleDB2SybaseInformixProgressCICSIMS IMS DC/TM Flat files AS/400 ADDS Regent 40 ADDS Viewpoint ADM11AFPALL-IN-1 Ampex 230 AXIS Navigator Bull TP CORBACobol Cufer T205 DEC VT Deployment DG 216 DG5220DL/1DMSEBCDIC EDI (X12) EDIFACTEssbaseFocusGalileo Hazeltime 1500 HP 700/92/2392A IBM 3101 IBM3151/3161 IBM 3270/E ICL 7561 IDS-II IN2 SM9400g/j INFOAccessInfoman Java EJB JMSKSAMLoopback MDIS PRISM 8/9 Microfusion MF- 30 MODEL 204 MQSeriesMVSMumpsOmnidex Oracle AQ P9 ANSI PACE PC Monitor PickPT200QSAM QUME QVT Red Brick RMSRPG SCO ANSI CA-Datacom/DBCA-IDMSCA-IngresIngresdBaseADABASISAMC-ISAMCloudbaseALLBASE/SQLSQL/DS BaanBroadvision Cove Systems CovisintFrontStep Hogan i2 Integral J.D. Edwards MapicsMcHugh ShareBaseSIFSUPRA System 2000 Tandem NonStop/ TS530 Televideo 910-955 TeradataTI924TotalVTWYSE

16 Gartner Magic Quadrant: Application Integration Vendor Gartner, Inc., “Magic Quadrant for Application Integration Vendors, 2Q03,” Jess Thompson, May 5, 2003, Note Number: M-19-8831 The Magic Quadrant is copyrighted May 2003 by Gartner, Inc. and is reused with permission. Gartner’s permission to print or reference its Magic Quadrant should not be deemed to be an endorsement of any company or product depicted in the quadrant. The Magic Quadrant is Gartner’s opinion and is an analytical representation of a marketplace at and for a specific time period. It measures vendors against Gartner-defined criteria for a marketplace. The positioning of vendors within a Magic Quadrant is based on the complex interplay of many factors. Gartner does not advise enterprises to select only those firms in the Leaders segment. In some situations, firms in the Visionary, Challenger, or Niche Player segments may be the right match for an enterprise's requirements. Well-informed vendor selection decisions should rely on more than a Magic Quadrant. Gartner research is intended to be one of many information sources including other published information and direct analyst interaction. Gartner expressly disclaims all warranties, express or implied of fitness of this research for a particular purpose.

17 ? jorgenr@microsoft.com

18

19 Business Integration - Nye muligheder med BizTalk Server 2004

20 Den agile organisation Føl forretningens puls Analysérafvigelser Beslutning Kommunikér Gennemfør Tid?

21 BizTalk Server 2004 Vision Vision  Connecting Systems, People and Trading Partners Through Manageable Business Process BAM BAM Enterprise “Single Sign-on” Enterprise “Single Sign-on”  Maps user credentials from Windows to non-windows systems

22 Simple business analyst surface Less complex Less complex Simple Visio template Simple Visio template Available for any Visio user to download Available for any Visio user to download Hand-off to developer Hand-off to developer “Two way” reportable “Two way” reportable

23 Business Rules/Policy Use business process rules for simple cases or complete inference engine for more complex scenarios Use business process rules for simple cases or complete inference engine for more complex scenarios Rules change more often than processes Rules change more often than processes Business Rules provide increased flexibility Business Rules provide increased flexibility Rules are abstracted from process and user code Rules are abstracted from process and user code Complements orchestration Complements orchestration Rules engine is high throughput low latency Rules engine is high throughput low latency

24 Dyb Office/InfoPath integration Afskaf papir-formularer og aflevér data direkte i de relevante systemer Afskaf papir-formularer og aflevér data direkte i de relevante systemer

25 Business User: Activity Monitoring (BAM) SQL OLAP Ask real-time questions: Ask real-time questions:  How long is production taking right now? Ask aggregation questions: Ask aggregation questions:  How much money did we make last month? Use Data from documents or Process Use Data from documents or Process Complements existing SQL BI solutions Complements existing SQL BI solutions

26 Personbaserede workflow - Goals Fjern de traditionelle problemer med fleksibilitet i personbaserede workflows Fjern de traditionelle problemer med fleksibilitet i personbaserede workflows  Modificer modellen løbende – og i “live” produktion Udnyt videnmedarbejderens eksisterende kompetencer og værktøjer Udnyt videnmedarbejderens eksisterende kompetencer og værktøjer

27 Business Integration Platform Microsoft Application Server Microsoft Application Server Networking Networking Security / PKI Security / PKI Message Queue Message Queue Web Server Web Server Transaction Server Transaction Server XML Message Broker XML Message Broker Business Process Orchestration Business Process Orchestration Message Tracking Message Tracking Encryption Encryption Reliable Messaging Reliable Messaging SNA Gateway SNA Gateway MSMQ – MQ Bridging MSMQ – MQ Bridging Application Integration using COMTI Application Integration using COMTI Data Integration using OLEDB providers for DB2 and VSAM Data Integration using OLEDB providers for DB2 and VSAM Password Sync. Password Sync. Real time Monitoring Real time Monitoring Performance tracking Performance tracking Deployment Deployment Load Balancing Load Balancing

28 Vejen frem…. Customers PartnersEmployees Data KnowledgeProcess ERPFINHRCRM Commerce Content Mgmt. Relationship Mgmt Product Mgmt. OS EAI Adapters Legacy Biz Process B2B Enterprise Portal Integration Collab Process-Centric Integrated Componentized Interoperable

29 Business Integration - Kom godt i gang med Business Integration

30 Hvor starter jeg? Strategisk eller taktisk? Strategisk eller taktisk? Sparring med løsningsteamet i Microsoft Sparring med løsningsteamet i Microsoft Kør et kort pilot-projekt Kør et kort pilot-projekt  Overvej “end-to-end” scenarier med både interne og eksterne applikationer  Inkludér flere dokumentformater (f.eks. XML, flade filer m.v.)  Mål ydelse, hvis det er en kritisk parameter  Deltag direkte i alt integrationsarbejdet for at få en fornemmelse af SW-køb vs. Services Læs mere om BizTalk Server på: http://www.microsoft.com/biztalk/ Læs mere om BizTalk Server på: http://www.microsoft.com/biztalk/ http://www.microsoft.com/biztalk/  Download BizTalk Server Evaluation Edition

31 Pilot in a Box F.eks. et to-ugers projekt med Microsoft Services eller en certificeret partner F.eks. et to-ugers projekt med Microsoft Services eller en certificeret partner Løser en reelt forretningsproblem Løser en reelt forretningsproblem Microsoft anvender MSF-projektmodel Microsoft anvender MSF-projektmodel Fuldt dokumenteret Fuldt dokumenteret Reducerer risiko i forbindelse med en større projekt Reducerer risiko i forbindelse med en større projekt Uddannelse er en del af projektet Uddannelse er en del af projektet

32 De ti dage Ingen tid at spilde Envision Plan Develop Stabilize 12345678910 Training

33 Partnere Eksempler med BizTalk referencer

34 Microsoft Danmark Tal forretningsløsninger med: Tonny Rønnow, Business Productivity Advisor - tonnyr@microsoft.com tonnyr@microsoft.com  Videnmedarbejder-produktivitet, Intranet, Portaler Ole Kjeldsen, Business Productivity TS - olek@microsoft.com olek@microsoft.com  Videnmedarbejder-produktivitet, Intranet, Portaler Jørgen Rahbek, Salgschef - jorgenr@microsoft.com jorgenr@microsoft.com  Business Integration, B2Bi, EAI Anders Madsen, Løsningsspecialist - amadsen@microsoft.com amadsen@microsoft.com  Business Intelligence, Data Mining, Data Warehouse Stig Bruun-Andersen, Løsningsspecialist - stigb@microsoft.com stigb@microsoft.com  Infrastruktur, IT Management, Konsilidering Henrik Albrechtsen, Løsningsspecialist - henrikal@microsoft.com henrikal@microsoft.com  Kunde- og leverandørportaler, Content Management, E-handel

35 ? jorgenr@microsoft.com

36


Download ppt "Dagens menu 13:15 - Business Integration - Microsofts strategi og visioner Jørgen Rahbek, Business Integration salgschef, Microsoft Danmark 13:40 - Kundecase."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google