Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afJesper Søgaard Redigeret for ca. et år siden
1
© bedre læring på kortere tid IT universitetet MKUM-E2009 Villads Keiding Konceptudvikling og Interaktive Digitale Medier MKUM 2009, Master i IT, ITU MKUM lektion 7 Opsummering 5/10 2009 https://blog.itu.dk/MKUM-E2009/
2
© all rights reserved IT universitetet MKUM-E2009 - Villads Keiding - Konceptudvikling og Interaktive digitale medie - Lektion 7 • 17:00 Dagens program. • 17:05 Gruppe 1 fremlægning • 17:25 Spørgsmål, tilbagemeldinger • 17:40 Pause • 17:50 Gruppe 2 fremlægning • 18:10 Spørgsmål, tilbagemeldinger • 18: 25 Generelt: Giver det mening for Reflekt?18: 50 Pause • 19:10 Opsummering, næste lektion • 20: 00 Slut Lektion 7: Program
3
© all rights reserved Abstraction Concretization AnalyzingSynthesizing VDI Concept Development Process Vision Driven and Iterative Vision Lene Dammand Lund, Villads Keiding, 2009 Reflektion Emperi Konceptualisering Realisering Vision Prototyper Probes Skitser Beskrivelser
4
© all rights reserved IT universitetet MKUM-E2009 - Villads Keiding - Konceptudvikling og Interaktive digitale medie - Lektion 7 • Det Brændende Spørgsmål Hvilket problem skal produktet løse, hvem er interessenterne og hvilke overordnede mål har de: Bruger, stakeholders, udviklere... Bærende værdier hvilke underliggende antagelser bruger konceptet som sit afsæt? Den Bærende metafor eller flere alternative, i initielle versioner • Konceptuel fremstilling/ PicthIndsamling af emperi - analyse/ reflektion Indentifikation af konkrete aspekter.Ideudvikling De konkrete aspekter møder der abstrakte værdier: hvordan kommer værdierne og metafore til udtryk i de forskellige aspekter? • Konceptuel fremstilling/ Picth Et forslag til en praktisk proces
5
© all rights reserved IT universitetet MKUM-E2009 - Villads Keiding - Konceptudvikling og Interaktive digitale medie - Lektion 7 Spørgsmålet • “Hvordan kan en digital service, baseret på Mixerpilten® hjælpe mennesker med at tage skridtet fra kontrolleret målrettet kommunikation, til en ægte relation?”
6
© all rights reserved IT universitetet MKUM-E2009 - Villads Keiding - Konceptudvikling og Interaktive digitale medie - Lektion 7 Aspekter Marketing, fortælling, metaforik, kommunikation Business model, forretningsplan Projekt, aktøre, interessenter, rammer Kultur, værdier Brugere, interaktion, oplevelseMedie, teknologi Kerne, Vision
7
© all rights reserved IT universitetet MKUM-E2009 - Villads Keiding - Konceptudvikling og Interaktive digitale medie - Lektion 7 Morfologisk konceptudvikling Situation Medie Motivation Aspekter præsent. telefon e-mailtilgængelig flad læring pers. værdi online app mobile app CRM intg toolbox MS Office Parametre Løsning
8
© all rights reserved IT universitetet MKUM-E2009 - Villads Keiding - Konceptudvikling og Interaktive digitale medie - Lektion 7 Morfologisk konceptudvikling Situation Medie Motivation Aspekter præsent. telefon e-mail tilgængelig flad læring pers. værdi online app mobile app CRM intg toolbox MS Office Parametre Løsning
9
© all rights reserved IT universitetet MKUM-E2009 - Villads Keiding - Konceptudvikling og Interaktive digitale medie - Lektion 7 Model Implementering Rolle Udtryk Integration
10
© all rights reserved IT universitetet MKUM-E2009 - Villads Keiding - Konceptudvikling og Interaktive digitale medie - Lektion 7 Lektion 8, Prototypeing • Kreativitet og Collaboration 2 Litteratur Theory U, Metaphores we live by, The vocabolarium of comics, • mere om HR og organisationsudvikling som Applikationsområde • Litteratur Working togetherGæster præsentere cases for opgave 2
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.