Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Aftenens program Dagsorden bestyrelsesvalg Valg af dirigent

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Aftenens program Dagsorden bestyrelsesvalg Valg af dirigent"— Præsentationens transcript:

1 Aftenens program Dagsorden bestyrelsesvalg Valg af dirigent
Bestyrelsens beretning Behandling af indkomne forslag Valg af bestyrelsesmedlemmer samt suppleanter Eventuelt Øvrig dagsorden Oplæg om børnenes dagligdag/læringstid

2 Bestyrelsens beretning 2015/16
Punkt 2 Der var engang…

3 Grønnegårdens historie Part 1 – den spæde start
Det første registrerede møde om grundlæggelse af menighedsbørnehaver i Esbjerg, fandt sted den 7. marts 1945. I april 1945 blev der arrangeret indsamling i de to kirker: Zions Kirke og Vor Frelser kirke samt by indsamling. Pengene skulle bruges til opstart af to børnehaver. Den 8.oktober 1946 var der indsamlet kr. i frivillige bidrag. Den 2. september 1948 Det blev besluttet, at oprettet 1 børnehave på Hjertingvej med 40 pladser til børn i alderen 2½ til 7 år. Tilbuddet er fortrinsvis til enlige kvinder eller fra hjem, hvor begge forældre har arbejde uden for hjemmet. Det besluttes, at der søges om lejlighed til Søster Ingrid Nielsen og Frk. Kobbelgaard, som bliver medhjælper.

4 Grønnegårdens historie Part 2 – Hjertingvej 62
Åbningstiden er fra kl. 6:30 – 17 hver dag undtagen mellem jul og nytår samt påskelørdag. Prisen er 4 kr. pr. barn ugentligt. 2 uddannede – 2 uuddannede og en rengøring samt en læge tilknyttet. Børnene fik ét måltid varm mad hver dag. Det første barn der bliver indskrevet i kartoteket er Aase Hansen – december 1948, under bemærkning – ”mor er skilt” Den 19. maj 1953 bliver det vedtaget, at tilbyde børn med spastisk lammelse og døve optagelse i børnehaven. Den 18. januar 1968 drøfter bestyrelsen mulighed for at flytte handicappede (spastisk lammede børn) til Langelandsvej. I løbet af 1983 bliver børnehaven udvidet med hørehæmmede børn (10 pladser), og et samarbejde med Fredericia hørecenter indledes. Pædagogerne bliver tilbudt ekstra uddannelse i Fredericia.

5 Grønnegårdens historie Part 3 – Grønnegade 57C
Den 20. april 1995 ser bestyrelsen på mulighed for at flytte fra Hjertingvej til Grønnegade – samtidig ændres navnet til Menighedsbørnehaven Grønnegården. Dette ændres dog efter pastor Sigurd Iversens død i til Børnehaven Grønnegården. Den 3. marts 1996 besluttes det, at flytte fra Hjertingvej og den 1. august 1997 flytter børnehaven ind på Grønnegade 57C. Den 21. november 2012 oplyser dagtilbudschefen, at kommunen ønsker at ændre ressourcepladsordningen. Grønnegården har på dette tidspunkt 8 ressourcepladser. Den 18. februar 2013 bliver bestyrelse og leder orienteret om, at de skal påbegynde nedjustering af personale i forhold til besatte ressourcepladser. Arbejdet påbegyndes i april 2013. Den 1. januar 2014 bliver Grønnegården nedlagt som specialbørnehave, der bliver afskediget to pædagoger og ansat en medhjælper i den ene stilling. Børnehaven bliver kort efter opnormeret til 68 pladser - en udvidelse med 18 pladser.

6 Grønnegården i dag Bestyrelse bestående af 7 medlemmer – 4 forældrevalgte, 2 bestyrelsesvalgte samt 1 medlem udpeget af personalegruppen En leder samt (efter nytår) en stedfortræder – begge pædagoger 5 stue pædagoger Mindst én pædagogmedhjælper Èn ung i job samt en vicevært Op til 68 børn – i 2016 normeret til 57 børn Alt i alt et rigtig stærkt hold med fokus på rummelighed og på at gøre børn til nysgerrige og tolerante mennesker… og så er vi grønne!! 

7 Sjov beretning men hvorfor...?
Vi har valgt at bibeholde et højt kompetenceniveau i Grønnegården for vi ønsker ikke at give køb på vores gode sociale arv! Vi håber og tror på at vores fantastiske personale og eventyragtige omgivelser vil kunne sikre den indtægt fremover (Læs: tilgang af børn) som gør at vi, i Grønnegården kan leve op til fordums storhedstid. Derfor!

8 Og så lige det der ikke passer ind andre steder! 
På en måde punkt 3 Og så lige det der ikke passer ind andre steder!  1. 2.

9 4. Valg til bestyrelsen 4 forældrerepræsentanter skal vælges...
2 forældrevalgte bestyrelsesmedlemmer (2 år) 2 suppleanter (1 år) Såfremt flere er opstillet end de ovenstående skal der afholdes skriftlig afstemning Kristina Auerbach (Supp) – genopstiller ikke Louise Wehner – genopstiller Merethe Riber – genopstiller (april) Rikke Elmstrøm (Supp) – genopstiller (april?)

10 5. Eventuelt


Download ppt "Aftenens program Dagsorden bestyrelsesvalg Valg af dirigent"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google