Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

INDLEDNING september 2014. 2 INDLEDNING Dagligvareleverandørerne DLF har fornøjelsen af at udsende en opdateret udgave af DLF Quarterly. omfattende 2.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "INDLEDNING september 2014. 2 INDLEDNING Dagligvareleverandørerne DLF har fornøjelsen af at udsende en opdateret udgave af DLF Quarterly. omfattende 2."— Præsentationens transcript:

1 INDLEDNING september 2014

2 2 INDLEDNING Dagligvareleverandørerne DLF har fornøjelsen af at udsende en opdateret udgave af DLF Quarterly. omfattende 2. kvartal 2014. DLF Quarterly giver medlemmerne et struktureret overblik over den danske detailhandel og de emner som er oppe i tiden. DLF Quarterly er en fakta baseret præsentation som frit kan anvendes af medlemmerne. Brug elementer helt eller delvist når I forbereder afrapportering overfor jeres interessenter, så som Bestyrelse, eksterne kontakter, udenlandske gæster m.m. Vi vil bestræbe os på en løbende tilpasning af rapporten til gavn for alle hvorfor vi nu har opdelt rapporten i afsnit. Det er derfor vigtigt at vi får feedback fra Jer – godt som skidt – så vi kan favne nye emner eller undgå områder som ikke har medlemmernes interesse. Skriv til ld@dansk-dlf.dk God fornøjelse! DLF TAK TIL DE AF VORE PARTNERE SOM HAR BIDRAGET MED INDHOLD.

3 Danmark i tal Demografi Det politiske system Politisk perspektiv Økonomiske nøgletal Pris og mængdeindeks Europæisk fødevareandel Europæisk prisniveau Europæisk volume Nordisk retail Nordisk detailhandel Top 10 Nordisk detailhandel – land Svensk Retail DLF Sverige POGP i Skandinavien Nordisk forbrugertillid Tilbudsaviser Nordisk 3 INDHOLD Hvem er hvem Markedsandele 10 års statistik + prognose Dansk detailhandel i tekst DS Coop Dagrofa Reitan Øvrige Tankstationer WWW Grænsehandel Houseware Trends Shoppertrends – brands Danskernes bekymringer Category shopper fundamentals Hvad driver Shopperen.. Årets lancering de sidste 13 år BSI – Brand Strength Index Temaer Tilbudsaviserne Top 10 kategorier Shopperadfærd Forbrugeradfærd Typer af indkøbskurv Kampagneadfærd Lanceringsprocessen Private Labels Discount Danmark Tilbuds impuls Salgskonsulentens rolle On Shelf Availability (OSA) 3

4 4 NYTTIGE LINKS Food Culture.dk Nyheder, analyser og perspektiv om fødevarer. Udgives af Landbrug & Fødevarer Retail News.dk Nyheder, analyser og perspektiv om fødevarer. Udgives af Landbrug & Fødevarerfodevarewatch.dk Nyheder, analyser og perspektiv om fødevarer. Ofte først med aktuelt branchenyt. Udgives af Jyllands-Posten. Danskhandelsblad.dk Nyheder og generelle kommentarer om Dansk Detailhandel. Udgives af Dansk Handelsblad Food Supply.dk Nyheder, analyser og perspektiv om fødevarer. Udgives af Industri Supply Danmark A/SFACTUM-analyse.dk Kundetilfredshedsanalyser for leverandører. Kontakt: jj@factum.dk dagligvareleverandørern e.dk Brancheorganisation for mærke-vare leverandører i Danmark. Altid først med nyheder fra dagligvare branchen.lf.dk Pressemeddelelser fra Landbrug & Fødevarer. Udgives af Landbrug & Fødevarerdhblad.dk Nyhedsmedie målrettet detailhandel og dagligvarehandel. Kontakt: 8615 8011

5 5 Strandvejen 70, 2900 Hellerup Kontakt: Susanne Rosborg Tllf.: +45 7788 2602 E-mail: susanne.rosborg.nielsen.com Web: www.nielsen.com Hasselager Centervej 13,1, 8260 Viby Kontakt: Ove Lindbjerg Pedersen Tlf.: +45 2270 3440 E-mail: olp@effectlab.dk Web: www.effectlab.dk Kærgårdsvej 28, 8660 Skanderborg Kontakt: Claus Nykjær Tllf.: +45 26 750 740 E-mail: cn@icoco.dk Web: www.icoco.dk Sylows Allé 1, 2000 Frederiksberg Kontakt: Peter Sakstrup Glavind Tlf.: +45 3832 2111 E-mail: peter.sakstrup.glavind@gfk.com Web: www.gfk.com Høve Stræde 1, 4550 Asnæs Kontakt: Helle Husted Tllf.: +45 2343 3140 E-mail: hh@retailinstitue.dk Web: www.retail-institute-scandinavia.dk Banegårdspladsen 5, 1577 København V Kontakt: Ole Norre Tlf.: +45 6991 1020 E-mail: on@relationmedia.dk Web: www.relationmedia.dk 5


Download ppt "INDLEDNING september 2014. 2 INDLEDNING Dagligvareleverandørerne DLF har fornøjelsen af at udsende en opdateret udgave af DLF Quarterly. omfattende 2."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google