Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Biløkonomerne Aarhus den 20. juni 2012 Værkstedsøkonomi Økonomisk vægtning Når virksomheder vurderes kan det give mening at vurdere ud fra 3 overordnede.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Biløkonomerne Aarhus den 20. juni 2012 Værkstedsøkonomi Økonomisk vægtning Når virksomheder vurderes kan det give mening at vurdere ud fra 3 overordnede."— Præsentationens transcript:

1 Biløkonomerne Aarhus den 20. juni 2012 Værkstedsøkonomi Økonomisk vægtning Når virksomheder vurderes kan det give mening at vurdere ud fra 3 overordnede indsatsområder: Omsætning Bruttoavance Faste omkostninger De faste omkostninger gennemgås ikke i dag.

2 Biløkonomerne Aarhus den 20. juni 2012 Værkstedsøkonomi Økonomisk vægtning - omsætningen VW’s omsætningsmix: Omsætningen stammer fra salgsafdelingen - i alt 72% Men hvor kommer bruttoavancen fra?

3 Biløkonomerne Aarhus den 20. juni 2012 Værkstedsøkonomi Økonomisk vægtning - bruttoavancen VW’s bruttoavance: Bruttoavancen stammer fra eftermarkedet. Hele 78 % af den opnåede bruttoavance stammer herfra. Tallet er dog inkl. den interne bruttoavance fra salgsafdelingen. Bruttoavancen i procent følger omsætningsmixet.

4 Biløkonomerne Aarhus den 20. juni 2012 Værkstedsøkonomi Økonomisk vægtning - omsætningen Skoda’s omsætningsmix: Omsætningen stammer fra salgsafdelingen - i alt 75%. Men overvægten af omsætningen stammer fra de brugte biler. En helt anden forretningsmodel. Men hvor kommer bruttoavancen fra?

5 Biløkonomerne Aarhus den 20. juni 2012 Værkstedsøkonomi Økonomisk vægtning - bruttoavancen Skoda’s bruttoavance: Bruttoavancen stammer fra eftermarkedet. Hele 75 % af den opnåede bruttoavance stammer herfra. Tallet er dog inkl. den interne bruttoavance fra salgsafdelingen. Bruttoavancen i procent følger omsætningsmixet.

6 Biløkonomerne Aarhus den 20. juni 2012 Værkstedsøkonomi Økonomisk vægtning - bruttoavancen Forretningsmodellen Der kan være stor forskel i forretningsmodellen virksomhederne i mellem, men uanset den valgte model, så er eftermarkedet økonomisk set meget vigtigt.

7 Biløkonomerne Aarhus den 20. juni 2012 Værkstedsøkonomi Økonomisk effekt - McKinsey Effekten af de overordnede indsatsområder: Omsætning Bruttoavance Faste omkostninger At reducere de faste udgifter med 1% giver 2% på bundlinien At øge mængden med 1% giver 3% på bundlinien At reducere de variable udgifter med 1% giver 6% på bundlinien At øge prisen med 1% giver 11% på bundlinien


Download ppt "Biløkonomerne Aarhus den 20. juni 2012 Værkstedsøkonomi Økonomisk vægtning Når virksomheder vurderes kan det give mening at vurdere ud fra 3 overordnede."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google