Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afKatrine Johannsen Redigeret for ca. et år siden
1
Biløkonomerne Aarhus den 20. juni 2012 Værkstedsøkonomi Økonomisk vægtning Når virksomheder vurderes kan det give mening at vurdere ud fra 3 overordnede indsatsområder: Omsætning Bruttoavance Faste omkostninger De faste omkostninger gennemgås ikke i dag.
2
Biløkonomerne Aarhus den 20. juni 2012 Værkstedsøkonomi Økonomisk vægtning - omsætningen VW’s omsætningsmix: Omsætningen stammer fra salgsafdelingen - i alt 72% Men hvor kommer bruttoavancen fra?
3
Biløkonomerne Aarhus den 20. juni 2012 Værkstedsøkonomi Økonomisk vægtning - bruttoavancen VW’s bruttoavance: Bruttoavancen stammer fra eftermarkedet. Hele 78 % af den opnåede bruttoavance stammer herfra. Tallet er dog inkl. den interne bruttoavance fra salgsafdelingen. Bruttoavancen i procent følger omsætningsmixet.
4
Biløkonomerne Aarhus den 20. juni 2012 Værkstedsøkonomi Økonomisk vægtning - omsætningen Skoda’s omsætningsmix: Omsætningen stammer fra salgsafdelingen - i alt 75%. Men overvægten af omsætningen stammer fra de brugte biler. En helt anden forretningsmodel. Men hvor kommer bruttoavancen fra?
5
Biløkonomerne Aarhus den 20. juni 2012 Værkstedsøkonomi Økonomisk vægtning - bruttoavancen Skoda’s bruttoavance: Bruttoavancen stammer fra eftermarkedet. Hele 75 % af den opnåede bruttoavance stammer herfra. Tallet er dog inkl. den interne bruttoavance fra salgsafdelingen. Bruttoavancen i procent følger omsætningsmixet.
6
Biløkonomerne Aarhus den 20. juni 2012 Værkstedsøkonomi Økonomisk vægtning - bruttoavancen Forretningsmodellen Der kan være stor forskel i forretningsmodellen virksomhederne i mellem, men uanset den valgte model, så er eftermarkedet økonomisk set meget vigtigt.
7
Biløkonomerne Aarhus den 20. juni 2012 Værkstedsøkonomi Økonomisk effekt - McKinsey Effekten af de overordnede indsatsområder: Omsætning Bruttoavance Faste omkostninger At reducere de faste udgifter med 1% giver 2% på bundlinien At øge mængden med 1% giver 3% på bundlinien At reducere de variable udgifter med 1% giver 6% på bundlinien At øge prisen med 1% giver 11% på bundlinien
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.