Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

DISPOSITION 1: INDLEDNING Tanja 2: KONFERRENCEN Målet for konferrencen Hanne Jacob Jaskovs indlægTine Helli Skærbaks indlægKent Fremtidsværkstedet som.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "DISPOSITION 1: INDLEDNING Tanja 2: KONFERRENCEN Målet for konferrencen Hanne Jacob Jaskovs indlægTine Helli Skærbaks indlægKent Fremtidsværkstedet som."— Præsentationens transcript:

1 DISPOSITION 1: INDLEDNING Tanja 2: KONFERRENCEN Målet for konferrencen Hanne Jacob Jaskovs indlægTine Helli Skærbaks indlægKent Fremtidsværkstedet som metodeHanne Fremtidsværkstedets emnerKent Thomas Vibjerg Hansens indlægPia Lori Mestres indlægPia 3: UDSTILLINGEN Tanja 4: ANSØGNING OM SPONSORSTØTTE Tine 5: PRÆSENTATION AF KURSUSSTEDET Kent & Tine 6: PROCESSEN Alle 7: FELTPRAKTIKKEN Alle

2 Mål for konferencen. Hensigten med konferencen er, at den skal være: Debatskabende omkring forskningsbibliotekets udvikling Inspirerende i forhold til integration af biblioteket i uddannelsesinstitutionen Give konkrete ideer og inspiration til fremtidige tiltag til integration af bibliotek i uddannelsesinstitution Give rum til at både bibliotekarer og brugere kan udtrykke holdninger og forventninger til fremtidens forskningsbibliotek Tilnærmelse mellem bibliotekarer og brugere Være netværksskabende dvs. skabe mulighed for at knytte fremtidige samarbejdskontakter Tilfredsstillede de forskellige læringsstile

3 Fra vidensvogter til projektkonsulent Visioner for forskningsbibliotekets rolle i forholdet til uddannelsesinstitutionen og de studerende. Torsdag den 3. april 09.00 – 09.30Ankomst og registrering 09.30 – 10.00Velkomst v/ Anna Gram 10.00 – 10.45Forelæsning v/Jacob David Jaskov 10.45 – 11.15Pause 11.15 – 12.00Forelæsning V/Helli Skærbak Brugeruddannelse en kerneydelse! 12.00 – 13.00Frokostbuffet

4 13.30 – 18.30Fremtidsværksted Fremtidsværkstedet gennemløber tre faser og er således en struktureret arbejdsmetode. De tre faser i fremtidsværkstedet er: Kritikfasen Fantasifasen/utopifasen Virkeliggørelsesfasen/realiseringsfasen Note: se bilag for uddybende beskrivelse 1.Værktøjer til brugerundervisning Prioritering og interaktion imellem de forskellige værktøjer til brugerundervisning. 2.Image Bibliotekets image set i forhold til de mange aktører. 3.Ressource udnyttelse Udnyttes, prioritering og udvidelse af ressourcerne – økonomisk og fagligt. 4.Bruger kompetence Udviklingen af de studerende til informations kompetente slutbrugere 19.00 – 20.30Aftensbuffet

5 Fredag den 4. april 08.00 – 09.00Morgenbuffet 09.30 – 12.30Fremtidsværksted fortsat 12.30 – 13.30Frokostbuffet 14.00 – 15.00Inspirationsrunde v/ Thomas Vibjerg Hansen, Ålborg Universitetsbibliotek v/ Lori Mestre, University of Massachusetts 15.00 – 15.30Afrunding v/ Anna Gram ØvrigtUdstilling Der vil under hele konferencen være adgang til den tilknyttede udstilling der viser eksempler på relevant anvendt teknologi og arkitektur.

6 3:Problemanalyse- og udforskning 4:Redigering / vurdering 1: Problembevidsthed og afklaring 7:Syntese og refleksion 2:Problemdefinering 6:Læring 5:Planlægning Tine aktivist og Pia pragmatiker Tanja teoretiker Kent reflektor og Hanne reflektor


Download ppt "DISPOSITION 1: INDLEDNING Tanja 2: KONFERRENCEN Målet for konferrencen Hanne Jacob Jaskovs indlægTine Helli Skærbaks indlægKent Fremtidsværkstedet som."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google