Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

- Et formidlingsbillede. PROGRAM Samarbejde er fundamentalt Eksempler på indsatsområder i BibZoom.dk: –Kvalitetsbetonet musikformidling –Brugerbaseret.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "- Et formidlingsbillede. PROGRAM Samarbejde er fundamentalt Eksempler på indsatsområder i BibZoom.dk: –Kvalitetsbetonet musikformidling –Brugerbaseret."— Præsentationens transcript:

1 - Et formidlingsbillede

2

3 PROGRAM Samarbejde er fundamentalt Eksempler på indsatsområder i BibZoom.dk: –Kvalitetsbetonet musikformidling –Brugerbaseret formidling –Formidling af det ukendte –Formidlingsvindue for de ikke-etablerede kunstnere –Glokalisering – tænk globalt, agér lokalt! BibZoom.dk, bibliotekerne og fremtidens musikbranche

4 Samarbejde er fundamentalt …Bibliotekernes image er stærkt… (image som seriøse og autoritative informationsformidlere ) Samarbejde mellem bibliotekerne / BibZoom.dk og… Brugerne - Interaktion omkring indhold Kunstnerne - Interaktion omkring promovering Musikpressen og andre formidlingsinstanser - Interaktion omkring formidling

5 Kvalitetsbetonet musikformidling - Beriget informationsmidling - Kvalitetsudsendelser som podcasts – ”mere P1 end P3” - Musikbiblioteksvagten – online-ekspedition Brugerbaseret formidling – lyttelister som inspiration - Lytterlister Formidling af det ukendte - Podcasts - World (film, musik) - Statens lydarkiv / kulturarv Formidlingsvindue for de ikke-etablerede kunstnere - Local Heroes - Diverse podcasts Glokalisering - fra global til lokal - Klassiske lytteklubber - Koncerter i lokalområdet - Festivaler (primært fokus på de små festivaler) - Link fra online- til fastformsmedier - Musikskoletalenter – samarbejde med lokalområdet - Podcasts om lokal musik BibZoom.dk – indsatsområder

6 Kvalitetsbetonet musikformidling - beriget formidling af sangskatten

7 Kvalitetsbetonet musikformidling - Beriget informationsmidling (eksternt)

8 Kvalitetsbetonet musikformidling - Kvalitetsradioudsendelser som podcasts

9 Kvalitetsbetonet musikformidling - Biblioteksproducerede udsendelsesportrætter

10 Kvalitetsbetonet musikformidling - Beriget informationsmidling - Kvalitetsudsendelser som podcasts – ”mere P1 end P3” - Musikbiblioteksvagten – online-ekspedition Brugerbaseret formidling - Lytterlister som inspiration Formidling af det ukendte - Podcasts - World (film, musik) - Statens lydarkiv / kulturarv Formidlingsvindue for de ikke-etablerede kunstnere - Local Heroes - Diverse podcasts Glokalisering - fra global til lokal - Klassiske lytteklubber - Koncerter i lokalområdet - Festivaler (primært fokus på de små festivaler) - Link fra online- til fastformsmedier - Musikskoletalenter – samarbejde med lokalområdet - Podcasts om lokal musik BibZoom.dk – indsatser

11 Brugerbaseret formidling - Lytterlister (inspiration samt videndeling)

12 Kvalitetsbetonet musikformidling - Beriget informationsmidling - Kvalitetsudsendelser som podcasts – ”mere P1 end P3” - Musikbiblioteksvagten – online-ekspedition Brugerbaseret formidling – lyttelister som inspiration - Lytterlister Formidling af det ukendte - Podcasts - World (film, musik) - Statens lydarkiv / kulturarv Formidlingsvindue for de ikke-etablerede kunstnere - Local Heroes - Diverse podcasts Glokalisering - fra global til lokal - Klassiske lytteklubber - Koncerter i lokalområdet - Festivaler (primært fokus på de små festivaler) - Link fra online- til fastformsmedier - Musikskoletalenter – samarbejde med lokalområdet - Podcasts om lokal musik BibZoom.dk – indsatser

13 Formidling af det ukendte - Podcasts Fokus: Lydkunst og elektronisk musik i bred forstand Fokus: Tilbagelænet elektronisk musik (Ambient, space, drone, downbeat, chillout etc.) Fokus: Yderligtgående genrer fra metal- og den elektroniske musik-scene

14 Formidling af det ukendte - World (film, musik)

15 Kvalitetsbetonet musikformidling - Beriget informationsmidling - Kvalitetsudsendelser som podcasts – ”mere P1 end P3” - Musikbiblioteksvagten – online-ekspedition Brugerbaseret formidling – lyttelister som inspiration - Lytterlister Formidling af det ukendte - Podcasts - World (film, musik) - Statens lydarkiv / kulturarv Formidlingsvindue for de ikke-etablerede kunstnere - Local Heroes - Diverse podcasts Glokalisering - fra global til lokal - Klassiske lytteklubber - Koncerter i lokalområdet - Festivaler (primært fokus på de små festivaler) - Link fra online- til fastformsmedier - Musikskoletalenter – samarbejde med lokalområdet - Podcasts om lokal musik BibZoom.dk – indsatser

16 Formidlingsvindue for de ikke-etablerede kunstnere Local Heroes – promovering af nye musiknavne - et samarbejde mellem BibZoom.dk, Bandbase, Koda, TDC, Berlingske, Spillesteder.dk, ORA Eksempler: Promovering af nye bands via podcasts og artikler på BibZoom.dk Samarbejde mellem lokale spillesteder og biblioteker: Local Heroes-koncerter i Odense, Viborg, Roskilde og København

17 Formidlingsvindue for de ikke-etablerede kunstnere - Local Heroes (artikler + podcasts)

18 Formidlingsvindue for de ikke-etablerede kunstnere - Local Heroes (artikler + podcasts)

19 Lokal band – artikel +podcast

20 Kvalitetsbetonet musikformidling - Beriget informationsmidling - Kvalitetsudsendelser som podcasts – ”mere P1 end P3” - Musikbiblioteksvagten – online-ekspedition Brugerbaseret formidling – lyttelister som inspiration - Lytterlister Formidling af det ukendte - Podcasts - World (film, musik) - Statens lydarkiv / kulturarv Formidlingsvindue for de ikke-etablerede kunstnere - Local Heroes - Diverse podcasts (bl.a. Local Heroes-podcast) Glokalisering - fra global til lokal - Klassiske lytteklubber - Koncerter i lokalområdet - Festivaler (primært fokus på de små festivaler) - Link fra online- til fastformsmedier - Musikskoletalenter – samarbejde med lokalområdet - Podcasts om lokal musik BibZoom.dk – indsatser

21 Glocalization - Think globally and act locally Skræddersy dit tilbud, så det passer til de lokale interesser og markeder. Eksempler: Microsoft Office laver sprogversioner, så det passer til det pågældende land. McDonald’s der laver reklamer som passer til aktuelle begivenheder i lokalområdet

22 Glokalisering – fra globalt til lokalt Essentiel bevægelse for at øge antal unikke brugere: Fra virtuel til fysisk musikformidling Socialt rum : fra online til fysisk rum Fra det generelt relevante til det lokalt relevante Eksempler på de følgende sider…..

23 Klassisk lytteklubber på bibliotekerne - et samarbejde mellem BibZoom.dk, DR og bibliotekerne Formål: Skabe en kobling fra det virtuelle til det fysiske bibliotek Princip: Månedens tema vælges af DR eller "Klassisk" Musikmagasin BibZoom.dk præsenterer månedens tema Lytteklubber etableres på bibliotekerne Efterfølgende debat på BibZoom.dk Eksempler på lokale glokaliseringstiltag: Lytteklubber (klassisk, jazz ell. lign.)

24 Koncert-arrangement baseret på tilbud fra BibZoom.dk Eksempler på lokale glokaliseringstiltag: - Koncerter

25 Eksempler på lokale fremstød: - Podcasts om lokal musik Musik fra RandersMusik fra EsbjergMusik fra OdenseMusik fra Aalborg Lokale bands promovering på BibZoom.dk - samarbejde mellem lokale bibliotek og musikskole (f.eks. Herlev)

26 Fremtidens musikbranche Ifølge ”The future of music : Manifesto for the digital music revolution” Folk konsumerer mere musik i dag end nogensinde før! CD-mediet år 2015 : Som at sælge is på Sydpolen Bevægelse fra fastform til online-form ligesom pladeselskaberne Digital network => The end of monopoly Information overload BibZoom.dk / bibliotekerne som informationsselektør (filtrér i det kendte og fokuser på det ukendte) D.I.Y - generationen: Kunstnere og forbrugere mødes direkte uden om pladeselskaber BibZoom.dk / bibliotekerne som udstillingsvindue / formidler af nye talenter (Local Heroes, podcasts om lokale talenter, m.m.) Musikgenrer mere differentierede – flere niche-orienterede kunstnere BibZoom.dk / bibliotekerne som formidler af det ukendte FM-Radio og andre formidlingsorganisationer: Mere formidling / mindre musik-nonstop Formidling fra online til fastform, fra virtuel til fysisk (fysisk tilstedeværelse og nærvær, f.eks. Lytteklubber) Fokus på kvalitetsformidling (”mere P1 end P3”) (f.eks. Pilot-podcasts, tidløse kvalitetsartikler) Flat-fee model => Celestial jukebox (eks. Spotify, Wimp) Ikke alle vil betale for licens for musikken


Download ppt "- Et formidlingsbillede. PROGRAM Samarbejde er fundamentalt Eksempler på indsatsområder i BibZoom.dk: –Kvalitetsbetonet musikformidling –Brugerbaseret."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google