Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Simulering af komplekse og kritiske skibsoperationer – simulation og praksis Program: 14.30 – 15.00 Generalforsamling i SIMTRANS 15.00 – 15.45 - Historisk.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Simulering af komplekse og kritiske skibsoperationer – simulation og praksis Program: 14.30 – 15.00 Generalforsamling i SIMTRANS 15.00 – 15.45 - Historisk."— Præsentationens transcript:

1

2 Simulering af komplekse og kritiske skibsoperationer – simulation og praksis Program: 14.30 – 15.00 Generalforsamling i SIMTRANS 15.00 – 15.45 - Historisk tilbageblik på udviklingen af FORCE Technology’s simulator aktiviteter v. divisionschef Stig Sand. - Præsentation af FORCE Technology’s seneste tiltag indenfor anvendelse af simulatorer v. afdelingschef Peter K. Sørensen. 15.45 – 16.30 Indlæg ved havnelods Brian Schmidt Nielsen om skibsoperationer af større skibe, havnelodsning og –manøvrering, brug af slæbere, Ship To Ship operationer, træning i simulator mv. 16.30 – 17.30 Åbent hus i FORCE Technology’s full mission slæbebådssimulator system, hvor der også bliver budt på en forfriskning.

3 FORCE Technology Seneste udvikling indenfor anvendelse af simulatorer

4 Indhold - Vores faciliteter - Slæbebåds simulering – nye krav til udstyr, simulatoren og modellerne - Nye kurser der har krævet udvikling af nye simulator features - Udviklingsperspektiver

5 Facilities in Lyngby, Denmark 1.Full-mission simulator, 360 o 2.Full-mission simulator, 210 o 3.Full-mission simulator, 210 o 4.Part task simulator, 130 o 5.Tug cubicles, 2 pcs. 6.Full-mission tug simulator, 360 o 7.Closed circuit wind tunnel (WT1) 8.Boundary-layer wind tunnel (WT2) 9a.Wide boundary-layer wind tunnel (WT3) 9b.Wide boundary-layer wind tunnel (WT4) 10.Climatic wind tunnel (WT5) 11.Simulator assembly hall 12.Deep water towing tank 13.Shallow water towing tank 14.Workshop

6 The simulator bridges

7

8 360º FOV Full Mission Tug Simulator System

9 H-bridge D-bridge 2 x tug cubiclesAdvanced vector tug panel Interactive Full Mission Tug System

10

11

12

13

14 Why realism?

15

16 Svitzer mobile tug simulator

17 Voith Schneider Tug Simulator for Research, Development and Demonstration

18 FORCE Technology’s tug models include various effects in order to obtain realistic interaction with the assisted vessel including, but not limited to: Fender hull interaction (various fender types) Wake effect from assisted vessel Tug - Ship Hydrodynamic Interaction Realistic escort towing Interaction between the propulsion devices of the tug Wash effect in visual scene Specific towline elasticity and damping, break load catenary curve, weight Tug modelling

19 Advanced 3D stereoscopic visual system

20 New courses – emergency towing

21 New courses – Ship to Ship transfer

22 New courses – Management training Versioneret til private og offentlige virksomheder samt organisationer


Download ppt "Simulering af komplekse og kritiske skibsoperationer – simulation og praksis Program: 14.30 – 15.00 Generalforsamling i SIMTRANS 15.00 – 15.45 - Historisk."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google