Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Microsoft Executive Circle Brunch Desktop/Server Management With Microsoft System Management Server John Leidland, MAN B&W Diesel A/S Systems Engineer,

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Microsoft Executive Circle Brunch Desktop/Server Management With Microsoft System Management Server John Leidland, MAN B&W Diesel A/S Systems Engineer,"— Præsentationens transcript:

1 Microsoft Executive Circle Brunch Desktop/Server Management With Microsoft System Management Server John Leidland, MAN B&W Diesel A/S Systems Engineer, Basic Infrastructure E-mail: jxl@manbw.dk

2 Hvem er MAN B&W Diesel A/S? MAN B&W er førende på dieselmotormarkedet både i Danmark og internationalt. Dieselmotorproduktionen startede allerede i 1898, da man indgik en licensaftale med Rudolf Diesel, som gav det daværende B&W eneret til at udvikle og producere dieselmotorer i Danmark. I 1904 så den første B&W-producerede dieselmotor lyset, og i dag har MAN B&W mere end 2.300 medarbejdere i Danmark fordelt på tre lokationer i henholdsvis Frederikshavn, Holeby på Lolland og hovedkvarteret i København. MAN B&W har tre grene, som driver forretningen. Vi udvikler dieselmotorer og generatoranlæg, som vi enten selv producerer eller sælger på licens i Østen. Dernæst servicerer vi disse motorer og sælger reservedele til dem. Endvidere udvikles og produceres stationære anlæg, som sælges til kraftværker verden rundt

3 Udfordringer: − Installation samt opdatering af software programmer, langsom og omstændig − Daglig support langsommelig, især i yder områder af virksomheden − Rapportering af hardware/software – manuelt arbejde − Sikkerheds opdateringer, herunder antivirus opdatering, kunne skabe ”panik” tilstand Krav til nyt management system: – Identificering af installeret hardware og software – Identificering af software som ikke eller sjældent benyttes – Hurtig fleksibel udrulning af software, opdateringer m.m. – Fjernstyring – Rapportering Baggrund for projektet

4 Implementering & Ressource krav Hardware: 1-2 servere pr. lokation (WAN) Personale: 2-3 medarbejder skal uddannes Helpdesk/support afdeling generelt skal have en god indføring i produktet. Holeby København Frederikshavn

5 Basic Infrastructure - HomeSite

6 Software Bestilling

7 Server Management

8 Rapportering

9 Alle værdier i dette regneark er fiktive Rapportering

10 Alle værdier i dette regneark er fiktive

11 Rapportering Alle værdier i dette regneark er fiktive

12 Vi har nu et yderst velfungerende Management miljø: –Hurtig udrulning af software (<3 timer) –Hurtig svar på ledelses spørgsmål (rapportering) –Mulighed for overtagelse af skærm/tastatur har givet en bedre service –Oversigt over software, som ikke er på firmaets licens liste –Tilfredse brugere –Helpdesk / drift personale har bedre tid til deres opgaver –Login Script informationer gemmes i SMS database Status

13 Helpdesk Utility (Logon Script)

14 Helpdesk Utility (WMI-Info)

15 Drift Software Push


Download ppt "Microsoft Executive Circle Brunch Desktop/Server Management With Microsoft System Management Server John Leidland, MAN B&W Diesel A/S Systems Engineer,"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google