Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

B u i l t t o r u n - D e s i g n e d f o r c h a n g e Infrastructure deployment Windows 2000, Office XP Sune Andersen Novo Nordisk IT A/S.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "B u i l t t o r u n - D e s i g n e d f o r c h a n g e Infrastructure deployment Windows 2000, Office XP Sune Andersen Novo Nordisk IT A/S."— Præsentationens transcript:

1 B u i l t t o r u n - D e s i g n e d f o r c h a n g e Infrastructure deployment Windows 2000, Office XP Sune Andersen Novo Nordisk IT A/S

2 2 En del af Novo Gruppen Novo Nordisk IT skaber innovative IT-løsninger – built to run, designed for change – Novo A/S Novo Nordisk A/S Novozymes A/S Novo Nordisk Engineering A/S Novo Gruppens fælles værdier Ansvarlige – ambitiøse – ansvarsbevidste – i aktiv dialog med vores interessenter – åbne og ærlig – parate til forandring 90 datterselskaber verden over Novo Nordisk Servicepartner A/S Novo Nordisk IT A/S 628 mio. DKK i omsætning (2001) 560 ansatte (2001) Novo Gruppen Mere end 29 mia. DKK i omsætning (2001) Flere end 18.000 ansatte (2001)

3 3 Novo Nordisk IT A/S Vores helpdesk yder daglig support til 11.000 klienter i Danmark og teknisk rådgivning mv. i 65 lande Vi har en Global standard for client håndtering Vi drifter 30 terrabytes applications information 24 timer i døgnet med en oppetid på over 99,5 pct. Vi vedligeholder netværk for ca. 18.000 brugere og telefoni for ca. 13.000 fastnettelefoner og 6.300 mobiltelefoner verden over Vi har implementeret SAP R/3 hos ca. 4.000 brugere i 42 lande Vi har udviklet løsninger til effektivisering af forretningsgange i laboratorier, produktionsmiljøer m.m., og skabt innovative web- løsninger for medarbejdere og kunder Vi har implementeret: Win95, Win2000, Exchange5.5, Exchange2000, Office95, Office2000, OfficeXP, NT4, Win2000 Active Directory, SMS1.1, SMS2.0 o.s.v

4 B u i l t t o r u n - D e s i g n e d f o r c h a n g e Why? How? Learningpoints Windows XP og Office XP

5 5 Why? Windows XP og Office XP Åbenlyse gode grunde Svære at finde nuværende standard er død, e.g. Win95 funktionalitets behov, herunder sikkerhed krav fra LoB applikationer standardisering God business case og ledelse opbakning ”Gratis” implemtering Anden opdatering nødvendig, f.eks. sikkerhed Svære at koordinerer med LoB projekter ”Stay Current” som koncept Sikre infrastrukturens ”agility”

6 6 Get it approved Business case Klare og forståelige budskaber, men forvent ikke du kan bevise fordele med sikkerhed Forankring i topledelsen E.g. Stability on workstation with NT4 Assumptions : WIN95 -> 2,5 unwanted reboots/month 10000 workstations, 15 min reboot 10000 x (2,5-0,9) x ¼ x 12 = 48000 hours / year 48000 hours x 235 DKK/h = 11,3 mil DKK / year

7 7 Get it approved Kommuniker Business case efterfølgende DKK 0 DKK 50,000 DKK 100,000 DKK 150,000 DKK 200,000 DKK 250,000 DKK 300,000 DKK 350,000 DKK 400,000 (000)' Voice Technology DKK 7,497DKK 16,481 Voice Network DKK 5,491DKK 7,069 Distributed Computing DKK 142,912DKK 202,501 Wide Area Data DKK 27,315DKK 35,159 Data Center DKK 12,888DKK 22,431 UNIX DKK 36,996DKK 51,644 NT DKK 10,149DKK 16,387 AS/400 DKK 6,487DKK 7,357 Novo2000Peer2000 Novo Nordisk Peer group “The cost picture for Novo in 2000 is very favourable. Novo performs better than the peer group in all areas. With the high level of efficiency at Novo, drill down studies are required to accurately pinpoint individual cost items for further reduction.“ Gartner benchmark study, May 2001 ”

8 8 Stay Current En ledelses process Technology Portfolio Review Evaluere Teknologier Bestem tidslinier Processen Teknologi ejere Teknologi eksperter Konsolidering Ledelses godkendelse Do we have a strategy for this area ? – Should we have one? How many times have we evaluated this product? Are we standardizing too much or too little ? Will our competencies match the technologies we will use ? What will the desktop OS be when my project is done ? Should we have replaced this years ago? Who makes sure we do not introduce redundant technologies?

9 B u i l t t o r u n - D e s i g n e d f o r c h a n g e Why? How? Learningpoints

10 10 Deployment Lav en realistisk plan ” Rocket science”! 1. Teknisk og funktionelt design 2. Test og test og test 3. Roll-out og kommunikations plan 4. Pilot installation 5. Installation 6. Efterfølgende support Planlægning og Kommunikation

11 11 Benyt ”best practicies” Operativsystem migrering Traditionel ”Rip and Replace” scenario Image installationer, CD og net Fokus på Logistik End-user aftaler Data back-up Office XP migrering Pakke installationer over net e.g. SMS o.s.v. Tekniske opgarderinger End-user information

12 12 Slutbruger kommunikation og support arbejdsplan General Information mail User view Software registration survey -5wMigration-1w-2w-3w-4w Answer period 3 dayss mail General info New Password Migration Presentations Post- support Support view 5 weeks mail4 weeks mail Follow-up period OK -> migration Error -> contact user No answer -> contact user Problem -> no migration No contact -> wait Migration

13 13 6000 Windows 2000 på 50 dage 6500 Office XP på 14 dage Keep momentum

14 14 Win2K/Office XP migrering lessons learned Klare mål Formelle aftaler Hurtig implementering Og husk, det daglige support behov falder IKKE, det fokuserer anderledes

15 15 Hvad er målet? Optimal IT infrastruktur er ”usynlig” Spørgsmål?

16 16 Novo Group IT infrastructure history From 1996 until now 19971998199920001996 2001 NICE2 (Win2K) NEWS (NT4) NICE (Win95/Office95) GO! DK (Outlook) GO! Aff. (Outlook) MILO (Office2000) MILO Aff. (Office2000) ”NICE era” NICE2 (W2K DK) Server Client ”NICE2 era” Office XP 2002 GISP (W2K aff)


Download ppt "B u i l t t o r u n - D e s i g n e d f o r c h a n g e Infrastructure deployment Windows 2000, Office XP Sune Andersen Novo Nordisk IT A/S."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google