Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afAnita Jakobsen Redigeret for ca. et år siden
1
Parkeringsrestriktioner i Aalborg Kommune
Martin Fischer Trafik og Vejafdelingen Aalborg Kommune
2
Parkeringspolitik Med udgangspunkt i, at det nuværende antal p-pladser i midtbyen anses for dækkende, skal der fortsat arbejdes for at forbedre p-forholdene med etablering af centralt beliggende større p-anlæg, der kan indgå i det etablerede P-infosystem P-pladserne i midtbyen skal først og fremmest bruges til korttidsparkering. Langtidsparkering bør foregå i udkanten af midtbyen Indsatsområder: Udvidelse af p-afgiftsområdet overvejes Placering af nyt p-hus Muligehed for etablering af park and ride undersøges Udvidelse af beboerlicensområdet til også at omfatte Vestbyen undersøges i forbindelse med udarbejdes af lokal Trafik- og miljøplan.
3
Restriktioner anvendt i Aalborg Kommune
Tidsbegrænsning 15 minutter 30 minutter 1 time 2 timer 3 timer Betaling 4 kr./time 7 kr./time 10 kr./time Abonnementskort P-licens (250 kr./år)
4
P-afgifter i Aalborg centrum
P-afgiftsordningen startede 1. maj 1989. I perioden få ændringer i takster og områder. 1. januar 2003 blev følgende ændret: Udvidelse af område fra ca til p-båse Takststigning med 2 kr./time til 7 og 10 kr./time, - nye områder dog kun 5 kr./time Udvidelse af afgiftsbelagt tid fra 45 til 56 timer/uge 3. januar 2004: Områder med 5 kr./time → 4 kr./time
6
Abonnementskort Abonnementskort 3/1 2004 prisfald
1 år: 2600 → 1400 kr. 3 mdr.: 750 → 400 kr. 1 mdr.: 275 → 150 kr. Abonnementskort kan anvendes på markerede pladser.
7
Effekt af nye p-afgifter
8
Parkeringsafgifter i Aalborg centrum
9
Parkeringsafgifter i Aalborg centrum
10
Brug af GIS - Registrering af p-båse i GIS
Registrering af antal, type, restriktion og tidsbegrænsning Værktøj til brug ved tællinger
13
Parkeringspolitik Med udgangspunkt i, at det nuværende antal p-pladser i midtbyen anses for dækkende, skal der fortsat arbejdes for at forbedre p-forholdene med etablering af centralt beliggende større p-anlæg, der kan indgå i det etablerede P-infosystem P-pladserne i midtbyen skal først og fremmest bruges til korttidsparkering. Langtidsparkering bør foregå i udkanten af midtbyen Indsatsområder: Udvidelse af p-afgiftsområdet overvejes Placering af nyt p-hus Muligehed for etablering af park and ride undersøges Udvidelse af beboerlicensområdet til også at omfatte Vestbyen undersøges i forbindelse med udarbejdes af lokal Trafik- og miljøplan.
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.