Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

“RoundTable Meetings”. Slide No. 2 Flemming Wulff Hansen 3 Juni 2005 “RoundTable Meetings” Formål – Værktøj til strategisk planlægning. – Inspiration.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "“RoundTable Meetings”. Slide No. 2 Flemming Wulff Hansen 3 Juni 2005 “RoundTable Meetings” Formål – Værktøj til strategisk planlægning. – Inspiration."— Præsentationens transcript:

1 “RoundTable Meetings”

2 Slide No. 2 Flemming Wulff Hansen 3 Juni 2005 “RoundTable Meetings” Formål – Værktøj til strategisk planlægning. – Inspiration til løsning af konkrete problemer Metode – Indsamle viden og information om den faktuelle situation og trends – Analyse af data – Analyse af respondenternes spørgsmål Formidling – Rapport med konklusioner – Workshop, hvor bidragsyder debatterer resultat

3 Slide No. 3 Flemming Wulff Hansen 3 Juni 2005 Spørgeskemaet

4 Slide No. 4 Flemming Wulff Hansen 3 Juni 2005 Spørgeskemaet

5 Slide No. 5 Flemming Wulff Hansen 3 Juni 2005 Spørgeskemaet

6 Slide No. 6 Flemming Wulff Hansen 3 Juni 2005 Rapporten

7 Slide No. 7 Flemming Wulff Hansen 3 Juni 2005 Rapporten

8 Slide No. 8 Flemming Wulff Hansen 3 Juni 2005 Rapporten

9 Slide No. 9 Flemming Wulff Hansen 3 Juni 2005 Konklusioner

10 Slide No. 10 Flemming Wulff Hansen 3 Juni 2005 Observationer fra workshop Security Observation: Udgifter til Security vil stige. Der er planlagt store investeringer i ITV m.v. På sigt vil udgifter (måske) falde. Sikkerhedsniveauet er det samme. Outsoursing 4.1 Outsoursing er kommet for at blive. Ingen havde erfaringer med god intern service. Problemer relatere sig primært til fleksibilitet og ekspertise. W havde outsourset rengøring på trods af at det var dyre, men de fik ekspertise! Kun et eksempel på at bringe noget in-house igen. Internationale aftaler 4.4 Det internationale perspektiv var motiveret med ”one point of contakt” og volumen. Indkøbsstrategi Godkendte leverandører + topstyret serviceniveau. Brugerproblematik: Brugernes behov er vigtigt at få klarlagt, da der i visse tilfælde over-performers. Udbudsformer eAktion bruges kun til varekøb. Ingen mente det egnede sig til serviceydelser. Tilbud/forhandling ansås som den mest effektive metode på dette område. Synergi Det var mere almindeligt at ”single source” end pakkeløsninger. Kun en var på vej med dette og deres tilgang til problemet var ledelsens krav om hurtige besparelser. (Dyr intern funktion) Grænseflader 2.3 Problemer med grænseflader mellem indkøb og FM funktioner. Organisering af FM Intern FM og ekstern FS: FM er en ledelsesdisciplin. Kontakt for FM funktion til topledelsen er vigtig. Flere modeller.

11 Slide No. 11 Flemming Wulff Hansen 3 Juni 2005 Observationer fra workshop Problemer er de samme men løsningen afhænger af moderselskabets branche og ikke problemets karakter! Flyindustri – Bod og straf Bank – Kompleks incitaments aftale Detailhandel – Logistik og ekspertise National televirksomhed – Arbejdsmarkedsaftaler Medicinal virksomhed – Stabilitet/leverancesikkerhed


Download ppt "“RoundTable Meetings”. Slide No. 2 Flemming Wulff Hansen 3 Juni 2005 “RoundTable Meetings” Formål – Værktøj til strategisk planlægning. – Inspiration."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google