Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afAndrea Christoffersen Redigeret for ca. et år siden
1
Kvalitet i undervisningen i NGO-perspektiv Bo Tovby Red barnet den 6. marts 2007
2
Rettighedsbaseret tilgang Universal Declaration of Human Rights Child Rights Convention MDG EFA-declaration and Dakar Framework
3
Værdier Respekt Deltagelse Lighed Inklusion
4
Principper for Quality Education i programarbejdet Relevant Appropriate Participatorisk Fleksibel Inkluderende Protective
5
Sierra Leone
6
Syd-Sudan
7
Skriv en ny fremtid Gennemførselsrate (formal og non-formal) First grade promation rate (ECD) Teaching and learning materials Pupil:trained teacher ratio Indhold: –Survival strategies –Health –Tolerance –Mother tongue
8
Learner centred Education Aktivere elevens egne ideer Bygge på tidligere erfaringer Anerkende og inddrage elevernes synspunkter Kulturimperialisme eller udvikling?
9
Budgetstøtte Godt instrument målt på egne præmisser Overser de svage stater –FTI, MDTF og PRSP uegnede i CAFS Svage stater skaber konflikt i nabolande (samarbejdslandene) Øget Donor-NGO-samarbejde del af løsningen
10
NGO-donor-samarbejde, til forbedring af Quality Education NGOer kan sikre QE på lave niveauer Monitorering af budgetstøtte –Sikre civilsamfundskomponent (Bolivia) –Sandwich-effekt (DFID) –Universiteter (Nicaragua) –Budget tracking Education Cluster Påvirke WB og IMF Identificere Trust Gaps
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.