Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Markedsføring IV – e-business

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Markedsføring IV – e-business"— Præsentationens transcript:

1 Markedsføring IV – e-business
Målet for 5. lektionsgang Tilgang til udvikling: strategi & implementering Opbygning Fremtiden for EC Opgaven Dias Markedsføring IV Lektionsgang - © Andy Skovby

2 Hvorfor strategi? Strategi: “A broad-based formula for how a business is going to compete, what its goals should be, and what plans and policies will be needed to carry out those goals”. Man kan planlægge, reagere, være innovativ Dias Markedsføring IV Lektionsgang - © Andy Skovby

3 Hvorfor overveje EC i sin strategi?
Reach – Richness Det er muligt at nå mange med rig information (one-to-one, personalisering osv.) Det kan gøres let og billigt Interaktionsmuligheder høje Mulighed for niche Dias Markedsføring IV Lektionsgang - © Andy Skovby

4 Strategi (1:4) – Indledning
Hvad sker der? At forstå firmaet, industrien/branchen og konkurrencen Kritisk analysere af ”sig selv” og omverden Mission / vision S - Strengths STYRKE - i virksomheden W - Weaknesses SVAGHEDER - i virksomheden T - Threats TRUSLER - i omgivelserne O - Opportunities MULIGHEDER - i omgivelserne Dias Markedsføring IV Lektionsgang - © Andy Skovby

5 Strategi (2:4) – Formulering
Vælge muligheder Planlægge Forretningsplan Cost/benefit – ROI Vurdere risiko Prisfastsættelse osv. osv. Dias Markedsføring IV Lektionsgang - © Andy Skovby

6 Strategi (3:4) – Implementering
Webteam eller projektgruppe Pilotprojekt Ressourcer Udfør i etaper/delmål Løbende evaluering af delmål Værd at overveje: Teknologi? Applikationer? Outsourcing? Alliancer / partnere? Påvirkning/ændringer internt i organisationen? Dias Markedsføring IV Lektionsgang - © Andy Skovby

7 Strategi (4:4) – Evaluering
Evaluering ASAP Kan være endelig, men kører også løbende ”Måleredskaber” i forhold til målene giver feedback. Der reageres med korrigerende handlinger Dias Markedsføring IV Lektionsgang - © Andy Skovby

8 En tjekliste [En tjekliste] [Findes særskilt til download]
Dias Markedsføring IV Lektionsgang - © Andy Skovby

9 Vi kan lære fra succeser og fiaskoer
Kernen: Manglende finansiering eller man tjente ikke nok penge => dårlige forretningsmodeller Faktorer for succesfuld B2C e-commerce: Effektiv marketing management Attraktive Web sites Bygge stærke bånd med kunder Faktorer for succesfuld B2B e-commerce: Handelspartnere er gearet til at samhandle integration af informationer internt og I værdikæden Applikationer er fuldendte Overall faktorer for succesfuld e-commerce: Den rigtige forretningsmodel Organisationen er parat til at blive en e-business Dias Markedsføring IV Lektionsgang - © Andy Skovby

10 Twelve Truths About How The Internet Really Works
The Internet is not as disruptive to business as we thought If it doesn’t make cents, it doesn’t make sense Time favors incumbents Making a market is harder than it looks There is no such thing as “Internet time” “Branding” is not a strategy Entrepreneurship cannot be systematized Investors are not your customers The Internet still changes everything The Internet changes your job The distinction between Internet companies and non-Internet companies is fading fast The real wealth creation is yet to come Dias Markedsføring IV Lektionsgang - © Andy Skovby Kilde: Jerry Useem, 2000, ” Dot-coms What Have We Learned?”, Fortune.com.

11 Hvad skal der til for at bygge et website?
Vælge en webhost Registrere domænenavn(e) Indhold fremstilles og styres ”på plads” Designe websitet Konstruere websitet og teste det Markedsføring Dias Markedsføring IV Lektionsgang - © Andy Skovby

12 Vælge en webhost & domænenavn(e)
Muligheder at vælge imellem: ”Shop-byggere”, ISPs, dedikeret server hosting services og selv-hosting Der skal tænkes på: Sikkerhed Hastighed Support (software & teknisk) Oppetider Skalerbarhed Pris Statistik Vælge domænenavn(e) Dias Markedsføring IV Lektionsgang - © Andy Skovby

13 Indhold, design og konstruktion
Konstruktionsmuligheder for websitet Intern udvikling, eksterne kontrakter og partnerships giver forskellige muligheder for hvem der bygger websitet Tilbyde indhold, som tiltrækker og holder på besøgende Indhold er ALT! Indhold kan blive fremstillet, købt, eller fås gratis. Tilbyd indhold som sitets besøgende vil have og forventer Designe og byg det besøgsvenlige site Dias Markedsføring IV Lektionsgang - © Andy Skovby

14                                                                                                                                                                               Model, som kan anvendes til planlægning og analyse af den visuelle kommunikation på websites Dias Markedsføring IV Lektionsgang - © Andy Skovby

15 Markedsføringen af websitet
Reklamer og marketingstrategier (kap. 5) Sitet og indhold er en ressource på visitkort, brevpapir, s osv. Optimering i søgemaskiner Optimering af keywords på selve sitet Gør hvad dine konkurrenter gør – bare bedre ! Dias Markedsføring IV Lektionsgang - © Andy Skovby

16 Fremtiden ? EC vil fortsætte med at ekspandere og ændre sig. Bl.a. fordi: Infrastruktur bliver bedre og billigere Forbrugerne og organisationer bliver mere fortrolige med EC Flere forbrugerne og organisationer ”kommer til” Sikkerhed bliver bedre Flere services vil gøre det lettere at handle Flere produkter og services kommer online – og bliver billigere Specielt trådløse enheder (m- og l-commerce) og ”Internet of Things” vil få betydning for mulighederne med EC Dias Markedsføring IV Lektionsgang - © Andy Skovby


Download ppt "Markedsføring IV – e-business"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google