Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Norway 1 December 2005 BEST PRACTICE CONFERENCE SJEC Denmark - Egon Sveistrup - Poul Stenderup.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Norway 1 December 2005 BEST PRACTICE CONFERENCE SJEC Denmark - Egon Sveistrup - Poul Stenderup."— Præsentationens transcript:

1 Norway 1 December 2005 BEST PRACTICE CONFERENCE SJEC Denmark - Egon Sveistrup - Poul Stenderup

2 The 30 selected SME´s •Blåvandhuk Turist- og Erhvervsforening •Jan Toftdal •Industrivej 18 •6840 Oksbøl •Aabenraa, den 21. oktober 2005 •Feedback på Jeres engagement i projektet ICT for SME´s •I 2004 udfyldte du et spørgeskema, som skulle danne grundlag for en analyse omkring brugen af Informations- og KommunikationsTeknologien i små og mellemstore virksomheder i Danmark – ”ICT for SME´s” •I dette projekt deltager 7 lande (Danmark, Norge, Sverige, Belgien, Nordtyskland, Holland og Storbritannien). Virksomheder fra alle de deltagende lande har udfyldt et tilsvarende skema, og nu foreligger mellemresultaterne af analysen, som er varetaget af universitetet i Stavanger, Norge. Resultaterne dokumenterer at danske små og mellemstore virksomheder ligger i toppen på området. •Tillykke med det - kan vi jo så rose hinanden! •Sønderjyllands ErhvervsCenter er yderst tilfreds med det flotte resultat. Hermed fjernes de formodninger, som man på forhånd havde om, at danske virksomheder skulle være dårligere på området sammenlignet med de øvrige landes virksomheder. •ErhvervsCenteret samt de tilknyttede konsulenter har udvalgt 30 virksomheder, som vi gerne vil arbejde videre med og Jeres firma er blandt disse. •Derfor vil der i nærmeste fremtid blive arrangeret temamøder, hvor I vil blive inviteret til at drøfte de resultater, som spørgerunden har åbenbaret. Målet med dette EU projekt er dels at analysere virksomheder i Nordsøområdet, men som fase to at få udarbejdet nogle uddannelseskoncepter, - i første omgang på dansk plan, men senere også på EU plan. Der vil senere blive en koordinering af alle resultater fra de deltagende virksomheder fra samtlige deltagende lande. •Betragt denne henvendelse som en venlig information om, at projektets analysefase er fuldt aktiv, og at vi er ved at forberede de næste initiativer, som vi vil annoncere i løbet af den kommende tid. •Med venlig hilsen •Sønderjyllands ErhvervsCenter •Egon SveistrupTine Jakobsen •AfdelingslederSystemkoordinator

3 To not selected SME´s •LO-Sønderjylland •Villy Sahl •Bjerggade 4L •6200 Aabenraa •Aabenraa, 15. november 2005 •Feedback på Jeres engagement i projektet ICT for SME´s •I 2004 udfyldte du et spørgeskema, som skulle danne grundlag for en analyse omkring brugen af Informations- og KommunikationsTeknologien i små og mellemstore virksomheder i Danmark – ”ICT for SME´s” •I dette projekt deltager 7 lande (Danmark, Norge, Sverige, Belgien, Nordtyskland, Holland og Storbritannien). Virksomheder fra alle de deltagende lande har udfyldt et tilsvarende skema, og nu foreligger mellemresultaterne af analysen, som er varetaget af universitetet i Stavanger, Norge. Resultaterne dokumenterer at danske små og mellemstore virksomheder ligger i toppen på området. •Tillykke med det - kan vi jo så rose hinanden! •Sønderjyllands ErhvervsCenter er yderst tilfreds med det flotte resultat. Hermed fjernes de formodninger, som man på forhånd havde om, at danske virksomheder skulle være dårligere på området sammenlignet med de øvrige landes virksomheder. •Projektet afsluttes ultimo 2006 og i den mellemliggende tid, vil I løbende blive orienteret om projektets resultater. Målet med dette EU projekt er dels at analysere virksomheder i Nordsøområdet, men som fase to at få udarbejdet nogle uddannelseskoncepter, - i første omgang på dansk plan, men senere også på EU plan. Der vil senere blive en koordinering af alle resultater fra de deltagende virksomheder fra samtlige deltagende lande. •Betragt denne henvendelse som en venlig information om, at projektet er fuldt aktiv, og at der løbende vil blive annonceret om udviklingen i projektet. •Med venlig hilsen •Sønderjyllands ErhvervsCenter •Egon SveistrupTine Jakobsen •AfdelingslederSystemkoordinator

4 Company: Ribe Dyreklinik Product – •Practical veterinary work •All species of animal + shop Employers – 11 Turnover – 10,5 mil. (Veterinary Hospital)

5 Technical equipment •ADSL •Access to Internet •Cell phones •Desktop – Laptop – Network – Digital c. •Firewalls – backup routines •Virus and spam protection

6 Software •Word and Excel •Customer control and invoicing systems •Systematic information storing •E-mail communication •Homepage •Integrated software solutions

7 The way to optimal ITP (Practical handling of IT technology) IT as support to the management Is dependent on the company’s capacity to make use of the 3 issues below Innovation and information in the company - internal and external Internal and external linking as support for innovation Infrastructure as basis for other IT-functions IT as support for innovation IT as support for company development IT as support for operation

8 The way to optimal ITP (Practical handling of information control) Information retrieval Handling Is dependent on the capabilities below The ability to make good decisions depends on the quality of and the accessibility to information Good maintained information improves the decision-making Logical organisation of information improves the possibility for maintenance The type of information determines how it is systematized Collecting Organisation Maintenance

9 The way to best IBV (Work with information proceedings and values) Pro-activity Sharing Transparency Is dependent on the other 5 forms of behaviour “I share, because it is in my interest to share” Openness in relation to defeat, mistakes – mutual trust Statement of information for control of future company development If formal sources are true and of high quality, they will be used Ensures effective sharing of sensitive information Control Formality Integrity

10 Practical handling of IT technology (ITP)

11 Practical handling of IT technology Sphere of contribution •IT for management support •IT for innovative work •IT for control of business routines •IT for control of operative tasks Method: •Sparring and company adapted courses

12 Practical information control (IMP)

13 Practical information control Sphere of contribution •Search and identification of information •Collection of information •Organisation of information •Collation of information •Maintenance of information Method: •Sparring and company adapted courses

14 Collation of information behaviour and values (IBV)

15 Collation of information behaviour and values Sphere of contribution: •Control of information •Sharing information •Transparent information •Active handling Method •Training and sparring

16 Total evaluation

17 Action Plan 1) What do you see as the biggest problems/obstacles in your company’s efforts to utilize ICT ? 1.a – To which extend would you determine the enlargement prioity of the employers’ general use of ICT programmes, Internet and possibilities? Instruction, collection of material for distribution to customers, preferably through homepage 1 b – To which extend would you determine the enlargement priority of the employers’ competence and skills in trade specific or categorical programmes? Training in trade specific programmes 2) What would you like to gain from this project? (in case your company is chosen) E-business. Sale through the Internet 2a – To which extend would you determine the investigation priority of new and innovative ways to use ICT – either within communication, business processes or product development? 2b – To which extend would you determine the investigation priority of internal competence in the use of ICT, software development or support ? 3) What kind of assistance, training or support do you need from external sources? 3a – To which extend would you determine the purchase priority of external competence in the use of ICT and support ? (consultancy and guidance) 3b – To which extend would you determine the purchase priority of external competence in business advising and developmental issues?


Download ppt "Norway 1 December 2005 BEST PRACTICE CONFERENCE SJEC Denmark - Egon Sveistrup - Poul Stenderup."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google