Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

OK a.m.b.a..

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "OK a.m.b.a.."— Præsentationens transcript:

1 OK a.m.b.a.

2 Energibutikken OK Benzin Fyringsolie Diesel El Biobrændsel Smøreolie
Naturgas

3 OK i tal

4 Direktionssekretariat, Forretningsudvikling
Danoil Exploration A/S DK-Benzin A/S Sekretariat Information Direktionssekretariat, Medlemsservice Kamstrup A/S Personale Forretningsudvikling Projektform. Midt 2 ApS Teknisk afdeling El Samfinans A/S Smøreolie Indkøb/forsyning Projektform. Midt A/S Samtank A/S Marked Benzin Marked Olie Marketing Drift Økonomi/adm. IT Sekretariat Sekretariat Marketingservice Logistik, teknik Regnskabs-afdeling Brugerservice Salg Region Vest Århus KCNord, Aalborg Udvikling Analyser Kundeservice, Kreditvurdering Salgskontorer: Aalborg, Struer Esbjerg, Odense Drift Hjemmeside KC Syd, Fredericia Region Øst Køge KC Øst, Prøvestenen Salgskontor: Nykøbing F Samtank Salg Nord Salg Syd Salg Øst OK’s forretningsmæssige organisation

5 Medlemsstruktur Repræsentantskab Hovedbestyrelse Medlemmer
(pr. 1. januar 2004) Kredsmøder Landskreds 2 medlemmer 8 Kredsbestyrelser 96 medlemmer Repræsentantskab Kredsbestyrelser: Landskreds: Medarbejdere: Hovedbestyrelse Kredsbestyrelser: Landskreds: Medarbejdere:

6 OK er altid i nærheden OK har 7 oliesalgskontorer med
Frederikshavn OK har 7 oliesalgskontorer med 3 salgschefer, 2 regionschefer, 17 distriktschefer og over 50 salgs- assistenter OK har 3 kørselscentre med 93 tankbiler Samtank med lagre for Hydro Texaco, Jet og OK Aalborg Struer Århus Prøvestenen Esbjerg Fredericia Køge Odense Nykøbing F

7 Tilknyttede selskaber
DK A/S Danoil Exploration A/S Kamstrup A/S Samtank A/S Samfinans A/S Systematik: Det strategiske udgangspunkt: Historie, status på omgivelser og forventninger - Historiske milepæle - situationsbeskrivelse - omgivelsernes udvikling - listning af nyheder / ændringer Temaer: gennemgang af nogle af årets temaer Funktionernes strategier: og enkelte handlingsplaner

8 Salgsfordeling m3 2003 Benzin 49,5 % Gasolie 48,3 % Øvrige 2,2 % Fuel
Smøreolie Fast brændsel

9 OK markedsandel olie og benzin
%

10 OK markedsandel - benzin

11 Markedsandele, benzin %

12 OK markedsandel - olie %

13 Markedsandele - olie %

14 Markedet OK Kvantumsudvikling benzin
1992 = index 100

15 Markedet OK Kvantumsudvikling olie
1992 = index 100

16 OK Olie til erhverv og landbrug

17 OK’s landbrugskoncept
Én energileverandør Smøremidler/-skema Kompetent rådgivning Medejerfordele Systematik: Det strategiske udgangspunkt: Historie, status på omgivelser og forventninger - Historiske milepæle - situationsbeskrivelse - omgivelsernes udvikling - listning af nyheder / ændringer Temaer: gennemgang af nogle af årets temaer Funktionernes strategier: og enkelte handlingsplaner

18 OK’s erhvervskoncept Procesenergi Landsdækkende net af truckeranlæg
Mobil og Esso smøremidler og industriolier Kompetent rådgivning Medejerfordele Systematik: Det strategiske udgangspunkt: Historie, status på omgivelser og forventninger - Historiske milepæle - situationsbeskrivelse - omgivelsernes udvikling - listning af nyheder / ændringer Temaer: gennemgang af nogle af årets temaer Funktionernes strategier: og enkelte handlingsplaner

19 OK Diesel Line-koncept
41 anlæg - udbygges løbende Åben 24 timer i døgnet Nem og hurtig selvbetjening OK Diesel Line-kort Internationalt kortsamarbejde

20 OK’s koncept på boligmarkedet
24-timers service Medejerfordele FDB-medlemskab Dansk selskab Totalløsning på varmeområdet Lokal repræsentation Nemt - hurtigt - enkelt

21 OK’s benzinkoncept OK’s benzinkoncept Samme lave pris til alle
24 timer i døgnet Nem og hurtig selvbetjening Valgfri betalingsform Produkter af høj kvalitet

22 OK’s pris er lav fordi Ens pris til alle Selvbetjening
Nøglefærdige anlæg

23 OK’s benzin kommer fra Skandinavien
Preem 58% Sverige Statoil 20% Esso 22% Norge

24 OK’s vaskekoncept

25 OK støtter sporten Både bredden og eliten Lokale sponsoraftaler
Støtter foreningslivet Stor synlighed på tv

26 OK’s benzinkæde siden 1993 1993 - 300 anlæg 1994 - 326 anlæg

27 OK’s miljø- og kvalitetspolitik
Først med miljøvenlige produkter Intet salg af MTBE-holdig benzin Blyfri benzin & miljøbenzin ISO 9002-certifikat på lager og udlevering Systematik: Det strategiske udgangspunkt: Historie, status på omgivelser og forventninger - Historiske milepæle - situationsbeskrivelse - omgivelsernes udvikling - listning af nyheder / ændringer Temaer: gennemgang af nogle af årets temaer Funktionernes strategier: og enkelte handlingsplaner

28 OK kan også tilbyde el Til både erhvervskunder og private
Fleksible løsninger til rimelig pris Samlet aftale for energikøb Systematik: Det strategiske udgangspunkt: Historie, status på omgivelser og forventninger - Historiske milepæle - situationsbeskrivelse - omgivelsernes udvikling - listning af nyheder / ændringer Temaer: gennemgang af nogle af årets temaer Funktionernes strategier: og enkelte handlingsplaner


Download ppt "OK a.m.b.a.."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google