Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Gadekamp og budskaber Lions Danmark.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Gadekamp og budskaber Lions Danmark."— Præsentationens transcript:

1 Gadekamp og budskaber Lions Danmark

2 Konceptet Gadekamp

3 Konceptet Gadekamp skaber:
Identitet (internt) Fællesskab (internt) Synlighed (eksternt) MEN Gadekamp i sig selv forbedrer ikke omdømmet. Gadekamp skaber opmærksomhed og danner den platform, hvor Lions kan formidle sine budskaber fra – og derved forbedre sit omdømme.

4 Budskaber til offentligheden
Lions Club er en humanitær hjælpeorganisation 0 % i administration Gadekamp! Hjælpen havner, hvor den skal Verdens bedste NGO

5 LIONS CLUB ER EN HUMANITÆR HJÆLPEORGANISATION
Vores hjælpeprojekter spænder bredt. Vi rejser fx penge til at købe et tv til det lokale plejehjem. Vi er i gang med et sundhedsprojekt på Haiti. Vi yder katastrofehjælp til kriseramte områder. Og forebyggelse af blindhed i udviklingslandene er en af vores mærkesager. Lions Clubs International har 1,3 millioner medlemmer i 200 lande.

6 0 % I ADMINISTRATION Overskuddet fra Lions’ aktiviteter og indsamlinger går ubeskåret til hjælpeprojekterne. Medlemmerne betaler selv eventuelle udgifter til administration.

7 GADEKAMP! Lions Club består af helt almindelige mennesker, der går på gaden og kæmper for at forbedre andre menneskers liv. Vi rejser synlige arrangementer i gadebilledet for at kradse penge ind. Det er gadekamp!

8 HJÆLPEN HAVNER, HVOR DEN SKAL
Vores globale netværk sikrer, at pengene bruges på den bedst mulige måde. Langt hovedparten af den hjælp, vi yder, kanaliseres nemlig gennem en lokal Lions Club i det land, hjælpen sendes til.

9 VERDENS BEDSTE NGO Virksomheder udråbte i 2007 Lions Club International som den bedste NGO at samarbejde med om humanitære og sociale opgaver. Undersøgelsen blev foretaget af Financial Times.

10 De kritiske spørgsmål

11 Q: Hvad mener I med Gadekamp? A: Gadekamp er vores metode til at skaffe penge til det, Lions er sat i verden for – nemlig at hjælpe andre mennesker. Alle medlemmer af Lions er gadekæmpere. Og den måde, vi kæmper på, er ved at arrangere aktiviteter i de danske gader.

12 Q: Er I ikke bange for, at Gadekamp bliver opfattet negativt? A: Vi ved godt, at Gadekamp normalt forbindes med uroligheder. Men vores Gadekamp er fredelig. At kæmpe for en god sag er positivt. Og Lions kæmper en fredelig kamp i de danske gader. Vi kæmper for at skaffe penge, der kan hjælpe mennesker, der er mindre heldige end os.

13 ”Hvad står Gadekamp for – og hvad står Lions for ?”
Interviewøvelse 1 ”Hvad står Gadekamp for – og hvad står Lions for ?”

14 Blev Gadekamp forklaret til en positiv ting ?
Evaluering af Interviewøvelse 1 Kriterium: Blev Gadekamp forklaret til en positiv ting ? Kom budskaberne ud ?

15 Budskabet

16 BUDSKABSTEMPLET © Vision Hovedbudskab Underbudskab Underbudskab
Handlinger/ Temaer

17

18 OBAMAS BUDSKABSTEMPEL 08
CHANGE Økonomi Udenrigspolitik Sundhedspolitik

19 It's great to be back on the First Coast
It's great to be back on the First Coast. I have just one word for you, Florida: tomorrow. After decades of broken politics in Washington, eight years of failed policies from George Bush, and twenty-one months of a campaign that has taken us from the rocky coast of Maine to the sunshine of California, we are one day away from change in America. We are in the middle of the worst economic crisis since the Great Depression. 760,000 workers have lost their jobs this year…The last thing we can afford is four more years where no one in Washington is watching anyone on Wall Street because politicians and lobbyists killed common-sense regulations. Those are the theories that got us into this mess. They haven't worked, and it's time for change. That's why I'm running for President of the United States. When it comes to health care, we don't have to choose between a government-run health care system and the unaffordable one we have now … I will stop insurance companies from discriminating against those who are sick and need care most. That's the change we need. That's why I'm running for President of the United States. And when it comes to keeping this country safe, we don't have to choose between retreating from the world and fighting a war without end in Iraq. It's time to stop spending $10 billion a month in Iraq while the Iraqi government sits on a huge surplus. As President, I will end this war. … That's what I'll do as President. It won't be easy, Florida. It won't be quick. But you and I know that it is time to come together and change this country… I ask you to believe - not just in my ability to bring about change, but in yours. I know this change is possible. Barack Obama, Jacksonville, Florida, 3. nov. 08

20 LIONS BUDSKABSTEMPEL Vision Hovedbudskab Underbudskab Underbudskab
Handlinger/ Temaer

21 Sæt Lions budskaber ind i templet
Interviewøvelse 2 Sæt Lions budskaber ind i templet ”Hvad står Lions for ?”

22 - Blev Lions tydeligere ?
Evaluering af Interviewøvelse 2 Kriterium - Blev Lions tydeligere ?

23 Afrunding. Opsamling

24 Mediebilledet og mediekontakten

25 Medier Elektroniske nyhedsbreve Dagblade Ugeaviser Tv Radio Magasiner
Fagblade Hjemmeside Nyhedsbrev Online aviser Kabel-tv Sociale medier Blog Facebook LinkedIn Webmagasiner Twitter YouTube Web-tv My Space Wiki’s

26 Nyhedskriterier i praksis
Væsentlighed – noget, der berører flest muligt Skattereform berører 80 pct af danskerne Identifikation – bare det var mig, godt det ikke er mig. Hver tredje afrikaner syd for Sahara lever med sult. Dansk familie millionærer på Tonga Sensation – det usædvanlige, uventede og overraskende I 2008 satte danskerne rekord i konebytning Aktualitet – det, der er nyt for de fleste (gerne før det sker) Jon Dahl Tomassen alligevel med mod Malta Konflikt – Kampen mellem det gode/onde, system/menneske, forskellige synspunkter osv. Hospitalsledelse lægger de ældre på gangene I mange tilfælde rummer en historie ikke alle nyhedskriterier

27 Tjekliste inden kontakt til pressen
Hvem er min målgruppe? Hvad er det, jeg vil fortælle? (budskab) Hvorfor vil jeg det? (væsentlighed) Hvad skal modtageren have ud af det (relevans) Hvilket medie vil jeg anvende? (medievalg) Hvornår skal historien ud? (timing) Hvordan? (strategi)


Download ppt "Gadekamp og budskaber Lions Danmark."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google