Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Din opstartspakke for nye muligheder på CPS API’et

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Din opstartspakke for nye muligheder på CPS API’et"— Præsentationens transcript:

1 Din opstartspakke for nye muligheder på CPS API’et
Kom godt i gang! Din opstartspakke for nye muligheder på CPS API’et 3. april 2017 Kom godt i gang! / Opstartspakke for nye muligheder på CPS API

2 Hvorfor vi satser på mobilbetaling…
Flere og flere danskere bruger mobiltelefonen til at betale for dagligdagens indkøb ved at SMS’e sig til eksempelvis togbilletter, afstemninger og hotdogs. Mobilbetaling er et område i kraftig vækst. Det er derfor med stor fornøjelse, at vi med denne opstartspakke præsenterer nye muligheder på området. 3. april 2017 Kom godt i gang! / Opstartspakke for nye muligheder på CPS API

3 Hvad indeholder opstartspakken?
En introduktion til, hvad de nye muligheder indebærer, og hvordan I kommer godt i gang med at bruge dem. Indhold Fordele på tværs af værdikæden Side 4 Præsentation af ”Refund Management” på CPS API’et + en Quick guide til ”Refunds” Side 5 Retningslinjer for brug af ”Refunds” Side 6 Kundeservice-portal for TDC og Service Providere Side 8 Portal for slutbrugere Side 9 Introduktion til forbedret afregning på vej Side 10 Hvem skal du kontakte for mere information? Side 11 3. april 2017 Kom godt i gang! / Opstartspakke for nye muligheder på CPS API

4 Fordele på tværs af værdikæden
Værdikæde for mobilbetaling Slutkunder (både P + E +W) Aggregatorer Merchants Portaler Forbedret CPS API TDC Kundeservice- portal Service Provider Kundeservice- portal Slutkundeportal Funktioner/ Fordele Refund/charge back Forbedret afregning Rapporter Transparens på transaktioner Mulighed for Refund/charge back Samme muligheder som TDC Privat og Erhverv kundeservice Betalingskonto* Selvbetjening, eks.: Oversigt over transaktioner Spend limits Regningsspørgsmål Optankning af Betalingskonto med kreditkort * ”Pre-paid”-konto, der kan bruges til betaling af varer og tjenester via indholdstakserede SMS´er. Den giver mulighed for at adskille traditionelle teleydelser fra SMS-betalinger og vil blandt andet give medarbejdere med firmabetalt mobil mulighed for at lave private køb. Kunden får produktet via sin mobiludbyder 3. april 2017 Kom godt i gang! / Opstartspakke for nye muligheder på CPS API

5 Forbedret CPS API: ”Refunds”
Klik her for at læse Quick guide til ”Refund Management”, så du ved, hvordan du skal bruge den nye funktionalitet Vi udvider det eksisterende CPS API med ”Refund Management”, så I automatisk og effektivt kan tilbageføre en transaktion I får mulighed for: At foretage kreditering Se enkelt-transaktioner (på detaljeret niveau) Et automatisk genereret afregningsgrundlag 3. april 2017 Kom godt i gang! / Opstartspakke for nye muligheder på CPS API

6 Retningslinjer for ”Refund” Hvis I vælger at bruge ”Refund Management”, skal disse retningslinjer følges: Customer Initiated Refund The Customer can via CPS API grant a refund to the End User. The customer must grant a refund if the sale is violating Danish legislation or the Danish Framework Agreement or if the End User chooses to exercise his/her right of withdrawal. Correct reason code (as described in the PSE documentation found at must be used by both TDC or Service Provider and the Customer if a payment transaction is being cancelled. Cancelation of transaction in the service category Betting (as described in Rammeaftalen.dk) are only allowed if written approval has been received from TDC Account Manager. TDC or Service Provider Initiated Refund TDC and Service Provider have the possibility to cancel the customers sale of services or products if the sale is estimated to violate Danish legislation or the Danish Framework Agreement. The following situations will among others give TDC and the Service provider possibility to cancel the customers sale: product/service have not been delivered to the end customer; the customer fails to document that the sale have been made on valid legal ground; or if the marketing have had or is expected to have negative impact on the market. 3. april 2017 Kom godt i gang! / Opstartspakke for nye muligheder på CPS API

7 Fordele ved ”Refunds” af SMS-køb
Jeg står her på Vesterport St. og har lige købt en cola via SMS til 15 kr., men automaten virker ikke. Kan du hjælpe mig? Hvis du ikke har fået den vare, du er blevet opkrævet, kan jeg refundere dig det fulde beløb. Du vil modtage beløbet via din mobiludbyder. 3. april 2017 Kom godt i gang! / Opstartspakke for nye muligheder på CPS API

8 Kundeserviceportal for TDC og Service Providere TDC og Service Providere kan også initiere ”Refunds” via nye portaler for Kundeservice. Det ser sådan ud: Under kundens konto kan TDC og SP’s kundeservice: I handlingspanelerne kan TDC og SP’s kundeservice: Se kundeoplysninger Åbne kundens specifikke beløbsgrænser Se historik over køb og krediteringer Foretage ”Refund” Lave en ny søgning Spærre kunden for køb fra specifikke indholdsudbydere 3. april 2017 Kom godt i gang! / Opstartspakke for nye muligheder på CPS API

9 Portal for slutkunder på TDC’s net Alle mobilkunder på TDC´s net kan i princippet få adgang til slutkundeportalen – enten gennem deres mobiludbyders hjemmeside (eks. tdc.dk) eller via den offentlige URL-adresse. Mobiludbyderen beslutter, hvornår og hvordan, udbyderen ønsker at informere slutkunden om adgang til portalen. Det ser sådan ud: I handlingspanelerne kan slutkunderne: Følge sit forbrug af mobilbetalinger Sætte individuelle beløbsgrænser Redigere kundeoplysninger Indsætte separate beløb kun til mobilbetaling 3. april 2017 Kom godt i gang! / Opstartspakke for nye muligheder på CPS API

10 Forbedret afregning på vej
I fremtiden Indtil da… Indtil forbedringerne er på plads, informerer vi fortsat om eventuelle refunderinger af indholdstakserede SMS på jeres slutkunder som det sker i dag, nemlig via rapporter fra jeres afregningskonsulent Charlotte Nielsen. Vi arbejder på at forbedre vores afregning af jer. Det betyder blandt andet: hurtigere afregning end i dag større gennemsigtighed højre kvalitet mulighed for mere fleksible prismodeller, eks. forskellige RS på samme shortkode Samtidig får I nye forbedrede rapporter med overblik over transaktioner 3. april 2017 Kom godt i gang! / Opstartspakke for nye muligheder på CPS API

11 Kontakt os for flere informationer
Har du tekniske spørgsmål, oplever problemer eller driftsforstyrrelser med CPS API’et og kreditering af SMS-køb, kan du kontakte: CPS Kundesupport på # 5 eller Har du brug for mere vejledning eller sparring på forretningsudvikling, kan du kontakte: Din Account Manager Erik Bo Folkmann Mikkelsen på eller 3. april 2017 Kom godt i gang! / Opstartspakke for nye muligheder på CPS API


Download ppt "Din opstartspakke for nye muligheder på CPS API’et"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google