Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Topdanmark Præsentation Juni 2000. Roadshow juni 20002 Topdanmarks mål •At skabe værdi til aktionærerne •At Topdanmark-aktien er en interessant og likvid.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Topdanmark Præsentation Juni 2000. Roadshow juni 20002 Topdanmarks mål •At skabe værdi til aktionærerne •At Topdanmark-aktien er en interessant og likvid."— Præsentationens transcript:

1 Topdanmark Præsentation Juni 2000

2 Roadshow juni 20002 Topdanmarks mål •At skabe værdi til aktionærerne •At Topdanmark-aktien er en interessant og likvid aktie •At drive skade- og livsforsikrings- virksomhed i Danmark

3 Roadshow juni 20003 Hvorledes Topdanmark ønsker at skabe værdi Driftsmæssigt: •En præmiefremgang som overstiger markedsniveauet •Multidistribution •En faldende omkostningsprocent •IT •Integration mellem Topdanmark Forsikring og Danica / Danske Forsikring

4 Roadshow juni 20004 Hvorledes Topdanmark ønsker at skabe værdi Kapitalstruktur •Topdanmark er et forsikringsselskab - ikke en investeringsforening •Lav solvensmargen - høj gearing •Høj eksponering i forsikring- lav eksponering i investeringer •Tilbagekøb af Topdanmark-aktier

5 Roadshow juni 20005 Resultatudvikling 108% 34% Mio. kr.

6 Roadshow juni 20006 Topdanmark-aktien Optagelse i MSCI-indeksetOrkanen Nedjustering af resultatforventninger for 1999 (orkanen) 1. kvartal 2000 Opjustering af resultatforventninger for 1999

7 Roadshow juni 20007 Skadeforsikring •Mål •At udbygge Topdanmarks position på det danske marked •Midler •Egne salgskanaler •Salg gennem samarbejdspartnere •Opkøb •Forventninger til fremtiden •Præmiestigninger •Øget genforsikringsloft •Øget brug af ny teknologi •Internet •Vækst i kritisk sygdom og sygeforsikring •Børsnotering af if….? Multidistribution

8 Roadshow juni 20008 Skadeforsikring

9 Roadshow juni 20009 Skadeforsikring •Topdanmark har sektorens laveste omkostningsprocent •Forventes at falde fra 24,3% i 1999 til 22,0-22,5% i 2000

10 Roadshow juni 200010 Skadeforsikring •Lav combined ratio på grund af lav omkostningsprocent og lav risikoportefølje •1999 og 1. kvartal 2000 var en undtagelse på grund af orkanen

11 Roadshow juni 200011 Skadeforsikring Køb af Danske Banks skadeforsikringsaktiviteter pr. 31.12.1999 •Overtagelse skadeforsikringsportefølje på 1,3 mia. kr. •Femårig distributionsaftale med Danske Bank •Danske Banks filialer •Danicas assurandører •Goodwillbetaling på 722 mio. kr. •Forventet NPV: Ca. 750 mio. kr. efter goodwillbetaling

12 Roadshow juni 200012 Livsforsikring •Mål •At udbygge Topdanmarks position på det danske marked •Midler •Egne salgskanaler •Salg gennem samarbejdspartnere •Opkøb •Fremtidsudsigter •Unbundling / Fokus på risikodelen •Unit link •Internet Multidistribution

13 Roadshow juni 200013 Livsforsikring •Præmier skadet af afkastbeskatning i 1998 og 1999 •Forventning om mere normal præmievækst i 2000 •Topdanmarks vækst på løbende præmier lå over gennemsnittet i 1999 og 1. kvartal 2000

14 Roadshow juni 200014 Resultatforventninger for 2000 •Under forudsætning af uændrede valutakurser, et stabilt renteniveau og et aktieafkast på 7 pct. om året i forhold til kursniveauet pr. 16. maj 2000 ventes et resultat på 500-550 mio. kr. efter skat i 2000


Download ppt "Topdanmark Præsentation Juni 2000. Roadshow juni 20002 Topdanmarks mål •At skabe værdi til aktionærerne •At Topdanmark-aktien er en interessant og likvid."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google