Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

DEN DIGITALE RADIO  Et udviklingsarbejde som handler om større børns IT kompetencer.  Børn udvikler kompetencer på de interaktive medier såsom computere.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "DEN DIGITALE RADIO  Et udviklingsarbejde som handler om større børns IT kompetencer.  Børn udvikler kompetencer på de interaktive medier såsom computere."— Præsentationens transcript:

1 DEN DIGITALE RADIO  Et udviklingsarbejde som handler om større børns IT kompetencer.  Børn udvikler kompetencer på de interaktive medier såsom computere o.l. uden egentlig at få ”undervisning” eller systematisk instruktion. De leger og lærer af hinanden og i det enkelte barns eget tempo.  Børns computerkompetencer kan bruges i en kreativ virksomhed, hvor børnene selv former deres egne udtryk. Interaktive aktiviteter, som kan udfordre børnenes egen fantasi og styrke samværet mellem børnene ved at de engageres i skabende processer,

2 DEN DIGITALE RADIO  Børn i alderen 9 - 13 år leger, eksperimenterer og producerer egen lyd og musik på multimediecomputeren og kombinerer dette med sang-, danse-, drama- og maleaktiviteter mm  Klaus Birck fra Seminariet i Aabenraa. http://www.birck.dk/Hjelm01.html http://www.birck.dk/Hjelm01.html  Mediaguide. Leonardo EU projekt. Efterudddannelse af pædagoger, lærere m.v. i Norge, Holland, Spanien og Danmark. www.mediaguide.itwww.mediaguide.it

3 FOVRFELD KLUBBEN  6 Computere  På PC kan der max. spilles 45 min. 2 gange i ugen  Formål: Computerne skulle udstyres med forskellige ”pædagogiske” programmer; Eks. Billede- og lydredigering, hjemmeside programmer, skrive nyhedsbreve osv. Et pædagogisk redskab som et supplement til de øvrige aktiviteter i klubben  Konklusion: ”Aflastning” og passivisering af 6-12 medlemmer.

4 MULTIMEDIE PC Asus P4 2,4 GHz p4B533 Ram 512 MB PC266 DDR Silent System Nexus NX3000 300w PSU 300W ATX powersupply Aopen cabinet DVD/CD BenQ 16/48x Brænder Lite On CDRW 48/12/48 Seagate barracuda4 ATA100 40GB 7200 Intel 10/100 netkort PILA 8460C3 Bulk Lydkort Sound Blaster Audigy 2 Platinum 3 ½” 1,44MB Alps Matrox G550 Dual Head 32 MB DDR RAM AGPKeytronic keyboard Logitech Pilot Mouse med wheel button Monitor 17” AOC Monitorsæt Edirol MA 10 MIDI keyboard A MK 249 Mikrofon AKG D660 s dyn, med afbryder

5 PROGRAMMER Acoustica: Lydproduktion, optagelser, redigering, mm

6 ACID AcidAcid: Musikproduktion, mm

7 LYDFILER Kontakt med ånderne

8 LYDFILER Radio boom

9 Musikk en kompo neres

10 Dan sek oreo grafi

11 Peace pause under dansen

12 Der arbejd es

13 Hvad har vi optaget

14 To nerne flyder

15 Det færdige resultat præsent eres

16 DANS

17 SKYGGETEATER

18 STOMP

19 FINGERMALING

20 INTERVIEWS MED BØRN Interview med Lasse 12 år : ”Derinde(når jeg spiller Counterstrike) sidder jeg og glor ind i en skærm hele tiden uden at koncentrere mig om hvad jeg laver, jeg går bare rundt i et spil. Her sidder jeg så og lytter til det jeg laver.” ”Jeg tror jeg lærer mest der (peger på musikcomputeren)”. - ”Der bruger jeg min hjerne allermest” Interview med Michael 12 år: Michael om musikcomputeren: ”Man laver selv tingene”…..”Sætter det selv sammen. Det er ligesom at lave sit eget spil – på en måde”.

21 INTERVIEWS MED KLUBBENS PÆDAGOGER Sjovt. Spændende. Godt pædagogisk redskab. Programmerne er nemme at arbejde med for børnene. Børn fordyber sig på musikcomputeren på et helt andet plan end sædvanligt. Børnene har haft mange succesoplevelser. De har brugt deres kreative evner. Børnene har samarbejdet om de forskellige aktiviteter. Musikken er skabt af børnene selv. De har fået en forståelse for musikkens grundelementer.

22 MIDTVEJS-OVERVEJELSER  Musikcomputeren har inspireret til traditionelle aktiviteter – dans, maling, sang, drama i samspil med computeren. Desuden er der blevet digtet sangtekster og spontansunget - lavet stomp og musikvideos med pc’en som støtte.  Børnene har været meget produktive. Vi fik fyldt en harddisk med musik-/lydproduktioner. En del er lagt ind på vores hjemmeside.  Produktionen er særdeles alsidig og fantasifuld.  I de perioder hvor vi inspirerede børnene blev musikcomputeren brugt meget.  Udviklingsarbejdet har givet inspiration til en fortsættelse; Klubben vil indkøbe multimediecomputere. Udviklingsarbejdet vil fortsætte med at søsætte en ”net- radiostation”.

23 DEN DIGITALE RADIO Et Udviklingsprojekt For Klubberne I Esbjerg ESBJERG KLUB RADIO

24 HVAD ER EKR ?  EKR står for Esbjerg Klub Radio  EKR er en Online Internet Radio  EKR er lavet af medlemmerne i Esbjergs Fritids- & Ungdomsklubber  EKR er oplysning til børn, unge og forældre  EKR produceres på en Multimedie Computer

25 FORMÅLET MED EKR ?  Udvikle og styrke børn- & unges IT kompetencer  Skabe nye interaktive aktiviteter frem for de ”normale” computerspil  Udfordre medlemmernes egen fantasi, og styrke samværet medlemmerne imellem  Engagere medlemmerne i skabende processer, hvor ”computerkompetencerne” bruges i en kreativ virksomhed  Styrke og udvikle samarbejdet klubberne imellem  Udvikle et ”Online Medie” og give offentligheden mulighed for, at få et indblik i klubbernes arbejde!  SCORE KUNDER TIL BUTIKKEN ;-)

26 HVAD KAN MAN LAVE?  Interviewe hinanden, andre klubber, firmaer, foreninger osv. osv.  Fremstille egne kompositioner/musik vha. de forskellige musikprogrammer  Tage, oprette og redigere billeder  Indspille ”live” musik  Filme  Lave radio indslag  Lave hjemmeside  KUN FANTASIEN SÆTTER GRÆSEN

27 MERE INFO  Hjemmeside www.leha.dkwww.leha.dk


Download ppt "DEN DIGITALE RADIO  Et udviklingsarbejde som handler om større børns IT kompetencer.  Børn udvikler kompetencer på de interaktive medier såsom computere."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google