Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afVilhelm Frandsen Redigeret for ca. et år siden
1
Hvor meget må kvaliteten i et robust og forsvarligt beredskab koste?
Niels Gamborg Nielsen
2
Curriculum Vitæ: B. Sc. (Mech. Eng.) - Frederiksberg Brandvæsen Koncernkvalitetschef DONG Energy - MBA, Corporate Social Responsibility Strategisk Projektleder, DSB - Arbejdsmiljøcertificering Head of Quality, Metroselskabet - Drift, anlæg og udvidelser Kvalitetsledelseskonsulent - Lead Auditor Bureau Veritas
3
Målbart Resultatorienteret Forbedring
4
Målbart Resultat Forbedring
5
Målbart Resultat Forbedring
6
De risikobaserede dimensionering er meget sparsom med kvalitet
Målbart Resultat Forbedring De risikobaserede dimensionering er meget sparsom med kvalitet Hvad er effektivitet? - Ressourcer og resultater Er "kvalitet" bare et overflødigt ord?
7
Målbart Resultat Forbedring Hvem er kunden?
8
Overholdes lovgivningens minimumskrav?
Målbart Resultat Forbedring Overholdes lovgivningens minimumskrav? Er det det samme som god kvalitet?
9
Arbejder man på at forbedre sine mål?
Målbart Arbejder man på at forbedre sine mål? Resultat Forbedring Hvorfor er fokus på indsatser og ikke på resultater?
10
Kan brandskadeerstatning og dødsfald nedbringes?
Målbart Resultat Forbedring
11
Målbart Resultat Forbedring
12
Målbart Resultat Forbedring
13
Målbart Marginalproduktet /optimering af udrykningens sammensætning udfra en Cost Benefit betragtning Resultat Forbedring
14
Kan man måle et brandvæsens effektivtet?
Målbart Resultat Forbedring Kan man måle et brandvæsens effektivtet?
15
Målbart Resultat Forbedring Belønnes borgerne med lavere brandskade-forsikringspræmier, der hvor brandvæsenet er hurtigt og effektivt?
16
Målbart Resultat Forbedring Proaktiv Reaktiv
17
Målbart Resultat Forbedring Systematisk indberetning af alle fejl?
18
Landsdækkende system til indberetning af utilsigtede hændelser
Målbart Resultat Forbedring Landsdækkende system til indberetning af utilsigtede hændelser Arbejde med løbende forbedringer og tværgående læring
19
Hvordan bliver man bedre?
Målbart Hvordan bliver man bedre? Resultat Forbedring
20
Målbart Resultat Forbedring Er der evidens?
21
Hvad er et kvalitets brandvæsen
Kvalitet er målbart, ellers kan det ikke styres. Det kan ikke omsættes til konkrete handlinger, hvis det ikke kan måles, - og det kan ikke forbedres, hvis ikke man ved, hvor man er på en måleskala.
22
Citat om målsætninger:
Alice: Kunne du fortælle mig, hvilken vej jeg skal gå herfra? Filurkatten: Det afhænger af, hvor du skal hen. Alice: Det ved jeg faktisk ikke. Filurkatten: Så betyder det ikke noget, hvilken vej du vælger (Alice i eventyrland, Lewis Carroll)
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.