Download præsentationen
Offentliggjort afStefan Bjerregaard Redigeret for ca. et år siden
1
Indførelse af DS/EN 1090 og DS/EN ISO 14731
2
Debat – hvad med skolerne?
1. Hvor er vi! 2. Forventninger! 3. Hvor skal vi hen! 4. Hvordan når vi målet!
3
1. Hvor er vi! Hvordan skal erhvervsskoler og uddannelsesinstitutioner, som udbyder uddannelse med tilknytning til fremstilling af stålkonstruktioner, forholde sig til kvalitetsstyring og DS/EN til 3? Vil gerne udbyde kurser, men for lille volumen Få steder, men flere steder i landet som udbyder kurser Fravælger udbud, men henviser videre til andre skoler
4
2. Forventninger! Forventer virksomhederne – vores kunder – at vi arbejder og uddanner personale iht. de samme krav som virksomhederne er underlagt, DS/EN ISO3834- og DS/EN serien? Vi lever op til kravene jf. certificering – men hvad med resten, kurser og uddannelser, lærlinge! Uddannelserne bør afspejle kravene i DS/EN 1090, tegninger, måltolerancer, mv. Fra produktudvikling til CE-mærkning, (forenklede procedurer)
5
3. Hvor skal vi hen! Er det en rimeligt forventning, at uddannelsessteder og undervisere har kendskab og viden om de krav som de stål- og aluminiumproducerende virksomheder skal imødekomme? På hvilket niveau skal underviserene være? Skolerne skal have personer som ved noget om kravene, eller henvise videre i systemet Kendskab til og viden om , men ikke nødvendigvis specialistkundskab
6
4. Hvordan når vi målet! Hvordan opnår uddannelsesstederne fremadrettet en viden, kompetence og status, som medfører at de opfattes som såvel en kompetent sparringspartner, som en foretrukken kursusudbyder indenfor stål og aluminium? Vidensdeling – erfaringsdeling -samarbejde Kursusdeltagelse i relevante kurser Henvise til samarbejdspartnere
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.