Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Brug kommunikationstrappen

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Brug kommunikationstrappen"— Præsentationens transcript:

1 Brug kommunikationstrappen
Styrk din kommunikatoin Brug kommunikationstrappen Brug kommunikationstrappen til at udvælge den rette kommunikationsform og kanal til dit budskab.

2 Brug kommunikationstrappen
Styrk din kommunikation Brug kommunikationstrappen Afklar hvilken effekt du vil have med din kommunikation i relation til en bestemt modtager. Og vælg derefter hvilke kommunikationsmidler, du vil anvende. Opmærksomhed (information) Skal du blot have målgruppen til at informere og lytte, kan du bruge nyhedsbreve, mails, hjemmeside, intranet og pressemeddelelser Accept (følelse) Hvis formålet er at afklare og få målgruppen til at forstå, er townhall meetings, præsentationer, video og intranet gode virkemidler Forståelse (følelse) Er formålet at overbevise og skabe accept, skal man bruge afdelingsmøder, video, intranet og dialogmøder Ejerskab (Ageren) Skal du involvere målgruppen og få dem til at efterleve dine budskaber, skal du bruge 1-1 møder, coaching og KPI’er/mål Et kompliceret budskab (f.eks. enorganisationsændring) eller projekt (f.eks. Lean), der påvirker dagligdagen, kræver, at du tager turen op af alle trinene. Skal målgruppen blot informeres, vil det typisk være nok med nyhedsbreve, mails, intranet eller pressemeddelelser, mens det kræver væsentligt mere tid og ressourcer samt 1-1 samtaler og workshops, hvis man vil have folk til decideret at ændre adfærd.

3 Effekt Midler kommunikationstrappen Ejerskab (Ageren)
Involvere & efterleve Forståelse (Følelse) Overbevise & acceptere Accept (Følelse) Afklare & forstå Opmærksomhed (information) Informere & lytte Midler Nyhedsbreve, mails, www, intranet, pressemeddelelser Townhall, præsentation, intranet, video afdelingsmøder, video intranet, dialogmøder 1-1 møder, coaching, KPI’er/mål

4 Effekt Midler Berørte afdelinger (1-1 møder, coaching, KPI’er)
Kommunikationstrappen – eksempel ved udmelding af ny strategi Effekt Berørte afdelinger (1-1 møder, coaching, KPI’er) Involvere & efterleve Medarbejdere (Afdelingsmøder, intranet, video) Overbevise & acceptere Investorer (Præsentation, møder, hjemmeside) Afklare & forstå Journalister (pressemeddelelse, hjemmeside) Informere & lytte Midler Nyhedsbreve, mails, www, intranet, pressemeddelelser Townhall, præsentation, intranet, video afdelingsmøder, video intranet, dialogmøder 1-1 møder, coaching, KPI’er/mål


Download ppt "Brug kommunikationstrappen"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google