Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Vurder /prioriter analyse resultater ABC analyse /Pareto-diagramIshikawa- diagramCost-benefit analyse / Cost-Utility analysePortefølje-analyseDen Kreative.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Vurder /prioriter analyse resultater ABC analyse /Pareto-diagramIshikawa- diagramCost-benefit analyse / Cost-Utility analysePortefølje-analyseDen Kreative."— Præsentationens transcript:

1 Vurder /prioriter analyse resultater ABC analyse /Pareto-diagramIshikawa- diagramCost-benefit analyse / Cost-Utility analysePortefølje-analyseDen Kreative Proces (Walt Disney Cyklus) 1 1 Projektledelse af processer Opstilling af Mål /Samarbejde

2 Source: http://www.charteo.de/out/pictures/art_pictures/C0131/Pareto-Charts_C0131_005_c01_l.png Source: http://www.exactsoftware.com/Docs/DocBinBlob.aspx?ID=%7B8119ac3b-b096-4f4c- b7e0-edf8ba83eebb%7Dhttp://www.exactsoftware.com/Docs/DocBinBlob.aspx?ID=%7B8119ac3b-b096-4f4c- b7e0-edf8ba83eebb%7D 2 2 ABC analyse /Pareto-diagram Projektledelse af processer Opstilling af Mål /Samarbejde

3 Source : http://creately.com/blog/wp-content/uploads/2014/04/Manufacturing.png http://creately.com/blog/wp-content/uploads/2014/04/Manufacturing.png Ishikawa-diagram 3 3 Projektledelse af processer Opstilling af Mål /Samarbejde

4 Costs (omkostninger) Benefits (Udbytte) nyt partnersamarbejdeinnovativt know-howbesparelser på lang sigt tidsintensive ændringsprocesser ressource input (f.eks. projektmedarbejdere, egen-finansiering, budget) 4 4 Cost-benefit analyse Projektledelse af processer Opstilling af Mål /Samarbejde

5 Source: http://static-content.springer.com/image/chp%3A10.1007%2F978-3-658-02925- 8_7/MediaObjects/285056_3_De_7_Fig2_HTML.gifhttp://static-content.springer.com/image/chp%3A10.1007%2F978-3-658-02925- 8_7/MediaObjects/285056_3_De_7_Fig2_HTML.gif 5 5 Portefølje-analyse Projektledelse af processer Opstilling af Mål /Samarbejde

6 Source: http://lebonmarketing.com/wp-content/uploads/2013/05/Walt-Disney.jpghttp://lebonmarketing.com/wp-content/uploads/2013/05/Walt-Disney.jpg Den kreative proces Den grundlæggende ide: Målsætninger bliver formuleret i en proces af tre adskilte faser 1.Drømmeren 2.Realisten 3.Kritikeren 6 6 Den Kreative Proces (Walt Disney) Projektledelse af processer Opstilling af Mål /Samarbejde

7 7 7 Den Kreative Proces – Walt Disney Projektledelse af processer Opstilling af Mål /Samarbejde Grundlæggende attituder i tre faser DrømmerenRealistenKritikeren Spørger efterHvadHvordanHvorfor Foretrukken måde at formidle Vision Generelle kontekst Handling Logik Rettelse af problem ved at finde ud af hvad mangler TilgangMod Væk fra TidsrammeLangsigtetKortsigtetLang-/kortsigtet Tidsmæssig orienteringFremtidNutidFortid/fremtid ReferenceIntern/selvEkstern/omgivendeEkstern/andre SammenligningsmetodeOverensstemmelse Forskelle Holdning ”Alt er muligt” ”Hvis det kan fungere andre steder i verden,…” Handle ”som om” det ville være muligt”Hvad nu hvis” et problem opstår? Grundlæggende tilgang Med alle sanser Indleve sig i den endelige situation Planlægning (del)opgaver Indtage ”klienter” eller udefrakommendes perspektiv Perspektiv 1. position Forbundet I bevægelse 3. position Adskilt Fra distancen

8 Samarbejde i offentlige administrationer Ansøgningsfase - Deltagende afdelinger - Politiske niveau (byråd, udvalg, evt. Borgmester) - HR - Økonomiafdeling - EU-kontor /venskabsbyer Projektfase - Deltagende afdelinger - Politiske niveau (byråd, udvalg, evt. Borgmester) - Revision - Presseafdeling/kommunikations - Økonomiafdeling -EU-kontor / venskabsbyer 8 8 Projektledelse af processer Opstilling af Mål /Samarbejde

9 Samarbejde i offentlige administrationer “Nødvendigt” samarbejde Revisionsafdeling (gennemgang af økonomiske rapporter) HR afdeling (beregning af personaleomkostninger) Regnskabsafdeling / økonomiafdeling Eventuelt byråd, bestyrelser og udvalg (politisk involvering og opbakning) ”Ønskværdigt” samarbejde Presse/kommunikationsafdeling (markedsføring, udbredelse af projektinformation) Borgmester (PR, markedsføring, politisk involvering) Byråd, bestyrelser og udvalg (politisk involvering og opbakning) Andre afdelinger omkring projektet (f.eks. byggeri, miljø, osv.) Koordinerende funktion (Europa, venskabsbyer, osv.) Relaterede/eksterne partnere Hvilket samarbejde det drejer sig om skal være klart defineret og muligt for begge parter (indsats/udbytte; ressourcetilførsel for relaterede partnere) Agenturer og afdelinger (energi, landbrug, osv.) Forskningspartnere (universiteter, institutter) Forbund Strategiske partnere Multiplikatorer så som Handelskamre, forbund og organisationer, osv. Netværkspartnere fra alliancer/samarbejder Formidlere fra PR og medier 9 9 Projektledelse af processer Opstilling af Mål /Samarbejde


Download ppt "Vurder /prioriter analyse resultater ABC analyse /Pareto-diagramIshikawa- diagramCost-benefit analyse / Cost-Utility analysePortefølje-analyseDen Kreative."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google